Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:40:43 GMT

چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۱۷۳

چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، برای طراحی، اجرا و آماده سازی این نمایشگاه ۲۵ روز زمان صرف شده است و ۱۴ هنرمند در آماده سازی این نمایشگاه فعالیت داشتند.

این نمایشگاه مفهومی که پیرامون وقایع جانسوز عاشورا و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است، ۱۷ غرفه دارد و از ۳ تا ۲۶ مهرماه جاری هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان به اهل بیت (ع) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در جریان این مراسم، گفت: انتخاب کوچه «شربتی ها» برای نمایشگاه چیدمان «عاشورایی» اقدام هوشمندانه ای بوده است.

مرتضی جعفری افزود: کوچه «شربتی ها» در نزدیکی طاق «امین التجار»، نماد نذر در شیراز است که پخش شربت نذری آن را در کشور معروف کرده است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز، اضافه کرد: بافت تاریخی شهر شیراز ظرفیت‌های متعددی برای گردشگری دارد و نمایشگاه «چیدمان عاشورایی» و سوگواره «هنر و حماسه» که برای چهارمین بار در شیراز برگزار می‌شود در توسعه گردشگری زیارتی، نقش مطلوبی می‌تواند ایفا کند.

جعفری با اشاره به فضای معنوی ایجاد شده در غرفه‌های این نمایشگاه بیان کرد: هنرمندان با حضور در این نمایشگاه، فضای معنوی و ارزشمندی ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز در ایام هفته دفاع مقدس بیش از ۳۰ برنامه با موضوع دفاع مقدس برگزار کرده است که کیفیت مطلوبی داشته اند و از سال‌های گذشته نیز کمیت بالاتری دارند.

جعفری با تشکر از تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت کننده در اجرای مراسم هفته دفاع مقدس گفت: بسیج، سپاه، ارتش، گروه‌های مردم نهاد و هنرمندان در اجرای این برنامه‌ها حضور گسترده داشتند و شهرداری شیراز در حوزه تولید محتوا با محوریت دفاع در طول سال برنامه‌های مختلفی در نظر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز حاشیه مراسم افتتاح این رویداد، در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با همراهی هنرمندان «خانه طراحان انقلاب اسلامی» و شاغل در سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز در ۱۵ غرفه اصلی، طراحی و چیدمان شده و از ۳ تا ۲۶ مهر دایر است.

به گفته موسوی، هنرها در غرفه‌ها مفهومی هستند و با ایده گرفتن از مردم، کامل‌تر نیز خواهد شد و در شب اربعین نیز برنامه ویژه در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: فضای معنوی و خاطره انگیز در این نمایشگاه، اقدام فرهنگی مؤثری به شمار می‌رود و تقویت امور فرهنگی از تأکیدات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز به شمار می‌رود که کمیته فرهنگی و اجتماعی آن فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه به همت هنرمندان سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و مجمع طراحان انقلاب اسلامی موسوم به «بیت» طراحی و پیاده سازی شده است.

کد خبر 5032313

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز چهل سالگی دفاع مقدس شهرداری شیراز شورای شهر شیراز نمایشگاه هنری ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شیراز بوشهر شهرکرد آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴

شهردار شیراز از تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴ در خصوص پروژه‌های بزرگ‌مقیاس با اولویت ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه روند پیشرفت خط ۳ مترو و پارک آبی بزرگ شهر شیراز اظهار کرد: روند اجرایی خط ۳ مترو از پیشرفت خوبی برخوردار است و از مسائل و مشکلات مهم پروژه برق‌رسانی از شبکه اصلی بود که پس از پیگیری‌های زیاد مشکل برق رفع شد.

وی در خصوص اهمیت پارک آبی افزود: پارک آبی بزرگ شهر از مطالبات مهم مردم شیراز و مدیریت شهری است و موضوعات مربوط به آن موردبررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت راه‌اندازی نوبت شب داده و مقرر شد پروژه به‌صورت شبانه‌روزی روند اجرایی خود را ادامه دهد تا بتوانیم در برنامه زمان‌بندی تعیین‌شده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه همه تلاش شهرداری بر این است که پروژه‌ها را در زمان مقرر به سرانجام برساند، تصریح کرد: شهرداری شیراز یک برنامه راهبردی عملیاتی تا سال ۱۴۰۴ تعریف کرده است که شامل چندین پروژه بزرگ مقیاس با اولویت ویژه را دارد و پیرو این برنامه جلساتی به صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود تا بتوانیم مسائل و مشکلات پیش روی پروژه‌ها شناسایی و در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

اسدی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی هر یک مدل و الگوی خاص خود را داشته و شرایط خاص خودش را دارد و قطعاً نمی‌شود یک نسخه واحد برای همه پروژه‌ها اجرا کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم در کشور اقدامات عمرانی کار آسانی نیست و تنها هم و غم شهرداری بر این هست که روند کار به‌خوبی دنبال شود.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۳ پروژه‌ها شروع قوی به خود گرفته شود و شاهد روند خیلی خوب در مراحل انجام پروژه‌ها داشته باشیم.

کد خبر 745404

دیگر خبرها

  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • وزیر فرهنگ: از طرح‌های کاربردی درحوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان