Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:58:52 GMT

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۶۸۸

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد و مهریز

به گزارش ایرنا، امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه حضرت امام ( ره) ما را متوجه ارزش های اصیل اسلامی کرد، گفت : ارزش های دفاع مقدس باید برای نسل جوان و نوجوان جامعه بیشتر تبیین شود.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد : دفاع از جان، مال و سرزمین در همه جوامع انسانی ارزشمند است ولی زمانی مقدس است که در این دفاع ، حفظ ارزش‌ها بیش از جان و مال مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه بهاباد همچنین بر نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس ( ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه) در خانواده‌ها تاکید کرد و افزود: تشریح دستاوردهای جنگ تحمیلی تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه به ویژه قشر جوان دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد اضافه کرد: دوران دفاع مقدس عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده و این هفته فرصتی است که باید آن را پاس بداریم، رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان ایران را به هفته عزتمندی و افتخار تبدیل کنیم.

به گفته وی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بی‌توقع و بی‌ادعا بودند و دفاع جانانه آنها ماورای مسایل مادی بود.

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: با این شرایط امام خمینی (ره) به عنوان بنیان‌گذار، رهبر انقلاب و فرمانده کل‌قوا، بخش مهمی از مدیریت جنگ را بر عهده داشت به گونه‌ای که با اتخاذ تدابیر مناسب و به جا دشمن را از دستیابی به اهداف اولیه خود ناامید کرد و مانع از فروپاشی کشور و واگذاری بخشی از خاک کشور به دشمن شد.

وی بیان کرد: رزمندگان در دفاع مقدس با تاسی از امام خمینی(ره) و با اتکا بر توانمندی‌های داخلی در برابر دشمن متجاوز صف آرایی و آنها را وادار به عقب نشینی کردند و حماسه هایی را که در این دوران آفریدند مظهر خودباوری و اتحاد ملی مردمان این سرزمین بود.

امام جمعه بهاباد در ادامه هفتم ماه صفر به روایتی سالروز شهادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و افزود : آن حضرت اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری و زمینه های قیام کربلا را فراهم کرد .

وی امام حسن مجتبی(ع) را پایه‌گذار قیام عاشورا دانست و افزود : اگر صلح امام حسن(ع) و به دنبال آن قیام عاشورا از سوی امام حسین (ع) نبود، خطر جدی اسلام را تهدید می کرد .

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه تأمل در سیره کریم اهل بیت (ع) نشان می‌دهد آن حضرت علاوه بر اصل انفاق و حمایت از فقرا و نیازمندان، حقیقت کمک مومنانه را برای آحاد جامعه روشن ساخته که همان حفظ عزت، کرامت و شخصیت فرد نیازمند است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.

مهریز 

امام جمعه مهریز گفت: افزایش قیمت اجناس ضروری و تورم لجام گسیخته ماه‌های اخیر فشار زیادی بر مردم آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده است که این روند به هیچ وجه مناسب نیست و باید برای جلوگیری از آن اقدام شود. 

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر افزود: برای حل مشکل گرانی و تورم به طرح و برنامه از سوی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز است .

وی ادامه داد: مردم از وضعیت کنونی گلایه‌مند هستند و این شرایط به هیچ وجه زیبنده کشور اسلامی ایران نیست و باید مدیران حل این مسایل را در صدرکارهای جدی  خود قرار دهند .

خطیب جمعه مهریز در ادامه به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ آن دوران اگر درست در جامعه و بین مردم و جوانان گسترش یابد، موجب حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود .

محی‌الدینی بیان کرد: در سایه مدیریت جهادی همانند دوران دفاع مقدس است که می‌توانیم گره از مشکلات فرهنگی و اقتصادی که مطالبه اصلی مردم است ،برداریم .

امام جمعه مهریز به اهمیت ایجاد مکان‌های مناسب و امن برای ورزش بانوان و دختران اشاره کرد و گفت: آنها نیمی از جمعیت منطقه را تشکیل می‌دهند که این موضوعی مهم است و تامین فضای لازم برای ورزش باتوان به کار جدی و اساسی نیاز دارد.

محی‌الدینی گفت: هیچ فردی قطعا با ورزش بانوان و وجود نشاط و تامین سلامتی آنها نه تنها مخالف نیست بلکه باید به آن به صورت جدی و عملی در شهرستان پرداخته شود.

وی افزود: این کار باید دقیق و در فضاهای اختصاصی با رعایت حفظ حرمت و حقوق آنها صورت گیرد تا از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی احتمالی پیشگیری شود.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه دوچرخه سواری بانوان و دختران در شهر خود زمینه‌ساز برخی مشکلات می‌شود تصریح کرد: ورزش برای آنها همانند آقایان یک حق است ولی باید تمامی فعالیت‌ها حساب شده و با لحاظ کردن شرع مقدس ، عرف عمومی و مطالبات مردم و رعایت مقررات باشد.

       

برچسب‌ها جنگ تحمیلی ستاد اقامه نماز کشور هفته دفاع مقدس خطبه ها بهاباد پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی ستاد اقامه نماز کشور هفته دفاع مقدس خطبه ها بهاباد جنگ تحمیلی ستاد اقامه نماز کشور هفته دفاع مقدس خطبه ها بهاباد اخبار کنکور جمعه مهریز امام جمعه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • یزد ـ مهریز پرترددترین محور در فروردین ماه