Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با WMAL با اشاره به اینکه واشنگتن در حال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است گفت: رئیس‌جمهور ترامپ با این درک که اوباما و بایدن به توافقی دیوانه‌وار با نظام ایران ورود کرده بودند، وارد دفتر ریاست جمهوری شد. این توافقی دیوانه‌وار بود که راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به ایران اعطا می‌کرد و امنیت خاورمیانه، اسرائیل و آمریکا را به مخاطره می‌انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما سه سال و چند ماه گذشته را برای ممانعت از دستیابی ایران به پول، منابع، ثروت و توانایی برای ساخت سلاح هسته‌ای صرف کردیم.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نخواهد گذاشت که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و وی را "معمار ارشد کمپین تروریسم در جهان" خواند.

پمپئو ادامه داد: دلیلی ندارد که دولت‌مان به تلاش‌های اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک چندسال اخیر خود ادامه ندهد. این باعث تضعیف نظام [ایران] و امنیت بیشتر آمریکا شده است‌. من به کاری که کرده‌ایم افتخار می‌کنم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص عدم همکاری اروپا با فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران گفت: آن‌ها می‌گویند که در هدف ما شریک هستند اما همچنان تاکید دارند که توافق هسته‌ای چیز خوبی بوده است. من نمی‌دانم چطور می‌توان این دو تفکر را همزمان در ذهن داشت. ما می‌دانیم که برجام به ایران اجازه تداوم کمپین تروریسم‌شان را داد. این توافق پول و منابع مورد نیاز آن‌ها برای این کار را فراهم کرد. ما امیدواریم که اروپایی‌ها به ما ملحق شوند.

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه ادعا کرد: اما اشتباه نکنید، با اینکه تنها ایالات متحده در سه سال اخیر این کمپین را رهبری کرده، کمپین موفق بوده است. نظام حال پول کمتری دارد.

وی در انتها ادعا کرد دولت آمریکا تاکنون از رسیدن ۷۰ میلیارد دلار به ایران جلوگیری کرده است.

امیدواریم ایران فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر ندهد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا همپنین بار دیگر برجام را توافقی بد خواند و ابراز امیدواری کرد که اروپایی‌ها از موضع واشنگتن در قبال تهران حمایت کنند.

به گزارش میریج نیوز، وزیر خارجه آمریکا گفت که اروپایی‌ها از یک طرف می‌گویند که با ما اهداف مشترک دارند و از طرف دیگر برجام را توافقی خوب می‌دانند؛ نمی‌دانم این دو مساله چطور هم‌زمان امکان‌پذیر است.

وی طی مواضعی بی‌اساس، بار دیگر مدعی موفقیت‌آمیز بودن کمپین فشار حداکثری علیه ایران شد.

پمپئو گفت که بسیار خوب خواهد شد اگر ایران را به جایی برسانیم که دو هفته پیش در کاخ سفید شاهد آن بودیم. یعنی حق موجودیت دولت یهودی را پذیرفته و فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر شیطان بزرگ و مرگ بر اسرائیل، شیطان کوچک سر ندهد.

منبع: ایلنا و ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مایک پمپئو روابط ایران و آمریکا وزیر خارجه آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در سخنانی درباره تنش‌ها در خاورمیانه گفت: پکن امیدوار است که ایالات متحده «خود برتر بینی را کنار بگذارد» و به درخواست‌های جامعه جهانی توجه کند.

روز گذشته نیز وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای اندونزیایی خود در جاکارتا خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شده بود. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این نشست خواستار اجرای قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل شد و از آمریکا به دلیل پیشنهاد غیرالزام آور بودن این قطعنامه انتقاد کرد. وزیر خارجه چین دراین‌باره گفت: «از نظر ایالات متحده به نظر می‌رسد قوانین بین‌المللی ابزاری است که می‌تواند هر زمان مفید باشد و در صورت عدم تمایل به استفاده از آن کنار گذاشته شود.»

رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی نیز گفت که امیدوار است چین از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند.

ماه گذشته نیز هیأتی چینی به ریاست «وانگ کجیان»، مدیرکل بخش غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه چین با «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرده بود.

اسماعیل هنیه در این دیدار بر ضرورت توقف فوری جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود، تأمین نیازهای ضروری در مراکز اسکان آوارگان، بازسازی غزه و تحقق اهداف و خواسته‌های سیاسی ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت و تعیین سرنوشت تاکید کرد.

وی همچنین روابط مستحکم ملت‌های فلسطین و چین را مایه افتخار دانست و از نقش چین در حمایت از فلسطین در شورای امنیت و سازمان ملل و دیوان دادگستری بین‌المللی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، سفیر چین در دوحه نیز که در این دیدار حاضر بود، بر ضرورت توقف جنگ و کشتار فلسطینیان و تأمین نیازهای انسانی آنان تاکید کرد و گفت حماس بخشی از بافت و ساختار ملی فلسطین است و چین بر روابط با آن مصمم است.

کد خبر 6082228

دیگر خبرها

  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • واکنش به موضع گیری سیدمحمد خاتمی درباره حمله به اسرائیل /اصولگرایی واقعی یعنی این/آنها که برای دلار 20 هزار تومانی فریاد وااسلاما سر می دادند کجایند؟
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم