Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@13:31:50 GMT

عراق وارد مرحله خطرناک کرونا شده

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۵۹۴۸

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در این باره اعلام کرد که پنج هزار و ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که بالاترین میزان ابتلا از زمان شیوع این بیماری همه گیر است. ناطقان: مقام‌های عراقی با ابراز نگرانی از جهش کرونا، اعلام کردند که تداوم آمار بالای ابتلا نشان دهنده ورود این کشور به مرحله خطرناک ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر بهداشت و محیط زیست عراق روز جمعه در بیانیه‌ای نگرانی خود را از ادامه آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ابراز کرد.

«حازم الجمیلی» گفت که آمار بالا بدون کاهش قابل توجه بیانگر شاخص و چالش خطرناک ویروس بوده که اعمال نشدن مجازات‌های متخلفان دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به جهش ابتلا به کرونا در عراق شده است.

الجمیلی توضیح داد: با وجود افزایش بهبودی‌ها، عراق هنوز شاهد موارد ابتلا است که این ناشی از پایبند نبودن شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی و اقدام‌های پیشگیرانه است.

معاون وزیر بهداشت عراق این وضعیت را نشانه دلسرد کننده در مبارزه با همه گیری کرونا توصیف و اشاره کرد که بسیاری از کشورهای جهان شاهد کاهش شاخص مبتلایان بوده‌اند، اما عراق همچنان با افزایش ابتلا به این ویروس مواجه است.

وی تاکید کرد که این مساله، اقدام علیه متخلفان و کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و به فاصله گذاری اجتماعی بی توجه هستند را ضروری کرده است.

عراق که در هفته‌های گذشته شاهد افزایش شیوع کرونا بوده است، چهارشنبه گذشته پس از هفت ماه از آغاز همه گیری، رکورد تازه‌ای در ابتلا به این ویروس ثبت کرد.

وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در این باره اعلام کرد که پنج هزار و ۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که بالاترین میزان ابتلا از زمان شیوع این بیماری همه گیر است.

رکورد پیشین ابتلا به کرونا در عراق ۱۴ شهریور گذشته با شناسایی پنج هزار و ۳۶ مورد جدید ثبت شد.
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در حالی است که مقررات و محدودیت‌های اجتماعی از جمله تعطیلی مدارس، بستن‌های گذرگاه‌های مرزی و کاهش نیروها و ساعات فعالیت‌های اداری در عراق همچنان ادامه دارد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت عراق، تا کنون ۳۳۷ هزار و ۱۰۶ مورد ابتلا، ۲۶۸ هزار و ۷۶۲ مورد بهبود یافته و هشت هزار و ۷۹۹ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. منبع: عصر ایران برچسب ها: عراق ، مرحله خطرناک ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عراق مرحله خطرناک کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • حزب‌الله: عملیات «وعده صادق» منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • جوانی: از نظر نظامی و قدرت بازدارندگی وارد مرحله جدیدی شدیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد