Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@02:57:21 GMT

معراج شهداء مشهد ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۳۸۳

معراج شهداء مشهد ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: «مکان معراج شهداء مشهد که در دوران دفاع مقدس مورداستفاده قرار می‌گرفت در فهرست میراث ملی معنوی ایران به ثبت می‌رسد.»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی‌فر  در بازدید از معراج شهدا مشهد که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، با اعلام این خبر افزود: «معراج شهداء میقاتگاه زائرانی که خونشان برای حفظ این مملکت داده‌اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس مجاهدت و تلاش کردند تا حتی یک وجب از خاک وطنشان به دست بیگانگان نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»
او ادامه داد: «از معراج شهدا حدود ۲۰ هزار شهید استان خراسان تشییع شده‌اند و ارزش معنوی زیادی دارد.»
مکرمی فر اظهار کرد: «اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی با همکاری معاون فرهنگی شهرداری مشهد و معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی پرونده ثبت ملی این مکان در فهرست آثار معنوی ملی ایران تهیه می‌کند.»
 او تصریح کرد: «مقدمات ثبت این اثر در انجام‌شده و به‌زودی در فهرست آثار ملی قرار خواهد گرفت.»
مکرمی فر درباره اهمیت ثبت ملی معراج شهداء مشهد گفت: «اینجا مکانی است که در دهه ۶۰ عزیزانی که در دفاع مقدس به شهادت می‌رسیدند، پیکر پاکشان پس از دیدار با خانواده‌های آن‌ها از این مکان تشییع می‌شدند.»
او افزود: «فضای معراج شهدا برای تملک در دستور کار قرارگرفته و تملک شده است.»
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: «امیدواریم با ثبت این پرونده در فهرست آثار ملی ایران، این هویت، اصالت و خاطره در اذهان عمومی استان و کشور قرار گیرد.»
مکرمی فر ادامه داد: با ثبت ملی این اثر معراج شهدا مکانی خواهد بود تا جوانان که می‌خواهند با آرمان‌های شهدا پیوندی داشته باشند به این مکان مراجعه و  حضور پیدا کنند و رهرو شهیدان باشند.
هم‌چنین احمد قربانی مدیرکل امور رفاهی زائران معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان نیز در این بازدید گفت: «مقدمات ثبت ملی این معراج شهدا مشهد به‌عنوان یک اثر معنوی فراهم‌شده است تا این مکان به‌عنوان یکی از نمادهای دوران دفاع مقدس، ایثار و شهادت به ثبت برسد.»
او ادامه داد: این مکان برای تقویت  ارزش‌های معنوی و منبع الهام گرفتن نسل جوان باشد، هم‌چنین پل ارتباطی بین نسل‌های امروز و نسلی که دفاع مقدس را درک کرده، باشد.
قربانی بابیان این‌که این مجموعه می‌تواند کارکردهای متنوعی داشته باشد، گفت: بسیاری از افراد در این مکان خاطره دارند یک یادآوری است و برای نسل‌های جدید نیز درس‌آموزی دارد.
او تصریح کرد: باکارهایی که می‌تواند در این مکان انجام شود، پیام‌های دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معراج شهدا ثبت ملی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی میراث فرهنگی معراج شهداء معراج شهدا دفاع مقدس ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

محمد قصابی افزود: این پرواز‌ها روز‌های جمعه هر هفته به صورت رفت و برگشت در مسیر مشهد - اردبیل و اردبیل -مشهد توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه اولین پرواز روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: بر همین اساس هواپیمای BAE. باشماره پرواز ۱۰۹۸ راس ساعت ۱۵:۳۰ از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد برخاسته و راس ساعت ۱۷:۵۰ در فرودگاه اردبیل به زمین خواهد نشست.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: این هواپیما همچنین روز جمعه راس ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه فرودگاه اردبیل را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ترک کرده و راس ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین خواهد نشست.

قصابی اضافه کرد: در صورت استقبال مردم، پرواز هواپیما از فرودگاه اردبیل به مشهد و بالعکس افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر به مشهد مقدس
  • اردوی زیارتی ۴۸ داوطلب فعال هلال احمر خراسان جنوبی به مشهد مقدس