Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- یک ابتکار جدید که می‌تواند در تشخیص و مقابله با ابتلا به ویروس کرونا کمک بزرگی باشد؛ استفاده از سگ‌های جستجوگر و آموزش دیده است.

به گزارش فرارو، حساب فیس‌بوک فرودگاه هلسینکی، پایتخت فنلاند خبر از استفاده از سگ‌های جستجوگر برای کشف موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین مسافران داده است.

گفته می‌شود که این پروژه به طور آزمایشی در این فرودگاه اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش‌های صورت گرفته حکایت از آن دارند که سگ‌های آموزش‌دیده بسیار سریع‌تر و سهل‌تر قادر به تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا هستند.

گفته می‌شود که تا کنون ده سگ برای اجرای این پروژه تعلیم داده شده‌اند. چهار سگ، از روز چهارشنبه عملا در فرودگاه هلسینکی برای تشخیص موارد ابتلا به ویروس یاد شده مشارکت دارند.

هدف از اجرای این پروژه تسریع و تسهیل تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه هلسینکی، این سگ‌های جستجوگر تا ضریب نزدیک به صددرصد قادر به تشخیص صحیح موارد ابتلا هستند.

افزون بر آن، این سگ‌ها برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا به تعداد مولکول‌های کمتری نیاز دارند. به عنوان نمونه، تنها وجود 10 تا 100 مولکول ویروسی برای تشخیص ابتلا به این ویروس از سوی سگ‌های جستجوگر کفایت می‌کند. این در حالی است که دستگاه‌های تشخیص ویروس کرونا نیاز به 18 میلیون مولکول دارند.

این سگ‌های جستجوگر و آموزش دیده برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا نیاز به تماس مستقیم با مسافران ندارند. برای تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا کافی است که ماموران فرودگاه با استفاده از پارچه‌ای از پوست بدن مسافرانی که وارد فروگاه می‌شوند، نمونه برداری کنند و آنگاه پارچه را در مکانی دیگر در برابر بینی سگ‌ها قرار دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت هلسینکی فنلاند فرودگاه ویروس کرونا کروناویروس سگ ابتلا به ویروس کرونا موارد ابتلا به ویروس برای تشخیص ابتلا سگ های جستجوگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات جالب فرمانده پایگاه نواتیم اسرائیل : این حمله بی سابقه ترین حمله به پایگاه بود

دریافت 32 MB

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد اصابت موشک ها و موارد آسیب دیده در این حمله گفت: در این موارد حرفی نمی‌زنم چون اطلاعات دادن به نفع ایران است.

دیگر خبرها

  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • فیلم| اعترافات جالب فرمانده پایگاه نواتیم اسرائیل : این حمله بی سابقه ترین حمله به پایگاه بود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان