Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-24@18:01:40 GMT

پیش‌بینی قیمت خودرو تا نیمه مهر ماه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۶۳۳

پیش‌بینی قیمت خودرو تا نیمه مهر ماه

رویداد۲۴ روند صعودی قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی را به شکل بی‌سابقه‌ای گران کرده است. تحلیلگران بازار معتقدند چنانچه دلار ارزان نشود قیمت خودروهای ایرانی و خارجی هم ارزان نخواهد شد.

در همین حال دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای خارجی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش سرسام‌آور قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی و داخلی به شکل بی‌سابقه‌ای گران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سیر افزایشی قیمت دلار قیمت خودروهایی خارجی و داخلی مجدد گران خواهد شد؛ چرا که با دلار 28 هزار تومانی خودروسازان مدعی هستند که در حالت زیان‌ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: شرط کاهش قیمت خودرو

مهدی دادفر افزود: پیش‌بینی ما برای نیمه مهر ماه این است چنانچه قرار باشد قیمت دلار افزایش یابد قیمت خودروهای داخلی و خارجی گران خواهد شد. اکنون قیمت سانتافه مدل 2018 دو میلیارد و 300 میلیون تومان است. تویوتا راوفور با قیمت یک میلیارد و 900 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تویوتا پریوس نیز با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان معامله شده است. سوناتا نیز با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته شده است.

او اضافه کرد: خودروهای خارجی با قیمت دلار 40 هزار تومانی خرید و فروش می‌شود. متاسفانه بازار فعلی کالاها بازارگردان ندارد و تمام فرآیندها به شکل ناصحیحی اجرا می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت خودرو خودرو خودروهای خارجی قیمت خودروهای میلیون تومان قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان

به گزارش خبرگزاری مهر، سپهر توکلی دادجوی سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

توکلی درباره گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است.

کد خبر 6085349 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید