Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سیدابراهیم حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: یاد شهیدان با گذر زمان از خاطر ملت ایران فراموش نخواهد شد زیرا شهدا قهرمانان جاودانه ای هستند که بخش مهمی از هویت ملی و مظهر شرف ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اینکه پرا به جنگ تحمیلی عنوان دفاع مقدس اطلاق شده است، گفت: به این دلیل که دشمن بعثی با پشتیبانی آمریکا و غرب به دین،  انقلاب،  کشور و ناموس ما تعدی کردند و دفاع در برابر چنین هجمه هایی نه تنها در اسلام بلکه در همه فرهنگ های انسانی مقدس شمرده می شود.

امام جمعه ساوه افزود: خداوند متعال در قرآن کریم جهاد دفاعی را حق مسلم مردم ستمدیده دانسته و به آنها وعده یاری داده است و در روایات متعددی که از پیامبر اسلام در منابع سنی و شیعه نقل شده نیز آمده است که آن حضرت فرمود؛   «هر کس برای دفاع از جان، مال،  ناموس و دین خدا بجنگد و کشته شود، شهید محسوب می شود.» 

وی با بیان اینکه دفاع، مایه امنیت و آسایش جامعه است، گفت: انگیزه ما در دوران دفاع مقدس کشورگشایی یا تجاوز به کشورهای دیگر و حتی صدور انقلاب با عملیات مسلحانه نبود بلکه هدف اصلی ملت، ارتش و سپاه به پیروی از امام راحل دفاع از دین و مملکت بود.

وی گفت: باید به جوانان باور داشته باشیم و به آنها میدان بدهیم همانگونه که در دوران دفاع مقدس فرماندهان جنگ را شهیدانی از قبیل باکری،  زین الدین و شهرناصری ها بودند و افتخارات بزرگی هم کسب کردند از این رو در شرایط امروز کشور نیز راه نجات استفاده از نیروهای جوان، مومن و به فرموده رهبری معظم دولت جوان حزب اللهی است.  

حجت الاسلام حسینی در ادامه خطبه های نماز جمعه نسبت به شایعه پراکنی به عنوان سم مهلک برای کشور و جامعه هشدار داد و گفت: قبول شایعات و نقل آن فضای عمومی جامعه را تخریب و اداره جامعه را ناتوان می کند زیرا سیاست دشمن وارونه و سیاه نمایی با هدف تخریب چهره و عملکرد اشخاص موثر و نهادهای انقلابی است بنابراین همه مراقب باشند که در عملیات روانی دشمنان گرفتار و از مسیر انقلاب و ولایت خارج نشوند.  

وی به مسئولان کشور نیز پیشنهاد کرد که اداره کشور بر مبنای حکمت و تلاش جهادی باشد و اولویت ها فراموش نشود.

امام جمعه ساوه به کارفرمایان و ادارات مربوط به صنعت و کارگران نیز توصیه کرد که اقشار ضعیف را در این دوران سخت معیشتی دریابند و در حد امکانات و توان به زندگی، رفاه و حقوق و مزایای آنها رسیدگی کنند.

وی همچنین از کارگران درخواست کرد که با درک شرایط کشور و بصیرت و دشمن شناسی رفتار کنند تا زمینه برای افراد فرصت طلب و زیاده خواه ایجاد نشود زیرا هر حرکتی که باعث خوشحالی و استقبال دشمنان ملت ما شود، خلاف منافع ملی است.  

وی در پایان خطبه های نماز جمعه شهر ساوه با دعوت مردم به جدی گرفتن بیماری کرونا، از شهروندان درخواست کرد که با ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی مراقب سلامتی خود و قدردان مجاهدت کادر درمانی و پزشکان و پرستاران باشند.

برچسب‌ها کرونا ساوه هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ساوه هفته دفاع مقدس کرونا ساوه هفته دفاع مقدس اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریک های پژاک در جشن نوروز ایلام جلودار رقص شدند

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمنان نظام در این جشن ها،با لباس مخصوص چریک های پژاک جلودار رقص در استان می‌شوند، گفت:آنها با سر برهنه دیگران را تشویق به این امر می کنند،آیا این جای سوال ندارد؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی(ع)، اظهار داشت: حریم و حرمت عزاداری و شهادت آن حضرت که با روز طبیعت تقارن خورده است،حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه گفت:در ماه مبارک رمضان تلاش کنیم تا از فیوضات فراوان آن بهره مند شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های شاد ایام نوروز به احترام این امام معصوم تعطیل شود،گفت:مردم استان شایستگی خود را به عنوان شیعه آن حضرت به نمایش بگذارند.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه به شب های قدر نیز اشاره داشت و گفت:باید از لحظه به لحظه این شب هایی که عبادت و مسیر بندگی خدا برتر از هزاران ماه عبادت است،بهره مند شد.

امام جمعه ایلام گفت:روز جهانی قدس با ابتکار امام راحل برای پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین در برابر صهیونسیم و استکبار جهانی نامگذاری شده است.

وی ادامه با بیان اینکه این نهال پر برکت که توسط امام راحل در جهان کاشته و امروز تبدیل به یک شجره تنومند و پر ثمر شده است،افزود:آثار این مهم را در فلسطین و در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه به برگزاری جشن هایی تحت عنوان نوروزگاه در استان،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم با هم و مردم با مسئولان است.

 کریمی تبار با اشاره به  آداب و رسوم استان در جشن های عید نوروز گفت:آیه های مبارک سی و سوم سوره یاسین و آیه نهم سوره فاطر،نگاه اسلامی به جشن و عید نوروز است و در این آیات نشانه های چون بهار زمین مرده با بارش باران سبز می شود و خداوند می‌فرماید این نشانه ما برای پی بردن به عظمت خداوند است.

وی در ادامه با بیان اینکه آغاز فصل رویش به عنوان ابزاری برای شناخت خداوند است،ادامه داد: همچنین با آداب و رسوم خوبی در نوروز چون،زدودن غبار کدورت ها،عیدی دادن و انفاق،عید نوروز ما کاملا رنگ اسلامی دارد و ابزاری برای ارتباط با خداوند متعال است.

خطیب نماز جمعه ایلام با بیان اینکه نشاط و شادی در جامعه اسلامی پیوند ناگسستنی دارد،افزود:این شادی شیعیان با شادی امامان معصوم(ع) گره خورده است.

وی در ادامه شادی را حق مردم خواند و گفت: شادی جزء تفکیک ناپذیر از جامعه اسلامی بوده و هیچ کس نمی‌تواند این حق و شادی را از مردم بگیرد.

کریمی تباربا تاکید بر تلاش همه برای ایجاد نشاط در جامعه،گفت: همه ی مسئولان و حکومت زمینه شاد زیستن مردم را فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه شادی در هر ملتی چارچوب خاص خود را دارد،افزود:در این راستا شادی را باید در چارچوب قوانین شرع و قوانینی که مردم به آن پای بند هستند،ایجاد کرد.

خطیب نماز جمعه ایلام با تاکید بر اینکه در اسلام هم شادی قانون دارد،خاطرنشان کرد:طبق قوانین اسلام،در مراسم شادی زنان و مردان باید پاکدامنی و حجاب داشته باشند.

وی گفت:کشف حجاب حرمت شرعی دارد و در ملاء عام جرم مشهود محسوب می شود و ضابطین قضایی و دستگاه قضا وظیفه برخورد دارند.

امام جمعه ایلام گفت:وقتی رسانه های بیگانه مبلغ محفلی که در جامعه‌ی ما برگزار می شود، هستند،در واقع حجاب،عفاف،حیا و غیرت را نشانه گرفته اند،که باید باید مراقبت کرد،چرا که این آتش زدن بنیان خانواده ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسمی که در آن دین زدایی تبلیغ شود مغایر با دستور خدا، اسلامی و ائمه اطهار(ع) است،افزود:افراد معدودی که در جامعه به دنبال ترویج رقص زنان بی حجاب هستند، آیا حاضرند تبعات آن را نسبت به خواهران و همسران خودشان بپذیرند.

امام جمعه ایلام گفت:دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی،گروهک های ضد انقلاب سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا که در رویارویی با ملت غیور ایران،جرات جنگ ندارند،دست به دست هم دادند،تا از طریق تحریک شهوت،ترویج ابتذال،افراط و غیرت زدایی، دین را از جوانان ما بگیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام در این جشن ها،با لباس مخصوص چریک های پژاک جلودار رقص در استان می‌شوند،افزود:آنها با سر برهنه  دیگران را تشویق به این امر می کنند،آیا این جای سوال ندارد؟

وی در ادامه با بیان اینکه در بعضی از جاها، جرات کردند نماد گروهکی خود را به مراسم جشن آوردند،افزود:متن و محتوایی که در برخی از این ترانه ها پخش کرده‌اند که مخصوص گروهک های برانداز است.

کریمی تبار با تاکید بر اینکه کرد ایلامی غیرت دارد، خاطر نشان ساخت:ما هزاران شهید را برای دفاع از ناموس مان،نثار انقلاب کرده ایم، الان برخی ها با ابزار چشم چرانی و رقاصی به دنبال دین زدایی مردم ماه هستند که راه به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه موقت بیرجند: دشمن به دنبال ترویج فحشاست
  • امام جمعه شهرکرد: حرمت روز شهادت امام علی(ع) حفظ شود
  • چریک های پژاک در جشن نوروز ایلام جلودار رقص شدند
  • سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات اسراییل هیچ توجیهی ندارد
  • مردم همواره کشور را از تهاجم‌های فرهنگی محافظت کردند
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال
  • محفل امام حسنی ها عظمت قرآن را برای عالمیان بازگو می کند
  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود