Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:54:34 GMT

هیچ شهر و روستایی در نطنز شرایط سفید ‌ندارند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۴۴۵

هیچ شهر و روستایی در نطنز شرایط سفید ‌ندارند

گروه استان‌ها ـ رئیس شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: با توجه به اینکه جواب نمونه‌های مثبت تمامی نقاط شهرستان درگیر این ویروس هستند، هیچ شهر و روستایی شرایط سفید را ندارد. - اخبار استانها -

علی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: دغدغه اصلی نظام سلامت، سلامتی دانش‌آموزان است و کادر بهداشتی و درمانی با تمام توان در کنار مدیران و دانش‌آموزان در شهرستان نطنز هستند تا هم سلامت آنان تضمین شود و هم آموزش استمرار یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط و اوضاع کشور به خصوص  بازگشایی مدارس در موقعیت کنونی برای دانش‌آموزان و معلمان همراه با چالش‌های سخت و اساسی است اما به دلیل اینکه این بیماری دامنه‌دار است و شاید چندین ماه و یا سال طول بکشد، باید خود را به این شرایط سازگار کنیم .

شریفی گفت: لازم است تا آموزش، راه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا به دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت و انتقال به سطح خانواده‌ها به منظور تشویق و ترغیب عموم مردم در جهت همراهی با تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در سطح شهرستان اردستان نهادینه شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نطنز گفت: با شروع سال تحصیلی جدید اولیاء و دانش‌آموزان باید سه اصل اساسی  شستشوی مکرر دست‌ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی، رعایت فاصله اجتماعی با سایر دانش‌آموزان و دیگران در محیط آموزشی و استفاده از ماسک به صورت مستمر را مورد توجه و تاکید خود قرار دهند.

30 درصد بیماران کرونایی در قزوین زنان خانه‌دارند /خطر ترکیب موج آنفلوانزا با کرونا در پاییزاهالی سینما رسالت "مدافعان سلامت" را رسانه‌ای کنند/ لزوم حمایت جدی دولت از آثار هنری با موضوع کروناکاشان رتبه نخست کشور در تخصیص تسهیلات کرونایی به نسبت متقاضیان را کسب کرد

وی با بیان اینکه با حضور کارشناسان بهداشتی و با تمام ظرفیّت موجود در کنار مسئولان ومدیران مدارس و نظام آموزشی هستیم، تصریح کرد: امیدواریم که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های ارائه شده شاهد رعایت روز افزون نکات بهداشتی توسط مردم و کاهش آمار ابتلا بیماری کرونا باشیم.

شریفی افزود: میانگین سنی افراد مبتلا 55 سال است و تاکنون یک هزار و 311 نمونه بستری و سرپایی در بیمارستان و مراکز جامع سلامت گرفته شده که تعداد 285 نمونه مثبت گزارش شده است و در حال حاضر  افراد مشکوک به کرونا بستری شده  در بیمارستان خاتم الانبیاء نطنز و دیگر بیمارستان‌ها 9 نفر هستند و تعداد هشت نفر نیز در انتظار جواب تست خود هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جواب نمونه‌های مثبت  تمامی نقاط شهرستان درگیر این ویروس هستند، هیچ شهر و روستایی شرایط سفید را ندارد و از شهروندان تقاضا می‌شود از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری ‌و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

شریفی در خصوص بازرسی کارشناسان از مدارس نیز گفت: در مدت بازگشایی مدارس تاکنون کارشناسان بهداشت 81 مرتبه از مدارس سطح شهرستان نطنز و بادرودبازدید داشته‌اند و با پیگیری‌های مستمر و تذکرات داده شده به مدیران مدارس و دانش‌آموزان حدود 51 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

شریفی در ادامه ضمن اشاره به مثبت شدن تست کرونای برخی از دانش‌آموزان شهرستان نطنز در هفته‌های اخیر گفت: طی دوهفته اخیر 17 مورد تست از دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف گرفته شده که سه مورد از آنان تست‌شان مثبت بوده است که لازم بوده رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

انتهای پیام/804/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح

دریافت 12 MB کد خبر 6081003

دیگر خبرها

  • باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار