Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) به آمریکا پیشنهاد کرد توافقی درخصوص امنیت سایبری میان دو کشور بسته شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پوتین در بیانیه‌ای نوشت، تقابل گسترده در فضای سایبری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های فعلی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه «مسئولیت بازیگران اصلی در عرصه امنیت سایبری جهانی، ایجاد بازدارندگی در برابر حملات سایبری است»، به آمریکا پیشنهاد کرد برنامه جامعی درخصوص احیای روابط با مسکو در زمینه فناوری‌های ارتباطی در نظر گیرد و گفت‌وگو درباره مسائل کلیدی در زمینه امنیت بین‌المللی از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین از آمریکا درخواست کرد «تلاشی مداوم و موثر از طریق کانال‌های ارتباطی میان آژانس‌های مربوطه» نظیر مراکز فعال در زمینه کاهش تهدیدات اتمی صورت گرفته و نظارت مقامات عالی رتبه بر مشکلات پیش روی امنیت سایبری در چارچوب آژانس‌های مرتبط در زمینه امنیت ملی در نظر گرفته شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: «این امکان وجود دارد که توافقی دوجانبه میان دولت‌ها حاصل شود تا از وقوع حوادثی در فضای سایبری جلوگیری شود و می‌تواند مشابه توافق آمریکا و شوروی در خصوص جلوگیری از حوادث در سال ۱۹۷۲ باشد».

پوتین از آمریکا خواست به صورت متقابل تضمین دهد که در امور داخلی روسیه نظیر انتخابات از طریق فن‌آوری‌های پیشرفته دخالتی صورت نمی‌گیرد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه نوشت: «از ایالات متحده می‌خواهیم به متخصصان روسی و آمریکایی درخصوص گفت‌وگو در زمینه امنیت اطلاعاتی در سطح جهانی چراغ سبز نشان دهد و آن را در گرو اختلافات سیاسی بین دو کشور نگذارد».

وی افزود: «چنین اقداماتی در راستای تقویت اعتماد میان کشورها و اطمنیان از رفاه و امنیت شهروندانمان خواهد بود. این اقدامات سهمی قابل لمس در ایجاد صلح جهانی در فضای سایبری بین‌المللی ایفا خواهد کرد».

ماه گذشته «اولگ خِراموف»، معاون شورای امنیتی روسیه هشدار داد که آمریکا و متحدانش در حال افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و مخرب در فضای سایبری دیگر کشور‌ها هستند.

طبق گفته این مقام روسی، نتیجه افزایش تقابل در فضای سایبری، ایجاد تنش در روابط بین‌الملل است و اعمال تحریم‌ها از سوی آنها منجر به آهسته شدن روند پیشرفت اقتصاد جهان می‌شود.

از سوی دیگر شرکت آمریکایی «مایکروسافت» در ادعایی عنوان کرده، هکرهایی مرتبط با روسیه و چین در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند.

این ادعاها قویاً از سوی دولت‌های مسکو و پکن محکوم و قویاً مورد تکذیب قرار گرفتند.

منبع: الف

کلیدواژه: فضای سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»

یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

به گزارش جماران، یک مقام آمریکایی گفت که وزارت امنیت داخلی این کشور از زمان حمله ایران به اسرائیل هیچ «تهدید خاص یا معتبری» برای آمریکا شناسایی نکرده است.

وی افزود که آمریکا با شرکای خود به ارزیابی شرایط تهدید ادامه می‌دهد. 

«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفته بود که در بحبوحه درگیری در خاورمیانه، وضعیت تهدیدکننده تشدید شده است. 

یک سخنگوی وزارت امنیت داخلی در این‌باره گفت که آژانس فدرال به نظارت بر وضعیت ادامه می دهد و از مردم می‌خواهد که هوشیار باشند.

دیگر خبرها

  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • نظام، تنش‌های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟
  • روزنامه هم میهن : نظام ، تنش های سیاسی درون اصولگرایان را چگونه پایان می‌دهد؟