Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کامفیروز، حجت الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌‌ دوم این هفته‌ ️نماز جمعه‌ی کامفیروز با اشاره به تقلّای این روزهای ترامپ و دولت ایالات متفرقه برای آشکارسازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و تلاش او برای تغییر رفتار ایران در فشارحداکثری و سرشاخ شدن با روسیه و چین در آسیا و تلاش‌هایش در آمریکای جنوبی به اضافه دروغ های پی در پی به اروپایی‌ها، گفت: این تحرکات حکایت از قدرت و اقتدار آمریکا ندارد بلکه نشانه‌ی افول امپراطوری آمریکا و زوال ابرقدرتی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین قمار آمریکا بر سر خاورمیانه را یک بازی دوسر باخت برای آن‌ها دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا در جهت عملی کردن هدف شوم خود که فرمانروایی بر تمام کشورهای کره‌ی زمین است ناگزیر از تسلط بر منطقه‌ی طلایی خاورمیانه بود و می‌دانست که بدون این جغرافیا هرگز به مقصود خود نخواهد رسید.

تقویت رژیم صهیونیستی و تحقق تسلط او بر منطقه بحر تا نهر کلید این سیطره و تسلط بود. تمام طرح‌های صلح و سازش منطقه‌ای برای همین بود و هست. اما حقیقت این است که همه این طرح‌ها فقط به تولد چهره‌ی جدیدی از مقاومت در فلسطین و لبنان و کشورهای منطقه با الگوی انقلاب اسلامی منجر شده است و گروه‌های مقاومت هر روز از روز گذشته و هر سال از سال قبل مقتدرتر شده‌اند همانطور که همگان بر این باورند که ایران ۱۳۹۹ به مراتب از ایران ۱۳۵۸ قوی‌تر و استوارتراست. این در حالی است که صاحبنظران معتقدند در طول این چهل سال ابرقدرت‌ها از هیچ کوششی برای فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی ایران فروگذاری نکرده‌اند.

اکنون آمریکا یا باید اسقرار خود در این منطقه را ادامه دهد که در پی آن شاهد کشته شدن بیش از پیش نیروهایش و اتلاف منابع مالی و نظامی خود خواهد بود و یا اینکه منطقه را ترک کند که این نیز، هم موجب خواری و ذلت او می‌شود و هم آمال و آرزوهای او را برای سیادت و آقایی بر جهانیان به باد فنا خواهد سپرد‌.

وی با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم، تکریم و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس را بر همگان خصوصا مسئولین فرض دانستند و راجع به آن‌ها بیان داشت: این تکریم، این بزرگداشت و نکوداشت جزو وظایف حتمی ملّی ما است، علاوه بر اینکه توصیه‌ی مؤکّد اسلام هم هست.

از اسلام دفاع کردند، از انقلاب دفاع کردند، از عزّت ملّی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند؛ برخی از اینها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند(فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر)

تقی‌زاده راجع به مکانیزم ماشه، تفنگ آمریکایی‌ها را سلاحی خیالی، موهوم و خالی از مهمات خواند و افزود: سرانجام پس ازیک ماه فضاسازی روانی و رسانه‌ای، روزیکشنبه سی‌ام شهریورماه با پایان یافتن مهلت یک ماهه‌ای که آمریکا اعلام کرد مکانیسم‌ بی‌خاصیت ماشه علیه ایران فعال شد! عدم همراهی اروپا با آمریکا، از سر روحیه‌ی عدم تبعیت و استقلال‌خواهی از دولت زورگوی آمریکا نیست. بین این کشورها با آمریکا و نیز سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، یک توافق و تقسیم کار پنهان وجود دارد که آن‌ها در صددند در موقع مقرّر آن‌را اجرا کنند و در آنجا همین کشورهای اروپایی که به ظاهر در برجام باقی‌مانده اند سراغ استفاده از مکانیسم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت خواهند رفت!

جمهوری اسلامی ایران طی سال گذشته، پنج گام مهم برای کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که بخش عمده‌ای از آن روی کاغذ ماند و متاسفانه دولت، به‌طور کامل به آن عمل نکرد. اگر دولت عزم راسخ خود را در اجرای کامل تعهدات نشان می‌داد نوع مواجهه اروپا متفاوت می‌شد. تا زمانی که ما نسبت به برخورد قاطع در زمینه‌ی کاهش این تعهدات اهمال کنیم، قطعا شرایط علیه ما پیچیده‌تر شده و آن‌ها را نسبت به اقدامات مخرب جسورتر خواهیم کرد.

وی در پایان جنگ و محاصره‌ ۲۰۰۰ روزه‌ یمن را شعب ابی طالب نامید و گفت: ۲ هزار روز است که یمن سرافراز در جنگ و محاصره به سر می‌برد. ۹ میلیون انسان عزت‌مدار در آنجا دارند گرسنگی طاقت فرسا می‌کشند و ده‌ها هزار نفر از آنان به بیماری‌های واگیردار مبتلا شده اند اما حاضر نیستند که تن به ذلت داده و عزت خود را معامله کنند. به راستی که اینانند پیروان راستین سیدالشهدا علیه السلام که فرمود هیهات منا الذلة.

یمن چه در صدر اسلام و چه در آخرالزمان همواره ملتی سرافراز بوده و در روایات نیز ستوده شده‌اند. دین ملت مقاوم به بزرگان خود مانند مقداد بن اسود، اویس قرنی، مالک اشتر نخعی، کمیل بن زیاد نخعی، حجربن عدی، عمرو بن حمق خزاعی، هانی بن عروه و ۳۴ شهید دشت کربلا که یمنی تبار بودند اقتدا کرده‌اند.

بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، در اوایل دهه‌ی ۶۰ سیدبدرالدین حوثی و فرزندش سید حسین حوثی به قم سفر کردند و این موجب شد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را برگرفته و در میان مردم و خصوصا جوانان یمنی منتشر کنند. سیدحسین حوثی خود را مرید و شیفته امام خمینی می‌دانست و بر آن پای می‌فشرد. وی که در سال ۲۰۰۳ در جنگ با حکومت وقت یمن در کوه‌های صعده به شهادت رسید بنیانگذار جنبشی شد که اکنون «انصارالله» نام دارد و رهبری آن برعهده برادرش سید عبدالملک حوثی است که او نیز مانند پدر و برادر تحصیل‌کرده‌ی علوم دینی و عنصری هوشمند و شجاع و زمان‌آگاه است. ارتباط وثیق و مستحکم سید عبدالملک با سید مقاومت، جناب سیدحسن نصرالله موجب شده است که انصارالله با مختصات خود نسخه‌ای از حزب الله، تلقی شده و عملا جزو هم‌پیمانان اصلی ایران انقلابی به‌عنوان کانون مقاومت محسوب شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا خاورمیانه رژیم صهیونیستی نماز جمعه امام جمعه کامفیروز حجت الاسلام محمد تقی زاده انقلاب اسلامی دفاع کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد

تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست پیکان به فینال لیگ برتر والیبال صعود کرد.

به گزارش ایسنا، تیم‌های والیبال پیکان تهران و فولاد سیرجان ایرانیان در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال از ساعت ۲۰ به مصاف هم رفتند.  

دو تیم در حالی روبروی هم قرار گرفتند که شاگردان بهروز عطایی در فولاد در اولین دیدار نیمه نهایی به پیروزی رسیده بودند.  

این دیدار با برتری سه بر دو (۱۹ بر ۲۵، ۲۱ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۹ و۱۵ بر ۹) فولاد سیرجان ایرانیان به پایان رسید و این تیم با دو پیروزی در نیمه‌نهایی به فینال لیگ برتر صعود کرد.

پیکان در حالی شکست خورد که دو ست اول را برنده شده بود و در ست سوم‌ هم شانس پیروزی داشت اما در امتیازات پایانی ست سوم شکست خورد تا کار به ست‌های بعد کشیده شود.  

 شاگردان پیمان اکبری در پیکان امشب در ست اول تیم برتر میدان بودند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به برتری رسیدند. آنها در ست دوم هم ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا یک قدم به پیروزی در این بازی نزدیک‌تر شوند.

پیکان در ست سوم هم تیم برتر میدان بود اما فولاد بازی را به تساوی کشاند. بازی در امتیازات پایانی نزدیک بود و فولاد توانست ۲۷ بر ۲۵ برنده این ست باشد. شاگردان بهروز عطایی از ابتدای ست چهارم نبض بازی را در دست گرفتند و پیش افتادند در نهایت ۲۵ بر ۱۹ برنده شدند و کار را به ست پنجم کشاند. فولاد ست پنجم را هم ۱۵ بر ۹ پیروز شد و به فینال رسید. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • بلینگام: اگر انگلیس دوباره می‌باخت، مردم کلی به ما بد و بیراه می‌گفتند
  • اکبری ماراتن برده را باخت/ عطایی فینالیست شد
  • باخت تیم ملی تنیس پسران ایران مقابل تایلند
  • نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت
  • ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان