Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:14:37 GMT

۹۰۰ هکتار از کمربند سبز مشهد درختکاری شده است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۴۰۷

۹۰۰ هکتار از کمربند سبز مشهد درختکاری شده است

مهدی یعقوبی روز جمعه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد از کمربند سبز این کلانشهر افزود: در ۶ ماه نخست امسال نیز بیش از ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مساحتی بالغ بر ۳۲ هکتار کاشته شده و تا پایان امسال نیز بیش از ۹۵ هزار اصله درخت دیگر در ۵۲۰ هکتار کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کمربند سبز با توجه به ارزش زیست محیطی این پروژه و آینده تفرجگاهی آن برای این کلانشهر از اهمیت بسیار برخوردار است و اغلب گونه های موجود در کمربند سبز بومی و کم نهاده هستند و کاشت هیچ گونه درخت غیربومی در دستور کار قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار مشهد گفت: تامین آب مورد نیاز برای آبیاری این گونه ها از محل اراضی کمربند سبز یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال با ساماندهی چشمه ماهور و احداث برکه در ابتدای "نه دره" به منظور جمع آوری آب‌های سطحی، گام های مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

یعقوبی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ١٠٠ هزار هلالی در بالادست تشتک های درختان موجود در عرصه های شیبدار ایجاد شده تا از حرکت رواناب در اثر بارش ها جلوگیری شود و بخش قابل توجهی از آب ناشی از باران، با نفوذ به لایه‌های زیرین زمین برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار گیرد.

طول کمربند سبز در مجموع ۲۹ هزار هکتار است که ۱۹ هزار هکتار آن کمربند سبز جنوبی و ۱۰ هزار هکتار کمربند سبز شمالی مشهد را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد کاشت نهال مشهد آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد کاشت نهال مشهد آبیاری شهرداری مشهد کاشت نهال مشهد آبیاری اخبار کنکور کمربند سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صبح امروز، تیتر «گزارش یک شهروند از قتل عام درختان توسط شهرداری» در فضای مجازی خبرساز شد. در این فیلم، نشان داده می‌شود که تعداد زیادی درخت، در ضلع غربی باغ موزه قصر، درست در مجاورت دیوار نیروی انتظامی، این درخت‌ها قطع شده اند.

 رکنا خبر داد این درختان دچار آفت و خشک شده بودند. برای این درختان در کمیسیون ماده ۷، مجوز قطع صادر شده است. 

مشخص شده است که این قطع درختان، به جهت رفع خطر، به منظور آسیب نرسیدن به شهروندان انجام شده است.

منبع: رکنا

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی