Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اعتبار به زیرساخت های استان متناسب با ایفای نقش آنها در تراز ملی اختصاص یابد، گفت: در تدوین بودجه به  نقش ملی استان توجه بیشتری شود.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خواستار واریز شدن مالیات شرکت های بزرگ در استان شد، اظهار کرد: در تدوین بودجه به نقش ملی استان ایلام در سطح کشور توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در بودجه باید فراتر از پارامترهای جاری توجه کنیم و در بحث درآمدهای جاری بسیاری از مالیات های استان در تهران واریز می شود و شرکت های بزرگ و پیمانکاران بزرگ مالیات های خود را در تهران واریز می کنند و اگر این مالیات ها در استان واریز شود، درآمدهای بسیاری در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث کرونا، تلاش هایی که کادر درمان انجام دادند و همکاری هایی که مردم، مسئولین، ائمه جمعه، نهادهای انقلابی و انتظامی افزود: در بحث کمک های مومنانه، رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار خوب عمل شده است و ما در اردیبهشت ما و خردادماه بسیار خوب عمل کردیم ولی به دلیل عدم توجه در مردادماه آمار کرونا افزایش یافت و در شهریورماه بهتر شد ولی در حال حاضر نیز در حال افزایش آمار هستیم که  باید توجه بیشتری صورت گیرد.

سلیمانی با تأکید بر این که زیرساخت هایی که برای استان وجود دارد در برابر نقش ملی استان جوابگو نیست، خاطرنشان کرد: ما بیش از ۱۰ میلیون تردد از مرز مهران در طول سال داریم به خصوص در ایام اربعین و به طور متوسط حدود ۳ میلیون وسیله نقلیه در استان تردد دارند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به رتبه ی اول ایثارگری استان ایلام در سطح کشور خاطر نشان کرد: ما ۱/۴ درصد شهدای کشور را داریم ولی جمعیت ما 7 دهم درصد جمعیت کشور است و در ۸ سال دفاع مقدس همواره تمام مساحت استان درگیر جنگ بود و امکان توسعه و پیشرفت وجود نداشت از این رو در شاخص بودجه می بایست به این مسائل توجه شود.
 
وی به اقدامات صورت گرفته توسط موسسات و هلدینگ های بزرگ در استان اشاره و تصریح کرد: در این سه سال  هلدینگ خلیج فارس، بازنشستگان وزارت نفت و هلدینگ های وابسته  به  وزارت کار در زیرساخت های اقتصادی اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی افزود: نباید کارهای بزرگی که در استان صورت گرفته را فراموش کرد ما در این سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشتیم و امسال بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته ایم.

استاندار ایلام در ادامه گفت: پروژه های زیادی به اتمام و بهره برداری رسیدند و حتی صادرات هم داشتند ولی به خاطر عدم امکان حضور رئیس جمهور در استان افتتاح نشده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه های صنعتی، مخابرات و زیرساختی آماده افتتاح داریم.

سلیمانی دشتکی به ساخت و ساز مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن شهری و روستایی، طرح ویژه، زلزله و سیل بیش از ۵ هزار و ۴۶۰ واحد احداثی ، ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیرات و ۳۰۳ میلیارد تومان تسهیلات و ۷۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان ایلام پرداخت شد.

وی با اشاره به کمک های بسیار خوبی که از طرف کمیته امداد در استان صورت گرفته است، گفت: با وجود این که حدود یک پنجم جمعیت استان را تحت پوشش نهادهای حمایتی داریم ولی در سال ۹۸ بیش از ۱۲۰۰ نوعروس را تحت حمایت قرار گرفته است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان به کسری اعتبارات هزینه ای استان ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم اشاره داشت و بیان کرد: افزایش ۵۰ درصدی امتیاز فصل دوم و ۳ درصد اعتبارات توازن هم در استان کسری دارند که انتظار داریم توجه شود.

وی به مشکل حقوق بازنشستگان ایثارگر نیز اشاره کرد و خواستار رفع مشکل این عزیزان شد.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر قانون طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری در مناطق شرق و غرب خواستار اختصاص ۵۰ درصد یارانه، تخصیص صد در صد اعتبارات به علاوه ۱۵ درصد مازاد به استان، شد و گفت: اجرای بیمه امنیتی پروژه های اقتصادی که برای مرز ما بسیار گره گشا خواهد بود یک ضرورت است.

وی ادامه داد: مدت اجرای مصوبه مربوط به شرق و غرب ده ساله و تا پایان برنامه ششم بود که انتظار داریم در دوره های بعد تمدید شود.

سلیمانی دشتکی همچنین خواستار واریز شدن مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی و شرکت های مستقر در استان شد و بیان کرد: طبق قانون باید این مالیات ها به درآمدهای استان اضافه شود و در استان واریز گردد تا به زیرساخت ها کمک شود. 

وی با اشاره به سفر مهندس جغتایی نماینده رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و بازدید از پروژه های نا تمام استان  خاطر نشان کرد: تونل کبیرکوه که از سال ۸۹ شروع شد ۶۵۰۰ متر طول دارد که ۴۵۰۰ متر آن در این دولت انجام شد که اگر مطالبات پیمانکار پرداخت شود و هم اعتباری برای تکمیل آن اختصاص داده شود تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید.

استاندار ایلام به بحث راه آهن که نیاز اصلی استان است اشاره داشت و بیان کرد: برای اجرای فاز اول که ۱۷ کیلومتر است حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان نیاز است و رئیس جمهور هم در ویدئو کنفرانس تأکید فرمودند و یک عدد قابل توجه برای شروع به کار آن تخصیص داده شود.

وی خواستار امضاء تفاهم نامه ای در خصوص اجرای 300 واحد نیروگاه خورشیدی برای محرومین در استان شد و گفت: سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهری ایلام ، بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی و زندان مرکزی ایلام از جمله پروژه هایی هستند که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و با تخصیص اعتبار تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی به اعتبارات سیل ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای ترمیم خسارات سیل بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار در استان به کمک سازمان برنامه و بودجه جذب شد که برکات بسیاری برای استان به همراه داشت، البته ما مشکلاتی هم در بالادست سد سیمره داشتیم که با تعیین تراز ۷۲۳ متر از طرف مسئولین سد هنوز اراضی که باید تملک شود اقدام نشده و نیاز است که اعتباری برای این امر اختصاص داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سرمایه گذاری استاندار ایلام میلیارد تومان سلیمانی دشتکی نقش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال

شب گذشته با توجه به تماس یکی از عشایر چاه ضامن درمیان با مرزبانان در خصوص بیهوشی کامل یکی از عشایر کهنسال این منطقه، تیم بهداری یگان تکاوری ۱۲۳ به محل اعزام شدند.

این تیم با توجه به تخریب راه‌های عشایری مرزی و سیلابی بودن مسیر تا رسیدن نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ اقدامات اولیه درمان را برای این بیمار انجام داده و جان وی را از مرگ حتمی نجات دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • یگان تکاوری ۱۲۳ هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق