Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از نشست داخلی این جنبش برای بحث در خصوص توافقات صورت گرفته با جنبش فتح خبر داد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، هنیه در بیانیه‌ای گفت که جنبش حماس بر اهمیت بالای گفت‌وگوهای ملی با فتح واقف است و در نشستی تصمیم مناسب در خصوص توافقات صورت گرفته در استانبول را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تأکید کرد که این گفت‌وگوها نشان از این دارد که فتح و حماس در خصوص تهدیدی که فلسطین را در بر گرفته، احساس مشترکی دارند و هر دو گروه اراده و نگاه مشترکی در خصوص لزوم برپایی دوباره نهادهای فلسطینی در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین در کرانه باختری و غزه دارند. 

اسماعیل هنیه افزود: «تفاهمات صورت گرفته با برادران فتح در چارچوب آماده‌سازی مسیر گفت‌وگوهای ملی فراگیر است و در این گفت‌وگوها چارچوب جامعی برای رسیدن به نتایج حاصل شده در خصوص پرونده‌های مورد اختلاف به دست آمد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس تفاهمات صورت گرفته در نشست ترکیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت که این تفاهمات بر اساس توافقات پیشین در قاهره به ویژه توافق سال ۲۰۱۱ به دست آمد.

روز پنجشنبه نمایندگان فتح و حماس پس از سه روز گفت‌وگو در ساختمان کنسولگری فلسطین در استانبول ترکیه به یک چارچوب کلی برای حل و فصل و اختلافات دیرینه دست یافتند که برگزاری انتخابات زودهنگام نیز جزئی از آن بود. (جزئیات بیشتر)

پس از انتخابات مجلس قانون‌گذاری سال ۲۰۰۶ که با پیروزی حماس همراه بود، «محمود عباس» حاضر به تفویض قدرت به حماس و قبول نخست‌وزیری «اسماعیل هنیه» نشد و جنبش حماس نیز در غزه طی درگیری‌های شدیدی، کنترل این منطقه را به دست گرفت و عناصر فتح را بیرون راند. از آن پس جنبش فتح که در تشکیلات خودگردان نمود یافته کنترل کرانه باختری و جنب حماس نیز کنترل غزه را بر عهده دارد.

حل اختلافات فتح و حماس در شرایطی که برخی کشورهای عربی به سمت سازش با رژیم صهیونیستی سوق پیدا کرده‌اند، توجه محافل منطقه‌ای و بین‌المللی را به خود جلب کرده است.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073650 برچسب‌ها اسماعیل هنیه جنبش مقاومت فلسطین حماس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسماعیل هنیه جنبش مقاومت فلسطین حماس اسماعیل هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین جنبش حماس اعلام کرد اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و تلاش او برای مسئول جلوه دادن این جنبش در نرسیدن به توافق را محکوم می‌کنیم.

حماس افزود: اظهارات بلینکن هیچ ربطی به واقعیت ندارد و با این واقعیت که جنبش حماس بار‌ها با نرمش برخورد کرده است در تضاد است. مطالبات حماس و مقاومت از روز اول روشن بوده است و همان مطالباتی است که مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه میانجی‌ها قرار گرفت.

حماس اضافه کرد: خواسته‌های ما ضرورت آتش بس دائمی، خروج نیرو‌های اشغالگر، بازگشت آوارگان، افزایش امداد رسانی و آغاز بازسازی است. انعطاف‌پذیری حماس با ناسازگاری و تعلل نتانیاهو و کابینه اش و ایجاد موانع و کارشکنی بر سر راه توافق مواجه شد و آنها به دنبال طولانی‌تر کردن جنگ هستند.

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اعتراف جنجالی ذوالنور درباره افزایش سن بازنشستگی /نفهمیدیم به چه چیزی رأی می‌دهیم، حتی بنده!
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد