Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیروی ایران در ۲ گفت وگوی ویدئو کنفرانسی با وزیر منابع آبی سوریه و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های آبی تاکید کرد.

به ‌گزارش وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" با "تمام محمد رعد" وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه و نیز عثمان زاده" وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان از طریق ویدئو کنفرانس دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در جریان ویدئو کنفرانس اردکانیان و محمدرعد، دو طرف با توجه به توافقات یادداشت تفاهم مشترک همکاری‌های آبی دو کشور، نسبت به تشکیل کمیته راهبردی به ریاست معاونان وزرای نیرو و منابع آبی ایران و جمهوری عربی سوریه در دو هفته آتی تاکید کردند.

همچنین در این دیدار، وزیر منابع آبی سوریه نیز با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای آب شهری، خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو جانبه در حوزه آب و فاضلاب شد.
وی همچنین ضمن ابراز رضایت از حضور شرکت‌های باتجربه و توانمند ایرانی در پروژه‌های آبی کشور متبوعش، از حضور هرچه بیشتر این شرکت‌ها در پروژه‌های مربوط به تصفیه‌خانه آب و فاضلاب استقبال کرد.

وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه، بر نیاز این کشور به استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت‌های ایرانی در بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب سوریه تاکید کرد.

یادداشت تفاهم همکاری‌های آبی ایران و سوریه، چهاردهم آذر سال ۹۸ به امضای "رضا اردکانیان" وزیر نیرو و "حسین عرنوس" وزیر وقت منابع آبی و نخست وزیر کنونی جمهوری عربی سوریه رسید.

وزیر نیروی ایران و عثمان زاده" وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان نیز در یک گفت و گوی ویدئو کنفرانسی،‌ بر پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی دو کشور و وجود ظرفیت‌های فراوان برای همکاری و توسعه هرچه بیشتر روابط در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و انرژی تاکید کردند.

در این دیدار مجازی، دو طرف که در عین حال ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز عهده دار هستند، در چارچوب پیشبرد تفاهمات سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، بر برگزاری نشست کمیته مشترک پیگیری ظرف پائیز سال جاری از طریق ویدئو کنفرانس تاکید کردند.

وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان در این دیدار با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری، بر عزم کشور متبوعش در توسعه همکاری‌ها تاکید کرد.
در پایان، طرفین توافق کردند چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تاریخی که متعاقباً از طریق مجاری دیپلماتیک بر روی آن توافق خواهند کرد، برگزار کنند./ ایرنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری عربی سوریه مشترک همکاری وزیر منابع آبی همکاری های آبی آبی جمهوری وزیر نیرو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرز‌های ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرز‌های مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • صلح و ثبات در منطقه با تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است