Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پایگاه عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در نزدیکی مرز یمن با عربستان، شب گذشته (پنجشنبه) شاهد یک انفجار شدید بود.

این انفجار در منطقه «علب» در شمال یمن که مشرف به منطقه «عسیر» در خاک عربستان است رخ داده و حداقل ۸۰ نفر کشته و زخمی شده‌اند. هنوز آمار نهایی تلفات در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع نیز نوشته‌اند که دو سرباز ارتش سعودی نیز میان کشته شدگان هستند.

هنوز عامل اصلی انفجار مشخص نیست و ارتش و کمیته‌های مردمی چنین خبری را اعلام نکرده‌اند. برخی منابع دلیل انفجار را حمله موشکی ارتش یمن اعلام کرده‌ و نوشته‌اند که حمله موشکی زمانی رخ داد که عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در اعتراض به ۹ ماه حقوق عقب افتاده خود روبه روی مقر فرماندهی که افسران سعودی اداره آن را در دست داشتند، تجمع کرده بودند.

وبگاه عربی۲۱ نیز به نقل از منابع خود تعداد کشته‌ها را ۱۰ تن اعلام کرده، اما از تعداد زخمی‌ها آماری نداده است.

در این میان چندین منبع خبری نوشته‌اند که احتمال دست داشن ارتش سعودی در این حمله وجود دارد. وبگاه الخبر الیمنی نوشته است که این احتمال وجود دارد که ائتلاف سعودی برای ممانعت از شورش نظامیان دست به این حمله زده باشد.

وبگاه الصحافه ۲۴، اما به نقل از منابع خود نوشته است که جنگنده‌های ارتش سعودی به صورت اشتباهی این پایگاه را بمباران کرده‌اند. همچنان که اینگونه حملات و خودزنی‌ها بارها در مناطق دیگر یمن رخ داده است. با این حال هنوز ارتش یمن یا ائتلاف سعودی واکنشی به این حادثه نشان نداده‌اند و هیچ چیز به طور قطع روشن نیست.

منطقه و گذرگاه «علب» در شمال استان صعده سال ۲۰۱۶ به اشغال ائتلاف سعودی در آمد تا خط فاصلی میان ارتش و انصارالله یمن با مرز عربستان باشد. در طول سال‌های جنگ عملیات راهبردی در این منطقه صورت نگرفته و عمده عملیات‌ها ایضایی و تاکتیکی بوده‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی عسیر علب صعده انصارالله ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان ساعتی بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند رژیم اسرائیل در شمال غرب فلسطین اشغالی از حملات پهپادی به مقرهای تیپ گولانی و ایگوز ارتش اسرائیل خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله لبنان بعد از فعال شدن آژیرهای هشدار و پدافند رژیم اسرائیل در شمال غرب فلسطین اشغالی اعلام کرد که با پهپادهای فریب‌کار و تهاجمی مقرهای تیپ گولانی و تیپ ایگوز ارتش رژیم اسرائیل را در پادگان «شراغا» واقع  در شمال شهر عکّای اشغالی هدف قرار داده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است : مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به شهرک «عدلون» در جنوب لبنان و ترور یکی از برادران مجاهد، ساعت 13:40 روز سه شنبه 23-04-‌‏2024 در یک حمله هوایی ترکیبی با پهپادهای عملیاتی و هجومی، مقر تیپ گولانی و مقر واحد 621 ایگوز در پادگان شراغا در شمال شهر اشغالی عکا را هدف قرار دادند و پهپادها مستقیما به هدف اصابت کرده است.

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه
  • ۷ شهید و ده‌ها زخمی در حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • انفجار مین در شمال غرب پاکستان/ ۳ نفر کشته و زخمی شدند
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل