Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در رابطه با پیشنهادات «مقتدی صدر» رهبر جنبش صدر که ظهر امروز جمعه در مورد هدف قرار دادن مقرهای دیپلماتیک در عراق مطرح کرده بود، به سرعت واکنش نشان داد.
به گزارش خرداد به نقل از شفقنا، الکاظمی در توییتی در حساب توئیتر خود گفت: ما از پیشنهادات مقتدی صدر جهت تشکیل کمیته امنیتی، نظامی و پارلمانی برای تحقیق نقض هایی که امنیت، اعتبار، اقتدار ، وجهه و تعهدات بین المللی عراق را هدف قرار می دهد، حمایت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: «دست قانون بالاتر از دست قانون شکنان است، صرف نظر از اینکه برخی خلاف این تصور را داشته باشند؛ ائتلاف فساد و سلاح خارج از قانون جایی در عراق ندارد».
پیشنهاد مقتدی صدر چه بود؟
مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق، امروز جمعه، تشکیل کمیته ای سه جانبه با ماهیت امنیتی، نظامی و پارلمانی را به منظور بررسی حملاتی که مقرهای دیپلماتیک و ادارات و نهادهای عراقی را مورد هدف قرار می دهد، پیشنهاد داد.
مقتدی صدر در توئیتی اعلام کرد: «با توجه به خطرناک بودن شرایط امنیتی که شرایط کنونی و آینده عراق را تهدید می کند و با توجه به نقض ها و شکاف های امنیتی که حیثیت و اقتدار دولت عراق را تهدید می کند و یک خطر و تهدیدی مستقیم برای زندگی و سرنوشت مردم عزیزمان به شمار می آید؛ لذا مصلحت می دانم فوری یک کمیته با ماهیت امنیتی، نظامی و پارلمانی جهت تحقیق و بررسی نقض های امنیتی که بر اثر آن مقرهای دیپلماتیک و نهادهای دولتی، مورد هدف قرار می گیرند تشکیل گردد، چراکه این امر به حیثیت و اعتبار عراق در مجامع بین المللی آسیب می زند».
وی تاکید کرد که نتایج تحقیقات در یک بازه زمانی مشخص، به اطلاع افکار عمومی برسد، تا اقدامات قانونی و اجرایی لازم در این زمینه انجام شود.
صدر در پایان خاطرنشان کرد: اگر این کار محقق نشود، دولت در انجام وظیفه خود برای بازگرداندن اعتبار و حفظ امنیت کوتاهی کرده است. برچسب ها: مقتدی صدر ، مصطفی الکاظمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مقتدی صدر مصطفی الکاظمی مقتدی صدر هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است

به گزارش جماران؛ عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه؛ در نشست مجازی کلاب کافه خبر در اسپیس ایکس گفت: در حال حاضر و پس از فروکش کردن تنش ایران و اسراییل، پس از حمله به کنسولگری، زمان استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماسی و به تعبیری موشک های دیپلماتیک برای تثبیت قدرت ایران است. مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

عراقچی گفت: باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا پس از حمله اسراییل به کنسولگری، ایران، صرفنظر کردن از تقابل را به توقف حمله به غزه کرده بود، خاطرنشان کرد:  از پشت صحنه خبر ندارم و اطلاعات من فقط رسانه ای است. اما درخواستی از طرف ایران قطعا وجود نداشته که توقف حمله به غزه  در مقابل عدم حمله ما اتفاق بیفتد.

این حرف ها بخشی از همان جنگ های روانی و رسانه ای است که آنان انجام دادند تا مانع حمله ایران شوند که موفق نشدند.

باز هم تاکید می کنم، مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می کند. هیچ مذاکره سیاسی بدون اتکا به مولفه های قدرت صورت نمی گیرد و به جایی هم نمیرسیم.

باید پس از زدن ضربه نظامی وارد میدان سیاسی و امتیازگیری میشدیم و الان وقت ورود به میدان سیاسی و دیپلماسی است

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • دستیار ویژه فرماندار شهرستان نیکشهر منصوب شد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • اسرائیل نشان داد که نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد
  • واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
  • ارزیابی آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و مخاطرات حوزه پدافند غیرعامل
  • نفوذ به شبکه‌های داعشی و هلاکت سرکردگان مهم این تشکیلات در عراق