Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین پیوند عضو در دانشگاه آزاد اسلامی توسط متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیمارستان فرهیختگان انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی، اولین عمل جراحی پیوند عضو در دانشگاه آزاد اسلامی، توسط متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز (جمعه) در بیمارستان فرهیختگان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ازجمله غلامرضایی (فلوشیپ پیوند کلیه و رئیس بیمارستان فرهیختگان) به همراه تیم جراحی سام زاده (فلوشیپ پیوند کلیه) و ولی پور (فلوشیپ اندریولوژی) که اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، با همراهی فرهاد صفری (متخصص بیهوشی) و علیرضا مرادی به همراه کارشناسان فنی اتاق عمل و بیهوشی با موفقیت انجام شد.

بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اولین بخش پیوند دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که طبق جدیدترین استانداردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طراحی و تجهیز شده و مجوز بهره برداری آن توسط وزات بهداشت در تابستان 1399صادر شده است.

گفتنی است بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان با رعایت استانداردها و الزامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز مدیریت پیوند و مدیریت بیماری های خاص، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بنیاد بیماری های خاص و تحت نظارت معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از مهر 1399 بصورت رسمی آغاز به پذیرش و بستری بیماران کاندید پیوند کلیه کرده است.

مسئولان بیمارستان فرهیختگان درصدد راه‌اندازی و بهره‌برداری از بخش های پیوند مغزاستخوان و بخش پزشکی بازساختی و سلول درمانی هستند تا مطابق برنامه های توسعه خدمات درمانی و آموزشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، به قطب ارائه خدمات فوق تخصصی آموزشی و درمانی در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: بیمارستان فرهیختگان پیوند عضو عمل جراحی علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیمارستان فرهیختگان پیوند کلیه انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه  این دانشگاه؛  ۴ عضو مرحوم مهدی قربانی  ۴۸  ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهدا شد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مهدی قربانی در بیمارستان منتصریه  به آقای ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند و  قرنیه‌های این مرحوم  برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی ارسال شد.

وی گفت: قسمتی از پوست زنده یاد مهدی قربانی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: مرحوم مهدی قربانی از بیمارستان طالقانی به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید