Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@20:37:26 GMT

۲.۵ هکتار از کوه آبیدر کردستان در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۱۳۴

۲.۵ هکتار از کوه آبیدر کردستان در آتش سوخت

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سنندج گفت: آتش سوزی گسترده که از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز به جان بخش بزرگی از آبیدر افتاد و ۲.۵ هکتار در آتش سوخت و پس از حدود سه ساعت مهار شد.

محمد رئوف نصری اظهار داشت: این آتش سوزی از منطقه گویزه کوره آغاز و تا پناهگاه ادامه یافت.

وی به مشارکت نیروهای مردمی، اکیپ‌های آتش نشانی و منابع طبیعی برای اطفای آتش اشاره کرد و افزود: ۶ اکیپ از انجمن های مردم نهاد، ۴ اکیپ منابع طبیعی و  و سه اکیپ شهرداری با همکاری هم این آتش را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دومین باری است که امسال آبیدر دچار آتش سوزی می‌شود، افزود: علت این آتش سوزی خطای انسانی بوده ولی هنوز درباره عمدی یا غیرعمدی بودن آن اطلاعی در دست نیست.

نصری افزود: حین مهار آتش یک نفر از نیروهای شهرداری به دلیل کمبود اکسیژن ناشی از دود غلیظ مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.

در غرب شهر سنندج در انتهای خیابان آبیدر، پارک جنگلی‌ای قرار گرفته که یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های سنندج به شمار می آید. کوه آبیدر با چشمه‌های آب زیرزمینی که در دل خود دارد به یکی از زیباترین مناطق گردشگری در غرب ایران تبدیل شده است.

چشم اندازه زیبای پارک جنگلی آبیدر چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و در تمامی سال منظره‌ای زیبا از خود به جای می‌گذارد که موجب سفر عده‌ای کثیر از گردشگران به  این منطقه شده است. از مشهورترین مکان‌های گردشگری آن می‌توان شفا، ماماتکه، کانی بانته، گویزه کویر و غیره را نام برد.

آبیدر به معنای دره‌ای است که آب زیاد از آن می‌جوشد، این کوه از دو کوه به نام‌های آبیدر بزرگ و کوچک تشکیل شده و اکثر کوهنوردان از کوه کوچک جهت کوهنوردی استفاده می کنند./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

سفر نماینده سرزمین فراعنه به اورامانات و بازدید رایگان از موزه‌ها

آب شرب سنندج قطع می‌شود

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان تاریخی دانمارک در آتش سوخت (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌ سوزی شدید در انباری در مسکو (فیلم) آتش‌سوزی یک بازار در عراق ؛ ۵۰ نفر مصدوم شدند (فیلم) تصاویر پهپادی از بزرگ‌ترین آتش سوزی در تاریخ تگزاس (فیلم)

دیگر خبرها

  • ساختمان تاریخی دانمارک در آتش سوخت (فیلم)
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • درصد پرشدگی سدهای کردستان به ۷۱ درصد رسید
  • محور سنندج _ دیواندره مسدود می‌شود
  • محور سنندج _ دیواندره مسدود می شود
  • آغاز اردوی آماده سازی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان