Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: واکسن آنفلوآنزا هنوز تحویل داروخانه‌ها نشده است و خواهش ما از مردم این است که به اطلاع رسانی های رسمی که از سوی وزارت بهداشت و انجمن داروسازان ایران در خصوص زمان و نحوه توزیع واکسن آنفولانزا صورت می‌گیرد، توجه کامل داشته باشند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما، کلیه محموله ‌ای وارداتی واکسن آنفلوآنزا تا کنون تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده که بر اساس آنچه که ابلاغ شده قرار است در مراکز بهداشتی توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ضیا، تا زمانی که واکسن ها تحویل داروخانه ها نشده، داروخانه‌ها دسترسی به واکسن ها ندارند و مردم از مراجعه و تجمع در داروخانه ها به منظور دریافت واکسن خودداری کنند.

رئیس انجمن داروسازان افزود: مسؤولین مربوطه هم باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که توزیع واکسن در شرایط سال جاری که با شیوع کرونا روبرو هستیم، حساسیت های خاص خودش را دارد و اینکه به هرداروخانه ۴ یا ۵ عدد واکسن تحویل دهند، نمی تواند گره گشا باشد.

تجربه ناموفق توزیع واکسن در خانه‌های بهداشت
محسن عبدالله زاده، دبیر انجمن شرکت های پخش دارو گفت: 25 روز است که واکسن آنفلوآنزا وارد انبارهای شرکت های پخش دارو شده است. براساس دستور وزارت بهداشت بنا شده تا واکسن ها تنها در اختیار معاونت بهداشت وزارتخانه قرار بگیرد تا آن ها عرضه را آغاز کنند.

وی گفت: این محموله از واکسن ها قرار نیست از طریق داروخانه های سراسر کشور توزیع شوند، بلکه منتظر محموله های بعدی هستیم که به محض ورود به کشور، از طریق داروخانه ها توزیع خواهند شد.

عبدالله زاده عنوان کرد: البته تجربه ناموفق توزیع داروها در مراکز بهداشتی در سال های گذشته پیش روی ما است که گاهی اوقات شاهد بودیم داروها به جای اینکه مستقیم به دست مصرف کننده اصلی برسد، از مراکز توزیع غیرمجاز سر درآورده و با قیمت های سودجویانه عرضه شده است. به همین دلیل ما در این خصوص هشدارهای لازم را به مسؤولین و سیاستگذاران ارائه کرده ایم.

وی در خصوص تحویل واکسن آنفولانزا به مجلس اظهار داشت: شرکت‌های واردکننده در خصوص توزیع این واکسن، سیاست گذار نیستند و درحال حاضر بخش ناچیزی از واکسن ها به دستور سازمان غذاو دارو تحویل داروخانه مجلس شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: واكسن آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا داروخانه ها واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: در راستای اجرای طرح کشوری مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ بازدید بهداشتی انجام شد.
 
حامد سلیمانی افزود: پیرو بازدیدهای بهداشتی از مراکز توزیع و فروش موادغذائی قریب به ۳ تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم شد. همچنین تعداد ۵۴۷ مورد اخطاریه و معرفی به مراجع قضایی صادر شد.
 
 وی بیان کرد: ۵۷ مورد نمونه‌برداری موادغذایی، ۱۱ مورد پلمب مراکز متخلف بهداشتی، ۲۱۰۶ مورد سنجش با وسایل اندازه گیری پرتابل بازرسی، ۱۸۴۲ مورد کلرسنجی، ۱۳۰ مورد نمونه‌برداری میکربی آب آشامیدنی و ۱۱۰ مورد بازدید از سامانه‌های آبرسانی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ اسفند امسال توسط کارشناسان بهداشت محیط زبرخان انجام شد.

دیگر خبرها

  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • آمادگی پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری در خصوص هشدار هواشناسی
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور/ خرید بدون تغییر قیمت از داروخانه‌ها
  • پرسشی از سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ قیمت در داروخانه‌ها تغییر کرده است؟
  • معدوم‌سازی ۳ تن مواد غذایی در زبرخان
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی