Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی پنج شنبه ۳ مهرماه در سخنرانی هفتگی خود در آستانه شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن مجتبی (ع) نقش مهمی در تحکیم اندیشه و عقل در جامعه داشتند. صلح ایشان مانند قیام امام حسین (ع) در راستای حفظ اسلام و جامعه اسلامی از نابودی و فساد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) درباره این دو امام بزرگوار بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در مورد این دو امام بزرگوار می‌فرماید: هر دو امام هستند، چه قیام کنند و چه نکنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در اسلام تشخیص رفتار حکیمانه در شرایط مختلف ضروری است. و بر اساس موقعیت باید بین هیجان و درایت تصمیم‌گیری کرد.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه جامعه کنونی نیازمند صلح است، گفت: عراق با گذشت چهل سال جنگ و بحران و مصیبت، امروز نیازمند صلح است. امام حسن (ع) بر اساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند که می‌توانیم از این صلح پندها بگیریم.

وی با اشاره به دو پند از صلح امام حسن (ع) اظهار کرد: امام حسن (ع) در این صلح دو پند را به ما بیان نمودند که اولاً زبان تلخ و گزنده را به زبان ادب اسلامی والا تغییر دهیم. و دوماً به دنبال سازندگی و اصلاح زیرساخت‌ها باشیم و کشور را از لحاظ علمی، کشاورزی و صنعت در مسیر رشد قرار دهیم.

این مرجع تقلید در پایان بر ترسیم نقشه راه کاملی جهت پیشرفت و گسترش روابط بین‌المللی عراق بر اساس تفاهم و همبستگی و به دور از درگیری تاکید کرد.

کد خبر 5032447

منبع: مهر

کلیدواژه: امام حسن مجتبی ع آیت الله مدرسی تاریخ اسلام مجمع جهانی صلح اسلامی محرم 99 معرفی کتاب طوبی کرمانی هفته دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی چهل سالگی دفاع مقدس دفتر تبلیغات اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ویروس کرونا مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران رادیو گفتگو کربلا امام حسین ع امام حسن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جنایات وحشیانه خود در غزه ادامه می‌دهد و به دنبال پایان دادن کامل مظاهر زندگی در غزه است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی به کشتار ساکنان غزه ادامه می دهد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه افزود: حمله به مرکز درمانی ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها نفر از ساکنان غزه در آن یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

کد خبر 6086538

دیگر خبرها

  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!