Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

عوارض شدید کرونا در مصرف کنندگان دخانیات

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شواهد نشان می‌دهد که مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری از بیماری را تجربه کرده‌اند و میزان مرگ و میر در مبتلایان به بیماری در این گروه بیش از سایر افراد است.

وی افزود: همچنین خانواده این افراد به واسطه مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی، ریسک خطر بالاتری را نسبت به ابتلا به بیماری کرونا  و البته سایر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات تجربه می‌کنند. بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی به دلیل همه‌گیری بیماری در کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لاری ادامه داد: درخواست ما از مردم عزیز کشورمان این است که ضمن خودداری از استعمال هرگونه مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار پیپ و قلیان چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی، از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله قلیان سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می‌شود خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که با توجه به افزایش ابتلا و بستری به دلیل کرونا، عزم و اراده بیشتری در رعایت اصول سه گانه شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک داشته باشند.


آخرین وضعیت استان ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه‌های هدف در کشور توزیع نشده است اما این استان مرکز تامین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

دکتر محمدرضا صائینی  در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان افزود: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت ۶ ماه تا یکسال در این استان انبار می شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه اشکال و مساله ای، در تامین واکسن اختلال بوجود می آید.

و اما در اصفهان و به گفته  رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای ناقص شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم و واحدهای صنفی و اماکن عمومی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر در این خطه است.

میزان ابتلا به بیماری کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان با پیک ناگهانی مواجه شد که نگرانی بسیاری را در بین مردم و مسوولان ایجاد کرد؛ در زمان حاضر حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کمال حیدری افزود: بررسی‌های انجام شده در سطح جامعه نشان می دهد که در بیشتر موارد در قبال شیوه‌نامه‌های بهداشتی بطور ظاهری برخورد شده و حلقه‌های اجرای آن، ناقص است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با اعلام شمار فوتی های کرونا در استان افزود :تا سوم مهر ماه ۲۰۷ نفر با تشخیص کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار حال ۱۵ نفر وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا هم در استان گفت: هنوز توزیع این واکسن در هرمزگان آغاز نشده و زمان و چگونگی توزیع آن از طریق رسانه ها به مردم اطلاع داده خواهد شد.

 سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر نیز گفت: براساس گزارش شبکه بهداشت خرمشهر ۶ دانش‌آموز و ۱۵ مدیر مدرسه این شهرستان به کرونا مبتلا شدند.

محمدعلی احمدزاده اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ابتلا و سرایت بیماری به دیگر معلمان و مدیران به آنها برای حضور در مدارس خرمشهر اختیار تام داده شده است.

وی به فوت یکی از معلمان خرمشهری به نام یاور مرادی  بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام وضعیت قرمز از سوی ستاد مبارزه با کرونا به استان خوزستان و خرمشهر مدارس خرمشهر فقط برای کار اداری باز هستند و دانش آموزان غیرحضوری آموزش ارائه می‌شود.

در قم هم با تعداد جانباختگان افزایش یافته به طوریکه با مرگ ۱۶ تَن دیگر از بیمارانی که نتیجه آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت بود، رکورد شکسته شد.

به گزارش عصر جمعه روابط عمومی علوم پزشکی قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به چهارم مهرماه ۱۵۱ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

محمدرضا قدیر با اشاره به بستری شدن ۱۰۱ بیمار کرونایی جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان افزود: ۱۱۶ تَن از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز ترخیص شدند.

 

اولین شهید سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان آسمانی شد

شادروان دکتر سید مهدی بهشتی شیرازی متخصص اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان راور به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست و آسمانی شد.

این شهید مدافع سلامت گرانقدر در روزهای اخیر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد، اما بر اثر ضایعات ریوی ناشی از این بیماری شامگاه چهارشنبه دوم مهرماه دعوت حق را لبیک گفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی شهادت این شهید مدافع سلامت  پیامتسلیتی به شرح زیر منتشر کرد:

"وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ

ایثار و از خودگذشتگی در راه خدمت به جامعه پاداشی عظیم نزد خداوند متعال دارد و در این راه پر مخاطره جان برکفان حوزه سلامت از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا با فداکاری و تحمل شرایط سخت و طاقت فرسا به بیماران ارائه خدمت می دهند و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده اند.

شهید مدافع سلامت "دکتر سید مهدی بهشتی شیرازی" متخصص اطفال بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) شهرستان راور نمونه یک انسان با اخلاق، متعهد و سخت کوش بود که در این برهه از زمان با جانفشانی در راه خدمت به مردم، در پی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و تحمل یک دوره بیماری شامگاه چهارشنبه دوم مهرماه ۹۹ به لقا الله پیوست.

 

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 3 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 2 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 1 مهر 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 31 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 30 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 29 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 28 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 27 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 26 شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 25 شهریور 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا استان های قرمز کرونا استان های قرمز شهرهای قرمز شهرهای قرمز کرونا استان های کرونایی استان های قرمز کرونایی شهرهای قرمز کرونایی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهریور 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مدافع سلامت ۱۹ در کشور بستری شد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه نزولی شدن قیمت دلار، بازارها در آرامش به سر می‌برند؛ اما اوضاع در بازار گوشت قرمز به طرح عجیبی اصلاً به تحولات ارز و فضاهای هیجانی کار ندارد!

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه اوضاع بازار گوشت برعکس بسیاری از بازارهاست، می‌گوید: عرضه گوشت در بازار به‌شدت بالاست و به‌واسطه افزایش قابل‌توجه موجودی دام زنده، صف کشتار دام هم با ازدحام روبروست؛ به‌گونه‌ای که قیمت گوشت حتی با افزایش قیمت دلار هم نزولی بود.

پوریان با اشاره به واردات گوشت در اواخر سال گذشته برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، می‌افزاید: اشباع بازار باعث شد دام کمتری به کشتارگاه‌ها فرستاده شوند و حالا با زایش دام‌ها، جمعیت دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسیده است. به گفته او، در بازار دام سنگین هم‌چنین وضعیتی وجود دارد و عرضه دام بیشتر از تقاضا برای گوشت قرمز است.

بر اساس نرخ‌های ارائه شده از سوی رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام، قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم گوشت بره در ابتدای هفته جاری ۵۵۰ هزار تومان بوده که تا دیروز با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار خرده‌فروشی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان با تأیید وضعیت آرام بازار گوشت، می‌گوید: درصورتی‌که دولت وضعیت فعلی را با خرید تضمینی و صادرات مدیریت کند تا دامداران زیان نکنند، بازار گوشت در ماه‌های آتی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

او آسیب وضعیت فعلی بازار گوشت را زیان دامداران به‌واسطه روند نزولی قیمت و هزینه نگهداری دام آماده کشتار عنوان می‌کند و می‌افزاید: بازار فعلی، بهترین بازاری است که می‌توان برای مصرف‌کننده تصور کرد؛ اما باید مدیریت شود تا فشاری به دامداران وارد نکند که در آینده با کمبود دام‌پروری و عرضه دام مواجه شویم.

کد خبر 844977 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها گوشت قیمت - تنظیم بازار اقتصاد بازار

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا