Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@20:25:44 GMT

پلیس نماینده سیاه‌پوست را هم بازداشت کرد!

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۲۶۲

پلیس نماینده سیاه‌پوست را هم بازداشت کرد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، عصر و شامگاه پنجشنبه به وقت محلی، مردم شهر لویی‌ویل ایالت کنتاکی و دیگر شهرهای آمریکا بار دیگر در اعتراض به حکم اخیر دادگاهی در این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در دومین شب از این دور جدید اعتراضات، شهروندان بار دیگر صدور حکم تبرئه برای چند مأمور پلیس که زنی سیاه‌پوست را با چندین شلیک گلوله به قتل رسانده بودند، محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اعتراضات پنجشنبه شهر لویی‌ویل، «آتیکا اسکات» نماینده سیاه‌پوست ایالت کنتاکی به همراه چندین شهروند دیگر توسط نیروهای پلیس مورد بازداشت قرار گرفتند.

اداره پلیس لوییویل در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «دستکم ۲۴ نفر در طول عصر دستگیر شدند که اتهامات آن‌ها شامل تجمع غیرقانونی، خودداری از متفرق شدن و شورش است».

علی‌رغم اعلام منع عبور و مرور در لوییویل از ساعت ۹ شب، معترضان تا ساعت ۱۱ در خیابان‌ها ماندند و اجرای عدالت درخصوص پرونده قتل «برونا تیلور» شهروند سیاه‌پوست این شهر را خواستار شدند.

علاوه بر لوییویل، شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، سنت لوییس، بالتیمور و چند شهر دیگر آمریکا نیز صحنه دومین شب اعتراض به حکم دادگاه درباره قاتلان تیلور بودند.

شهر لوییویل روز چهارشنبه نیز شاهد درگیری نیروهای امنیتی ایالات متحده با معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکایی با رنگین‌پوستان بود. مأموران فدرال آمریکا و نیروهای گارد ملی لوییویل که از ساعات آغازین روز چهارشنبه در این شهر مستقر شده بودند، با گلوله‌های پلاستیکی و تجهیزات ضد شورش به معترضان حمله کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بدون در نظرگرفتن جنایت پلیس آمریکا و به قتل رساندن تیلور، روز چهارشنبه بار دیگر از نیروهای پلیس آمریکا حمایت کرد و در پیامی توییتری نوشت: «برای دو افسر پلیسی که امشب در لوییویل کنتاکی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، دعا می‌کنیم. دولت فدرال پشت شما ایستاده است و آماده کمک است. با فرماندار اندی بیشر (فرماندار ایالت کنتاکی) صحبت کردیم و آماده‌ایم به محض درخواست، وارد همکاری شویم».

این پیام توییتری ترامپ درست ساعاتی بعد از آن منتشر شد که دو افسر پلیس آمریکا در حین سرکوب معترضان به خشونت پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

از اوایل خردادماه که «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا به مدت ۹ دقیقه گرفتار شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد، اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای ایالات متحده و حتی کشورهای دیگر گسترش یافته و این اعتراضات همچنان در برخی ایالات آمریکا همچنان ادامه دارد.

ترامپ از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور، با القابی همچون اغتشاشگر معترضان به خشونت پلیس را خطاب قرار داد و از همان ابتدا سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفت و با اقتدار از نیروهای پلیس آمریکا حمایت کرد.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073658 برچسب‌ها دولت آمریکا اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا سیاهپوست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت آمریکا اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا سیاهپوست پلیس آمریکا خشونت پلیس سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت باند خانوادگی سارقان در زنجان

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از بازداشت باند خانوادگی سارقان که اقدام به سرقت موبایل می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ داود مرسلی امروز (۲۷ فروردین ماه) با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری‌های اجتماعی، عزم همگانی می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقای سطح آگاهی عمومی موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی بیان کرد: ماموران هنگام گشت‌زنی فعال به خودرویی مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. هنگام بررسی خودرو چند گوشی موبایل و مدارک شناسایی کشف شد که برابر تحقیقات فنی مشخص شد، متهمان در استانی دیگر تحت پوشش خانواده اقدام به سرقت ‌کرده‌اند.

او گفت: متهمان پس از بازداشت برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی استان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، افزود: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است
  • پلیس: مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی کذب است/ یک متهم از قرصِ نامعلوم استفاده کرد و فوت شد!
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • بازداشت یک مامور در تهران!
  • طنین فریاد مرگ بر آمریکا در سراسر ایالات‌متحده/ حامیان فلسطین پرچم آن را به آتش کشیدند
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • بازداشت باند خانوادگی سارقان در زنجان
  • بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین