Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کشورمان در یک جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارد و آنان پس از مأیوس شدن تمامی فشارهای سیاسی، نظامی و فرهنگی و اجتماعی به دنبال تشدید فشارهای اقتصادی برای تضعیف ملت ایران هستند.

وی با بیان این که اقتصاد کشورمان در صورت همکاری و همدلی همه بخش‌ها قادر است به خوبی از فشارهای خارجی رهایی یابد، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و احتکار در شرایط حاضر از مهم‌ترین معروفات در جامعه اسلامی بشمار می‌رود و باید دست آنانی که بدنبال تشدید فشار به مردم در این شرایط هستند را از اموال مسلمین کوتاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه بندرعباس، بهترین راه برای مبارزه با فساد اقتصادی را هوشیاری عمومی در این زمینه و معرفی عاملان فساد به دستگاه قضایی برشمرد و بیان داشت: کسی که از راه حلال برای خانواده‌اش کسب درآمد می‌کند، خانواده خویش را از بسیاری آسیب‌های اجتماعی ناشی از مال حرام در امان نگاه می‌دارد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از انگیزه و عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی در این شرایط حیاتی کشور به عنوان نقطه قوت نظام اسلامی برشمرد و گفت: آنانی که در این شرایط فشارهای آمریکا به دنبال احتکار و فساد و آلوده‌ساختن اقتصاد کشورمان هستند، همدستان آمریکای جنایت‌کار بشمار می‌روند.

تقوای اقتصادی ریشه فساد را می‌خشکاند

وی با یادآوری مجاهدت‌های فراوان ملت ایران در دوران دفاع مقدس و نقش مردم در گرداندن جبهه‌ها، خاطرنشان کرد: تقوای اقتصادی به معنای حاکم ساختن روحیات جهادی بر شئونات اقتصادی جامعه به مانند دوران دفاع مقدس می‌تواند ریشه فساد را در کشورمان خشکانده و انقلاب را واکسینه کند.

نماینده ولی‎فقیه در هرمزگان، پرداخت شرعی خمس، زکات و انفاق به محرومان را از مصادیق دیگر تقوای اقتصادی برشمرد و بیان داشت: مبارزه با فقر از طریق پرداخت این واجبات شرعی صورت می‌گیرد و زنده نگاهداشتن این پرداخت‌های شرعی می‌تواند کمک بزرگ در زمینه مهار فقر در جامعه کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: ربا در اسلام بسیار عمل زشت و نکوهیده‌ای است و در مقابل آن قرض دادن عملی شایسته و بایسته برای نجات اقتصاد جامعه اسلامی بشمار می‌رود و قرض به اندازه 10 برابر صدقه ارزشمند است و امام رضا (ع) می‌فرماید که من برای کسانی که قرض می‌دهند، دعا می‌کنم.

توسعه گردشگری بعد از کرونا می‌تواند سبب جهش اقتصادی شود

امام جمعه بندرعباس با اشاره به در پیش بودن روز گردشگری در تقویم رسمی کشورمان، عنوان داشت: گردشگری یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت‌های مختلف جهان بشمار می‌رود که متأسفانه ما در کشورمان کمتر به آن توجه داشته‌ایم که البته بخشی از آن نیز بدلیل جوسازی‌های مسمومی است که دشمنان ایران در جهان بر علیه ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند اما حقیقت آن است که گردشگران جهانی وقتی به ایران می‌آیند و امنیت، زیبایی و میهمان نوازی ایران را می‌بینند، اثر روانی مثبت بسیار خوبی ایجاد می‌شود و همگی آنان به مبلغانی برای فرهنگ ایرانی تبدیل می‌شوند.

وی توسعه گردشگری اسلامی را یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشورمان برای جایگزین‌سازی منابع درآمدی جدید بجای درآمدهای نفتی برشمرد و خاطرنشان کرد: انبوهی از استعدادهای خدادادی به ملت ایران در جای جای کشور می‌تواند با بسترسازی مناسب و استفاده از توان بخش خصوصی به کانونی برای درآمدزایی ملی تبدیل شود.

جوانان خود را مشغول هشتگ‌ها نکنند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز بندرعباس به توطئه‌های مکرر دشمنان در فضای مجازی برای اثرگذاری مسموم بر فکر و ذهن جوانان جامعه ما اشاره و اظهار داشت: فضای مجازی با شبهات فراوانی از سوی دشمنان پر شده است و آنان هر روز یک برنامه جدیدی در زمینه تخریب نظام و ضدیت با وحدت ملت ایران طراحی می‌کنند. از جوانان عزیز می‌خواهم که در برابر این توطئه‌ها که آرامش و امنیت کشور را نشانه رفته است، هوشیار باشند و خود را مشغول هشتگ‌ها نکنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین خواستار ارائه تحلیل‌های مناسب و منطقی در برابر این شبهات از سوی رسانه‌های داخلی شد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیرشان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس فرمودند که این شکل نبود که صرفا با یک دشمن همسایه درگیر یک جنگ شدیم درحالی که دو دلیل داشت و دلیل اصلی آن ریشه کن کردن انقلاب اسلامی بود ولذا در دوران دوفاع مقدس ما با جهان سلطه روبرو بودیم که همسایه ما نبودند و در مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرده بودند و می‌خواستند کیان کشورمان و انقلاب ملت ایران را به هر شکل به شکست بکشانند.

مدیران شهرداری‌ها سریع‌تر حقوق کارمندان را بدهند

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در پایان از مدیران شهرداری‌های سراسر استان خواست تا حقوق کارگران را سریع‌تر پرداخت کرده و سفره آنان را خالی نگذارند. وی در همین زمینه به وضعیت کارگران شهرداری‌های بندرعباس، هرمز و بندرلنگه اشاره و خواستار چاره‌اندیشی مسؤولان امر در زمینه وضعیت آنان و پرداخت سریع‌تر حقوق آنان شد.

وی از شهرداران نیز خواست تا با توجه به درآمدهای خود اقدام به جذب نیرو کنند تا در حقوق آنان گرفتار نشوند و آنان را نیز به زحمت و گرفتاری نکشانند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه بندرعباس حجت الاسلام عبادی زاده ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد

فتح الله آملی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات نوشت: گمان نکنیم که حال جامعه ما بی آرمان یا غربزده یا بی‌توجه به ارزش‌ها شده است و مثلا حاضر است به هر قیمتی به هر رابطه‌ای از سر عافیت طلبی تن دهد.

اتفاقاً جامعه ایرانی و مرد و زن ایرانی همواره بر سر دفاع از آرمان و آب و خاک و استقلال و عزت خود حاضر به تحمل هزینه‌های آن هم بوده و هست.

لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...

اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.

مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود.

خودی و غیرخودی نکند. وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند. مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست) یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و...

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همبستگی با مردم غزه فردا در هرمزگان برگزار می‌شود
  • دیدار کارکنان تیپ ۴۰ متحرک هجومی ارتش با امام جمعه اردبیل
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • خرسندی ملت‌های مسلمان از عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • ایران با موشک باران اسرائیل باعث رسوایی این رژیم غاصب و هم پیمانانش شد
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل