Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری در آمریکا، مبنی بر عدم انتقال صلح‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات، دغدغه مقامات پنتاگون درباره استفاده از ارتش در ناآرامی‌های احتمالی را بالا برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مقام‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند مهمترین نگرانیِ حال حاضر برای آنان توسلِ ترامپ به ارتش این کشور در مواجه با ناآرامی‌ها پس از شکست احتمالی در انتخابات سال جاری است.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشته است رئیس جمهور آمریکا در دو روز گذشته (چهارشنبه و پنج‌شنبه) هیچ آرامش خاطری به مقامات پنتاگون نداده و همچنین از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت امتناع ورزیده است. همچنین سخنان روز پنج‌شنبه ترامپ مبنی برآنکه شک دارد که انتخابات «صادقانه» باشد، نگرانی‌های بیشتری را ایجاد کرده است.

به تازگی رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تعهدش به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات گفت: «خواهیم دید چه اتفاقی رخ خواهد داد»

ترامپ همچنین پیشتر در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به انتقال صلح‌آمیز قدرت متعهد است، بار دیگر از رای‌گیری پستی انتقاد کرد و گفت: «من در مورد برگه‌های رای شکایت کرده‌ام، آن‌ها فاجعه هستند».

این اظهارات و همچنین تمایل مکرر او به استناد به ماده ۱۸۰۷ قانون شورش و فرستادن نیروهای امنیتی به خیابان‌ها برای مقابله با معترضان به نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا، تشویش مقامات ارتش و وزارت دفاع آمریکا را به همراه داشته است.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در این باره در نامه‌ای به سوالات ماهِ گذشته قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا پاسخ داد و نوشت: «به اعتقاد من ارتش باید شخصیتی غیرسیاسی داشته باشد. چناچه اختلافی درباره انتخابات مطرح باشد، باید کنگره آمریکا آن را حل‌وفصل کند و ارتش در این میان کاری ندارد. از نظر من هیچ نقشی برای نیرو‌های مسلح در این مسئله وجود ندارد».

اکنون مقاماتی از پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، تائید کردند که در میان خودشان این نگرانی وجود دارد که اگر ترامپ در انتخابات شکست بخورد، تا روز تحلیف رئیس جمهور جدید امکان این وجود دارد که وی به قانون شورش استناد کرده و نیرو‌های ارتش و مسلح را به خیابان‌ها سرازیر کند. آن‌ها دغدغه این را دارند که در این صورت چه کاری باید انجام دهند. البته تاکنون مارک میلی و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، در مقابل او ایستادگی و ترامپ را ناچار به عقب‌نشینی کرده‌اند.

در چند روز اخیر اظهارات جدید ترامپ با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است، به طور مثال، به تازگی جمهوری‌خواهان که هم‌حزبی‌های او محسوب می‌شوند، نیز از او شدیدا انتقاد کرده‌اند.

«میچ مک‌کانل» رهبر حزب اکثریت مجلس سنای آمریکا، در این‌باره در پیامی توئیتری گفته است: «پیروز انتخابات سوم نوامبر در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۱ بهمن ۹۹)، مراسم تحلیف را برگزار خواهد کرد. انتقال قدرت طبق روال همیشگی آن که از سال ۱۷۹۲ (۱۱۷۰) انجام گرفته است، برگزار خواهد شد».

البته این سخنان با انتقاد حزب رقیب نیز همراه بوده و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا، در مصاحبه جدید خود با شبکه سی‌ان‌ان نیز به این اظهارات واکنش نشان داده و گفته است: «ترامپ به آرزوی خود نخواهد رسید و رای دهندگان آمریکایی باید با اختلاف زیاد او را در انتخابات شکست دهند، این تنها راه چاره است».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ وزارت دفاع آمریکا ارتش آمریکا رئیس جمهور آمیز قدرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • تردیدها نسبت به تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین پس از انتخابات ۲۰۲۴
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است