Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@15:36:38 GMT

چطور کرونا سلامت روان را تهدید می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۷۴۶

  فرارو- چه در مورد وضعیت مالی خود استرس داشته باشید، یا در تلاش برای کمک به فرزندان خود در انجام تکالیف مدرسه از خانه هستید، احتمالاً شیوع ویروس کرونا باعث نوعی آشفتگی در زندگی تان شده است.

به گزارش فرارو؛ اگر مراقب نباشید، استرس اوضاع می‌تواند آسیب جدی به سلامت روان شما وارد کند.

چندین متخصص بهداشت روان از سراسر ایالات متحده چگونگی تاثیر همه گیری کرونا بر سلامت روان را ارزیابی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چیزی است که آن‌ها در نهایت ارائه داده اند:

آیا در حال حاضر خدمات لازم برای سلامت بهداشت روان وجود دارد؟
با همه گیری ویروس کرونا و اثرات طولانی مدت افسردگی، اضطراب، سو مصرف مواد و خشونت روند صعودی دارند، زمانی که دچار تحول اقتصادی و افزایش بیکاری می‌شویم، لازم به ذکر نیست که این آسیب‌ها با تلفات گسترده و بیماری همراه است.

"این بار، جوامع با بحرانی روبرو هستند که ماهیت آن اقتضا می‌کند بدون سازوکار‌های معمول و همیشگی مقابله‌ای که می‌تواند به درمان کمک کند، مانند جمع شدن با دوستان، خانواده و وابستگی بیشتر در محله‌ها و جوامع، این بار با ایزوله شدن کنار بیایند. "

بیشترین نگرانی در مورد افزایش سطح افسردگی در افرادی است که برای طولانی مدت منزوی نبوده اند. اگرچه باید برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حمایت از سلامت جسمی خود و دیگران کمی گوشه گیر شویم.

"با این حال، افرادی که قبلاً با جدا شدن از اعضای خانواده دست و پنجه نرم می‌کردند، یا با والدین و هم خانه‌ای زندگی می‌کردند، شاهد شدت گرفتن مشکلات هستند.

"نه تنها این مشکلات تشدید می‌شوند، بلکه عادت‌های روزمره مانند رفتن به باشگاه، بیرون رفتن‌های شبانه با دوستان و حتی جلسات دیگر برای کاهش استرس در دسترس نیستند. "

افسردگی و اضطراب می‌توانند مانند فشارسنج‌هایی عمل کنند که به ما می‌گویند در اینجا چیزی درست نیست؛ بنابراین به طور طبیعی، هنگامی که بدون تسکین دهنده‌هایی که به آن‌ها عادت کرده ایم، مشکلات تشدید می‌شوند، افزایش اضطراب و افسردگی را تجربه خواهیم کرد. غصه می‌خوریم که زندگی مثل گذشته نیست.

علائم افسردگی عمیق‌تر اکنون با از بین رفتن هورمون آدرنالین در مرحله قرنطینه و ترس از بازگشت زندگی عادی به همان سرعت و اندازه‌ای که امیدوار بودیم، کمی سنگین و شدیدتر شده است.

"تحقیقات نشان می‌دهند، مشکلات طولانی مدت می‌توانند مسائل همیشگی روانی قبلی را تشدید کنند. در این شرایط فرزندانمان با مسائلی روبرو هستند که بنیان آن‌ها را خراب می‌کند. آن‌ها هم اکنون نگران سلامتی اعضای خانواده، شرایط اقتصادی والدین و همچنین آینده خود هستند (بورس‌های تحصیلی دانشگاه و آینده شغلی). به محض اینکه در‌های مدارس باز شود، استرس شان حتی بیشتر می‌شود و مضطرب، تنها‌تر و افسرده‌تر خواهند شد. "

"همانطور که روز‌ها سپری می‌شوند، بیشتر از کودکان نگران بزرگتر‌ها می‌شویم. به هیچ وجه نمی‌گوییم جوانان رنج نمی‌کشند یا از طرف دیگر با همه گیری این بیماری با چالش روبرو نشده اند، اما شکی نیست که انعطاف پذیری بیشتری دارند. در حال حاضر، آن‌ها در حالت بقا و سازگار کردن خود با شرایط هستند. "

"با شرایط به وجود آمده، مردم با استرس زیادی مواجه هستند، از نگرانی در مورد سلامتی گرفته تا امور مالی و متعادل کردن تقاضای کار و خانه. "

"سرپرستان خانواده نگران بیماری والدین و فرزندان و بی کار شدن، تحصیلات و رفاه اجتماعی-عاطفی فرزندانشان هستند. این استرس خیلی زیادی است؛ و همه از والدین گرفته تا معلمان در این تحقیقات گفته اند که احساس می‌کنند در این کار شکست می‌خورند. "

اگر شاهد افزایش افسردگی و اضطراب در بزرگسالان باشیم، نباید تعجب کرد. مطمئناً در صورت عدم موفقیت والدین، حتی صبور ترینو تاب آورترین کودک نیز تحت تأثیر شرایط منفی قرار می‌گیرد؛ و همه این‌ها به هم مرتبط هستند.

" حتی پس از آسان کردن سیاست‌های فاصله اجتماعی، والدینی وجود خواهند داشت که بیش از حد می‌ترسند که بچه‌های خود را به یک پارک عمومی یا جشن تولد ببرند و یا حتی به مدرسه برگردانند. "

"در نتیجه کودکانی که در حال حاضر هیچ کنترلی بر سرنوشت خود ندارند، ممکن است در هنگام بازگشایی مدارس، در موضوعاتی مانند اضطراب جدایی، امتناع از مدرسه، یا تمایلات وسواس فکری و کمال گرایانه روبرو شوند که هیچ جای تعجبی نخواهد داشت. "

"افراد مسن و افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند باید از چند طریق با تنهایی کنار بیایند. آن‌ها در فضای فیزیکی خود قادر به کنار آمدن با کسی نیستند و همچنین لمس فیزیکی را تجربه نمی‌کنند. "

"برای کودکان، پایان و شروعی نیز وجود دارد. به عنوان والدین یک دانش آموز کلاس ۵، که برگزاری تولد و جشن‌های پایان دوره ابتدایی معمول است، اکنون شاهد لغو یا تغییر شکل مجدد این موارد پیش بینی شده هستیم. "

همین بچه‌ها، در آستانه آغاز کلاس‌های دانشگاه، در فکر این هستند که زندگی در پاییز برای آن‌ها چگونه خواهد بود. دانشگاه فقط کلاس‌های درس نیست. برای بسیاری از افراد، این آغاز استقلال بیشتر و شروع دوران بزرگسالی است.

"جالب توجه است، وقتی صحبت از اضطراب می‌شود، بچه‌هایی را می‌بینیم که خیلی راحت با یادگیری آنلاین در کنار خانواده کنار آمده اند و ترجیح می‌دهند دیگر به مدرسه برنگردند. هیچ درامی وجود ندارد، بدون حواس پرتی، برنامه دقیق و غیره. "

" اضطراب و بازگشت به کلاس‌های مدارس، احتمالا با قوانین جدید مربوط به همه گیری بیماری (ماسک در کلاس‌ها، بهداشت دقیق‌تر و فاصله اجتماعی در مدارس) همراه است که باعث ایجاد اضطرابو استرس در بسیاری از کودکان خواهد شد. "

بیشترین نگرانی در مورد چند مسئله است:

• افزایش نرخ خودکشی
بدتر شدن خلق و خو و اضطراب در افرادی که معمولاً با سلامت روانی خود به خوبی دست و پنجه نرم نمی‌کنند (اما COVID-۱۹ آن‌ها را به مارپیچی از احساسات منفی و انزوا انداخته است)

• از دست دادن شغل یا استرس شدید

• افزایش مصرف مواد مخدر و الکل

• اضطراب و افسردگی بیشتر با دسترسی کمتر به درمان به جز آنلاین

• درک بیشتر غم و اندوه در عصر شیوع COVID-۱۹  
برخی از روش‌ها بعد از همه گیری کرونا می‌تواند تأثیر مثبتی در زمینه بهداشت روان داشته باشد 
"برای برخی از افراد، این امر باعث شده است که آن‌ها اولویت‌های خود را دوباره ارزیابی کنند و برای خود یادآوری کنند که اصلی‌ترین ارزش‌های آن‌ها چیست - چگونه می‌خواهند بیشتر وقت خود را بگذرانند، چه افرادی بیشترین ارزش را در زندگی برای شان دارند و چقدر به عنوان یک فرد مستقل در جامعه تاثیر گذار است. "

" فکر می‌کنم این می‌تواند به یک گفتگوی بزرگتر در مورد چگونگی ارتباطات اجتماعی برای سلامت روان و چگونگی مرتفع کردن تنهایی منجر شود. "

"خبر خوب این است که حتی در مواقع درماندگی و از دست دادن کنترل هنوز کار‌های زیادی می‌توان انجام داد. روانشناسی مثبت به طور خاص به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توانیم فقط بر روی مواردی که می‌توانیم کنترل کنیم تمرکز کنیم و اینکه حتی چگونه کوچکترین پیروزی‌ها را به حداکثر برسانیم. "

"جنبه منحصر به فرد این همه گیری این است که به هر انسانی این فرصت را می‌دهد تا قهرمان شود حتی اگر فقط از راه‌های کوچک به پیروزی دست نیابد. به عنوان مثال، ما می‌توانیم با رعایت بهداشت، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به خود و دیگران احساس امنیت دهیم. "

تحقیقات روانشناسی مثبت نشان داده است که احساسات مثبت نوع دوستی بسیار بیشتر از احساسات ناشی از انجام کاری دلپذیر یا سرگرم کننده است. به عبارت دیگر، احساس نوع دوستی بهتر و طولانی‌تر از انجام کار‌های دلپذیر مانند تماشای تلویزیون است.

"افرادی هستند که اضطراب خود را با قلاب بافی یا ساختن هدایای دست ساز مختلف برای ارسال به خانه‌های سالمندان و کارکنان بیمارستان مدیریت می‌کنند. روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که هم اکنون می‌توانیم همدلی، دلسوزی و مهربانی خود را نشان دهیم.

امید این است که والدین و مربیان از این بحران به خوبی عبور کنند و بدانند که سلامت روانی کودکان در معرض خطر است و باید اولویت بندی شود، زیرا همه ما با استرس دست و پنجه نرم می‌کنیم، در نهایت باید به سلامت روان توجه ویژه‌ای نشان دهیم.

" مرتباً به والدین یادآوری می‌کنیم که هیچ راه درستی در هنگام شیوع بیماری همه گیر وجود ندارد، زیرا هیچ یک از ما قبلاً چنین چیزی را تجربه نکرده ایم. اتفاقاً، این مورد در مورد مربیانی نیز صادق است که ممکن است در هنگام وقوع مشکلات بیشتر با افت تحصیلی دانش آموزان شان مواجه می‌شوند. "
" تحقیقات حاکی از آن هستند که اجبار به تحمل دوره قرنطینه می‌تواند منجر به انعطاف پذیری بیشتر در زندگی شود. والدین باید بیشتر بر روی سلامت روان کودک خود تمرکز کنند تا احساس امنیت و دوست داشتن کند. "

البته، همیشه والدینی بوده اند که به نظر برسد همه چیز را در کنترل دارند، اما فکر می‌کنم مردم اخیراً اجازه می‌دهند پرچم عجیب و غریب خود را کمی بیشتر به اهتزاز درآورند. این بی نقص نیست و درست است.

"برخی از نکات مثبت شامل تعدادی منابع است که به طور آشکار در رسانه‌ها برای حمایت از مردم به اشتراک گذاشته می‌شوند. "

"تمرکز بر انعطاف پذیری، اینکه چگونه می‌توانیم بر این مسئله غلبه کنیم و چگونه می‌توانیم قوی‌تر باشیم در مطالب منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی به وفور دیده می‌شود. "

همه گیری کرونا چگونه بر سلامت روان شما تأثیر می‌گذارد؟
"هراس و آرامش هر دو مسری هستند. وقتی در کنار افراد بسیار مضطرب قرار دارید بیشتر احساس اضطراب می‌کنید. سعی می‌کنید اضطراب خود را مدیریت کنید و ذهن را برای دریافت حقایق و داستان‌های افراد شجاع آماده می‌کنید و بیش از حد بر روی نگرانی تان تمرکز نکنید. در مورد اینکه "چه می‌شود" آینده نامشخص است. "

"لحظه لحظه" خود را داشته باشید و از دریافت حجم زیادی از اخبار ناخوشایند که بر نگرش شما تأثیر می‌گذارد، پرهیز کنید. خاموش کردن کانال خبری و گوش دادن به موسیقی می‌تواند مفید باشد. "

"خبر خوب این است که مردم با همدلی بیشتر از همه گیری کرونا گذر می‌کنند. یک وضعیت بحرانی که در پایان ممکن است عادی شود که هر کس در بعضی مواقع جایگاه خود را از دست بدهد. "  
منبع: verywellmind

منبع: فرارو

کلیدواژه: کروناویروس شیوع کرونا در جهان کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند

یورگن کلوپ طی نامه‌ای به کودک هوادار لیورپول به او توصیه کرده است اضطرابش را به احساسی مثبت تبدیل کند. 

طرفداری | طی دوران حضور در لیورپول، یورگن کلوپ رابطه ویژه‌ای با هواداران لیورپول، به خصوص افراد کم سن و سال داشته است. مرد آلمانی طی این مدت به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباطش را با هواداران حفظ کرده و بعضا در جایگاه مشاور با آن‌ها صحبت می‌کند. اخیرا کودک هوادار قرمزها که با بیماری «اضطراب» دست و پنجه نرم می‌کند، از کلوپ خواسته بود به او کمک کند. سرمربی لیورپول در پاسخ به نامه او نوشت:

سلام لوئیس.

اجازه بده با یک راز شروع کنم: من هم گاه دچار اضطراب می‌شوم. اگر بخواهم کاملا صادق باشم، اگر اضطراب را تجربه نمی‌کردم، نگران می‌شدم. زیرا این حس فرصتی به من می‌دهد تا آن انرژی را به چیزی مثبت تبدیل کنم. 

می‌دانم ممکن است برای پسری در سن و سال تو عجیب باشد که فکر کنی مربی لیورپول می‌تواند احساسی مشابه تو داشته باشد، اما اینطور است. 

از نامه‌ات مشخص است که تو بسیار متفکر و مهربان هستی و با چنین ویژگی‌هایی، اجتناب از اضطراب تقریبا غیرممکن است. تو پرسیدی که وقتی بازیکنانم این حس را دارند، من چه کار می‌کنم؟ پاسخ ساده است: به آن‌ها یادآوری می‌کنم که چقدر برای من مهم هستند و چقدر به آن‌ها ایمان دارم. شکی ندارم که خانواده‌ات نیز دقیقا همین حس را نسبت به تو دارند.

نیازی نیست نگران اتفاقات بد باشی. همانطور که می‌دانی، من چندین فینال را باخته‌ام و این حس خوشایندی نیست اما با کمک خانواده و دوستانم به مسیر خود ادامه دادم و در نهایت توانستیم روزهای بسیار خوبی را تجربه کنیم. اگر روی لحظات بد تمرکز می‌کردم، می‌دانم که این اتفاقات نمی‌افتاد. پس لطفا نسبت به خودت دید مثبتی داشته باش و منتظر روزهای فوق‌العاده‌ای باش که می‌دانم در بزرگسالی خواهی داشت. 

فراموش نکن که تو عضوی از خانواده لیورپول هستی و این یعنی میلیون‌ها نفر مثل خودت وجود دارند که می‌خواهند تا جایی که می‌توانی خوشحال باشی. حمایت تو برای من و همه اعضای لیورپول بسیار مهم است، پس امیدوارم این نامه نشان دهد که ما هم حامی تو هستیم. تو هرگز تنها قدم نخواهی زد. 

دیدار یورگن کلوپ با دایرا گورمن تحسین بسیاری را در پی داشت

 

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد