Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:30:59 GMT

دومین واکسن کرونای روسیه در یک‌قدمی تایید

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۴۷۱۶

دومین واکسن کرونای روسیه در یک‌قدمی تایید

به گزارش تابناک به نقل از مهر، تا کمتر از یک ماه دیگر دولت روسیه دومین واکسن بالقوه روسیه علیه کووید ۱۹ را تایید می‌کند.

«مرکز فناوری زیستی و ویروس شناسی دولتی وکتور» در سیبری اعلام کرد هفته گذشته دومین مرحله آزمایش بالینی واکسن با حضور ۱۰۰ نفر پایان یافته و نتایج آن چهارشنبه هفته آینده منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان اعلام کرده‌اند پس از دریافت واکسن EpiVacCorona احساس خوبی دارند.

خبرگزاری اینترفاکس ادعا می‌کند که دولت روسیه تصمیم دارد در نیمه ماه اکتبر این واکسن را تایید کند و پس از آن یک آزمایش بالینی وسیع با حضور ۵ هزار داوطلب انجام می‌شود. به گفته «رینات ماکسیوتوف» مدیر مرکز وکتور تخمین زده می‌شود این واکسن هر ۳ سال یک‌بار نیازمند یک دوز تقویتی باشد. او در برنامه‌ای تلویزیونی در این باره گفت: پس از اجرای چرخه اولیه واکسیناسیون، تزریق آن هر ۳ سال یک‌بار باید انجام شود.

ماه گذشته نخستین واکسن کووید ۱۹ روسیه «اسپوتنیکV» از سوی دولت این کشور تایید شد. اکنون مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن با حضور ۴۰ هزار داوطلب در حال اجرا است.

به گفته توسعه دهندگان « اسپوتنیکV»، دوز تقویتی آن باید ۲ سال یک‌بار تزریق شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا واکسن EpiVacCorona واکسن روسی ویروس کرونا الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال

مرتضی ساوه شمشکی نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برگزاری هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی در ایران، اظهار کرد: پیست بین‌المللی اسکی توچال میزبان تمرین مشترک تیم‌های ملی اسنوبرد ایران و روسیه بود و قهرمان روسی جهان نیز در این تمرین حضور داشت. همچنین  هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد از روز گذشته(۲۸ فروردین) با حضور اسکی بازان کشور روسیه در پیست بین المللی توچال در حال برگزاری است. 

ساوه شمشکی تصریح کرد: در پایان رقابت های روز نخست در بخش مارپیچ بزرگ بانوان سوفیا نادیرشینا ( قهرمان دنیا) از روسیه در جایگاه نخست قرار گرفت و اولگا نایدیاکینا و پولینا کاریموا هردو از روسیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین در بخش مارپیچ بزرگ آقایان دمیتری کارلاگاچف از روسیه اول شد و کنستانتین سانیکوف و ایلیا خورتین روس به ترتیب دوم و سوم شدند. 

 نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه این رقابت ها امروز(۲۹ فروردین) نیز در رشته مارپیچ بزرگ ادامه دارد، گفت: امیدوارم تیم ملی اسکی کشورمان در روز دوم این رقابت ها بتواند با کسب امتیازات لازم مجوز حضور در مسابقات آتی قهرمانی جهان و المپیک را کسب کند.

ساوه شمشکی ادامه داد: تیم ملی اسکی روسیه هفته گذشته به منظور برگزاری اردویی مشترک با تیم ملی اسکی کشورمان به ایران سفر کردند و سپس با میزبانی مجموعه تفریحی ورزشی توچال در هتل ایستگاه هفتم این مجموعه اسکان داده شدند و تمرینات خود را در این پیست دنبال کردند.

او عنوان کرد: ورزشکاران اسکی روسیه از برف مناسب و فاصله نزدیک پیست بین المللی توچال به پایتخت ابراز خرسندی کردند و گفتند این حجم از برف در این فصل سال و با این فاصله کوتاه به شهر تهران بی نظیر است.

نایب‌رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: در هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد سوفیا نادیرشینا قهرمان نامدار جهان در این رشته نیز حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • دموکراسی هند در یک قدمی خط پایان
  • دومین روز سفر رییس جمهور به سمنان/ دامغانی‎ها میزبان رییسی
  • حضور قهرمان روسیه‌ای اسکی اسنوبرد جهان در توچال
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • هفته چهارم لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد/ حضور اسکی بازان روس در پیست بین المللی توچال
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح
  • خبر عجیب در مورد سرپرست استقلال که تایید نشد