Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:20:30 GMT

آزمون وکالت سال ۹۹ در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۴۶۳

آزمون وکالت سال ۹۹ در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با سراسر کشور آزمون پذیرش وکیل در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در ۵ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و شرکت‌کنندگان برای دریافت پروانه وکالت با یکدیگر رقابت کردند.

در این آزمون که با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: در این آزمون بیش از یک‌هزار و ۹۹۲ نفر داوطلب مرد و زن با یکدیگر رقابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی میرزاپور افزود: ۷۰۵ نفر از این داوطلبان، زن و یک‌هزار و ۲۸۷ نفر مرد هستند که برای رسیدن به کرسی وکالت در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه استان اردبیل رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: این آزمون با برنامه‌ریزی‌های قبلی و در قالب ثبت نام از داوطلبان برگزار و بعد از اعلام نتیجه نهایی پذیرفته شدگان در گزینش و مصاحبه تخصصی حاضر شده تا در نهایت برگزیدگان لباس وکالت بر تن کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل بیان کرد: این آزمون همه ساله هم‌زمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود که امسال به‌دلیل شرایط کرونایی با تمهیدات و تدابیر بهداشتی خاص برگزار شد تا مشکل خاصی برای شرکت کنندگان و عوامل اجرایی این آزمون به وجود نیاید.

میرزاپور به بازدید نمایندگان مرکز وکلا از این آزمون اشاره کرد و گفت: در کنار ضدعفونی محل برگزاری آزمون سعی شد تا برای داوطلبان ماسک و پد الکلی توزیع شود تا با یک شرایط بهداشتی ایمن بتوانند در محل آزمون حضور یافته و در سالن‌های مجزا برای برادران و خواهران به سوالات طرح شده پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمون امسال در فضای گسترده‌تر و در بیش از ۵ سالن دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده‌های آن برگزار شد تا داوطلبان با آسودگی خاطر و در فواصل تعیین شده در صندلی‌های خود مستقر شوند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اظهار کرد: سوالات این آزمون نیز که شامل دو دفترچه بود، در کاورهای مشخص و به صورت ضدعفونی شده در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود تا دغدغه و نگرانی از بابت سلامتی توزیع این دفترچه‌ها وجود نداشته باشد و داوطلبان با خیال راحت‌تر به سوالات پاسخ دهند.

وکلا با ارتقای علمی پروانه تخصصی می‌گیرند

رضا عبادی شقلان، بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: براساس سیاست‌های کلی مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه وکلای پایه یک با ارتقای علمی خود می‌توانند پروانه تخصصی دریافت کنند.

وی بیان کرد: با صدور پروانه تخصصی برای وکلای پایه یک، شهروندان می‌توانند به‌صورت تخصصی از امر وکالت آنها استفاده کنند.

عبادی به برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: امروز چهارم مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور این آزمون در پنج حوزه تعیین شده دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد که اکثر داوطلبان نیز در این آزمون و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور یافتند.

بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش نتایج آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید تا افرادی که حدنصاب نمره را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده در مراحل بعد انتخاب شوند.

عبادی ادامه داد: برگزیدگان در این مرحله برای انجام مصاحبه و گزینش تخصصی دعوت خواهند شد تا از بین آنها برگزیدگان نهایی پروانه کارآموزی و وکالت را دریافت کنند.

وی بیان کرد: در نهایت این افراد بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی و همراهی با وکیل سرپرست می‌توانند به شغل مقدس وکالت اقدام کنند.

بازرس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل عنوان کرد: با تعیین وکیل سرپرست پذیرفته شدگان در این آزمون امکان حضور در محاکم قضائی را با همراهی وکیل سرپرست خواهند داشت تا در این دوره کارآموزی بتوانند تجارب لازم را کسب کنند.

عبادی تعداد داوطلبان در این دوره از آزمون را یک هزار و ۹۹۲ نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۵ داوطلب زن و مابقی مرد هستند که سعی شد تا با همکاری مسؤولان سازمان سنجش و دانشگاه محقق اردبیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین ضدکرونایی این رقابت‌ها انجام شود.

آزمون وکالت در شرایط کرونایی در حوزه‌های متعدد برگزار شد

ناظر استانی آزمون وکالت سال 99 اردبیل گفت: امسال آزمون وکالت به‌دلیل شرایط کرونا در حوزه‌های متعدد در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

رامین غریب‌زاده در حاشیه برگزاری آزمون وکالت سال ۹۹ در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: آزمون امروز در پنج حوزه برای خواهران و برادران برگزار شد در حالی که در سال‌های گذشته این آزمون در سه حوزه برگزار می‌شد که تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن با فاصله‌گذاری مناسب آزمون را برگزار کنیم.

وی تشریح کرد: کیفیت برگزاری آزمون بسیار مناسب و مطلوب است و سعی شده از همان بدو ورود داوطلبان به محل آزمون پروتکل‌های بهداشتی رعایت تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

ناظر استانی آزمون وکالت سال ۹۹ اردبیل از عوامل اجرایی این آزمون قدردانی کرد و گفت: نتایج آزمون به زودی در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی خواهد شد تا داوطلبان در جریان نتایج کسب شده قرار گیرند.

وی افزود: مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل در روزهای گذشته سعی کرده تا بهترین تمهید و شرایط را برای شرکت کنندگان فراهم کند که امیدواریم برگزیدگان بعد از سپری کردن مراحل نهایی و حضور در این مجموعه بتوانند در جایگاه وکالت رسالت و وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

گفتنی است؛ در سال‌جاری حدود 75هزار نفر در آزمون وکالت ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، 7هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون وکالت مرکز وکالت علیپور وکیل دانشگاه محقق اردبیلی پروتکل های بهداشتی آزمون وکالت سال برگزاری آزمون مرکز وکلا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ستاد حجاب و عفاف با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست گفت: این دانشگاه از نظر اولیاء یک محیط امن و مطمئن است و وظیفه داریم همچنان این امنیت را ایجاد کنیم و یکی از جنبه‌های امنیت موضوع «حجاب و عفاف» است که با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرشید سلیمی با بیان اینکه برای تحقق موفق «حجاب و عفاف» باید خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند، ادامه داد: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این باره باید دوستانه و توأم باادب باشد و در صورت تکرار با فرد مورد نظر براساس قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ‌سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی درباره حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار و خروجی آن نیز پیش‌بینی شود می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • پیامک قوه قضائیه درباره همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی در آزمون سراسری
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟