Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در جمع مردم روستای شوراب و احمد آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای مناطق سیاخ دارنگون، شوراب و احمدآباد، اظهار داشت: نام دفاع مقدس برگرفته از عنصر ایمان و معنویت بود و این تقدس به این دلیل بود که ما برای دفاع از آرمان های نبوی، علوی و فاطمی در صحنه حاضر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: جنگ فی نفسه عنصر خوبی نیست اما وقتی تبدیل به فرهنگ اعتقادی و در راستای دفاع از آرمان، مکتب و اصول باشد، تقدس پیدا می کند چراکه در وصیت نامه شهدا می خوانیم که برای نجات بشریت، اسلام و مبارزه با ظلم و ستم با درس گرفتن از مکتب سیدالشهدا(ع) در این راه قدم گذاشتند.

عزیزی، دفاع مقدس را برگرفته از مکتب ایثار و مردانگی و شجاعت دانست و افزود: دفاع مقدس مکتب همه خوبی ها و مردانگی ها است و انصافا خاک جبهه قطعه ای از بهشت بود.

او با نقل خاطره‌ای از شهدای والامقام حاج قاسم سلیمانی و باکری در عرصه دفاع مقدس، گفت: بنده با حضور فیزیکی در صحنه عملیات بدر، شاهد بودم که شهید باکری چگونه در آن شرایط سخت و دشوار از رورخانه دجله عبور کرد و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد؛ در صورتی که می‌توانست عقب نشینی کرده و جان خود را نجات دهد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: به راستی شهید باکری با چه روحیاتی آن لحظات آخر که دشمن همه جانبه هجوم آورده بود را سپری کرد تا زمانی که شهید شد؟ این همان معنویتی است که رزمندگان دفاع مقدس داشتند یا اینکه در اواخر سال ۶۱ در منطقه فکه هنگامی که برای نجات جان شهید، بالای سرش رفتیم، همه ما را به فاطمه زهرا (س) قسم می‌داد تا دست به او نزنیم و می‌گفت «شما معطل من نشوید من سال‌ها منتظر این لحظه بودم».

عزیزی بیان کرد: آمریکا حاج قاسم سلیمانی را به مرگ تهدید می‌کرد در حالی که حاج قاسم به آن‌ها جواب داد «مرا به آن چیزی که سال‌ها در کوه و دشت و بیابان دنبال آن هستم، تهدید نکنید» لذا تقدس این دفاع به خاطر این فرهنگ ایثارگری است چراکه رزمندگان ما از همه تعلقات دنیایی با شجاعت و مردانگی گذشتند.

او حرکت در جهت خدمت به مردم را ادامه راه دفاع مقدس دانست و گفت: امروز هم از خودگذشتگی، خدمت، تلاش و حل مشکل مردم ادامه فرهنگ دفاع مقدس است و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همان باور دفاع مقدس باید حاکم شود.

این نماینده مجلس افزود: روزگاری برای ۱۰۰ متر سیم خاردار نیازمند این و آن بودیم، اما فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی ما را تبدیل به بزرگ‌ترین کشور از نظر تجهیزات کرد؛ روحیه‌ای که اگر امروز نیز در اقتصاد حاکم بود، شاهد بسیاری از مشکلات نبودیم.

عزیزی با بیان اینکه مردم دیدند که اگر بخواهیم کار کنیم، می‌توانیم، بیان کرد: امروز حل مشکلات مردم و خدمت به آنان که بدون چشمداشت ۸ سال شجاعانه صبوری کردند، جهادی مقدس و وظیفه‌ای سنگین‌تر از دفاع مقدس است.

او همچنین گفت: توصیه ما این است که مدیران برای خدمت به مردم، از فرهنگ دفاع مقدس درس بگیرند، زیرا اگر همان روحیه که بر دفاع مقدس حاکم بود امروز بر عرصه‌های مدیریتی حاکم بود، دست به گریبان مشکلات نبودیم.

نماینده شیراز و زرقان افزود: در دفاع مقدس ما هیچ وقت به دشمن اعتماد نکردیم، اما امروز به دشمن اعتماد می‌کنند غافل از اینکه این نگاه نمی‌تواند ایران اسلامی را به جلو ببرد.

عزیزی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است، گفت: دلدادگی به مکتب غرب و وابستگی به بیگانگان مشکلی را حل نمی‌کند.

او با بیان اینکه کشور همیشه نیازمند فرهنگ جهادی دفاع مقدس است، ادامه داد: مشکل مردم با بروکراسی‌های اداری و کاغذی و پیچیده حل نمی‌شود بلکه با همت و اراده حل می‌شود که از صد‌ها کاغذ و صورت جلسه بهتر است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات منطقه شوراب همچون نبود راه مناسب، آب بهداشتی، بهداری، اورژانس، گاز، شرکت تعاونی، گلزار شهدا و ... نیز گفت: این‌ها وظایف حاکمیتی است و حتما باید حل و فصل شود، اما نیازمند تغییر نگاه‌ها نیز هستیم.

عزیزی با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این دیدار ما ۲ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات استان بودجه گرفتیم، اما به راستی این مقدار بودجه در گستره استان پهناور فارس ناچیز است چراکه فقط یک پروژه آزادراه شیراز- اصفهان ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد لذا معنایش این است که باید نگاهمان را به پیشرفت کشور عوض کنیم.

او حل مشکلات را نیازمند همت همگانی دانست و تاکید کرد: بخش اعظمی از مشکلات با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی که تولید درآمد نیز برای آنان بکند، قابل حل است وگرنه با بودجه دولت تنها چند پروژه را می‌توان جلو برد لذا نیاز است سرمایه‌های سرگردان را به منطقه بیاوریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان فارس فرهنگ مدیریت جهادی بروکراسی اداری دفاع مقدس حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این جلسه توسعه و‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راپاسداری از ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم دانست .

 فرماندار خوی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق بارز کار فرهنگی است و ضرورتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی بین نسل جوان است.

علی نژاد افزود:هویت بخشی به فضای شهری با جانمایی هرچه بیشتر المان شهدا و هماهنگ سازی هرچه بیشتر در این راستا مورد تاکید است.

 فرماندار خوی اضافه کرد :تدابیر لازم برای برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا اتخاذ شود و بهره مندی از ظرفیت های هنری برای انتقال پیام شهدا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تامین زمین مناسب برای راه اندازی و احداث موزه هشت سال دفاع مقدس در خوی تاکید کرد و افزود:

راه اندازی این می تواند در تبیین نقش شهرستان و رزمندگان اسلام شهر ستان خوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری