Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@05:36:28 GMT

فرانسه سفیر ایران را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۴۲۳

خبرگزاری میزان-منابع آگاه در فرانسه ادعا می کنند، وزارت خارجه این کشور روز گذشته سفیر ایران در پاریس را احضار کرد. خبرگزاری میزان – چند منبع فرانسوی ادعا می کنند وزارت خارجه فرانسه، سفیر ایران در «پاریس» را به دلیل آن چه که «نگرانی‌های حقوق بشری» خواند، احضار کرد.
به گزارش «رویترز»، سه منبع آگاه در فرانسه مدعی هستند که «وزارت خارجه فرانسه، در هفته جاری سفیر ایران در پاریس را به دلیل نگرانی درباره آن چه که نقض جدی و مداوم حقوق بشر خواند، احضار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
۲ منبع فرانسوی ادعا می کنند احضار سفیر ایران در روز پنجشنبه رخ داده است.   پیشتر روزنامه «گاردین»، روز چهارشنبه در گزارشی مدعی احضار سفرای ایران در «لندن»، «پاریس» و «برلین» شده بود. بیشتر بخوانید:  وزارت خارجه انگلیس، سفیر ایران را احضار کرد  خبر احضار سفیر ایران در سئول غیر حرفه‌ای و بی اساس است «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با رد گزارش‌های اخیر منتشر شده در روزنامه گاردین، اظهار داشت «هدف این گزارش‌های سفارشی برای سیاه‌نمایی وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، آن هم در این مقطع، کاملا روشن است.»

وی افزود «معتقدیم سیاسی‌کاری و اقدامات گزینشی از سوی آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی، همواره بیشترین ضربه را به اصل حقوق بشر وارد کرده است.»

خطیب زاده همچنین رویکرد، اظهارات و اقدامات برخی کشور‌های اروپایی را به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرده و گفت «در این خصوص واکنش لازم در سطوح ذیربط اتخاذ شده و از این پس نیز خواهد شد.»
انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران فرانسه امانوئل مکرون سفیر ایران وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه

سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علی تیزتک سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری نیجر در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه‌های پیش‌رو در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌ها بین دو کشور را تشریح نمود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اراده جدی دولت حجت‌الاسلام رئیسی برای توسعه روابط و همکاری‌های همه‌جانبه با قاره آفریقا، گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیجر در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و پیگیری توافقات و برنامه‌های توسعه و گسترش روابط دو جانبه از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این راستا ضروری دانست.

براساس این گزارش، علی تیزتک پیش از این در سمت‌های رئیس دبیرخانه دریای خزر، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و معاون اداره اول مشترک المنافع و قفقاز (اوراسیا) و همچنین در ماموریت‌های مسکو و کی‌یف خدمت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • افغانستان کاردار پاکستان را احضار کرد
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان به وزارت امور خارجه افغانستان
  • احضار سرپرست سفارت پاکستان در کابل
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • رایزنی سفیر جدید ایران در نیجر با وزیر امور خارجه
  • زاخارووا: ماکرون از حمایت از تروریسم دست بردارد
  • سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • رسانه عبری‌زبان: سفیر روسیه در تل‌آویو برای «توبیخ» احضار شد
  • اوضاع غزه محور گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه