Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@03:51:55 GMT

اولین کارنامه تمام ایرانی نمایندگان ایران

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۶۶۲۵

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) ـ تینا نجفی/ بالاخره مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند. این مسابقات پس از وقفه ای اجباری به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲۴ شهریور ماه از سر گرفته شد و شب گذشته به پایان رسید.

در چهارچوب این رقابت ها و در منطقه غرب، تیم های الاهلی عربستان، استقلال ایران از گروه A، پاختاکور ازبکستان و شباب الاهلی امارات از گروه B، پرسپولیس ایران و التعاون عربستان از گروه C و بالاخره النصر عربستان و السد قطر از گروه D جواز حضور در دور بعدی رقابت ها را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش قصد داریم این بار عملکرد کلیه تیم ها را به تفکیک کشورها واکاوی کنیم و جدولی را تحت عنوان " رتبه بندی کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا " ارائه دهیم.


1. ازبکستان

پس از آنکه لوکوموتیو و بنیادکار با تحمل شکست در پلی آف، از رسیدن به دور گروهی مسابقات بازماندند، پاختاکور بعنوان تنها نماینده ازبکستان کارش را در گروه B و در رقابت با تیم های الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و شهرخودرو ایران آغاز کرد. این رقابت در حالی در هفته ششم پایان پذیرفت که که پاختاکور پس از الهلال با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت اما با ابتلای تعدادی از اعضای تیم الهلال و با تصمیم afc، این تیم و کلیه نتایج آن، از رقابت ها حذف گردید تا پاختاکور با چاشنی شانس بعنوان تیم اول گروه به مرحله حذفی راه یابد.
شاگردان پیتر هویسترا هلندی از ۴ مسابقه خود، ۳ برد و ۱ تساوی کسب کردند تا میانگین امتیاز ۲/۵ مقابل نام ازبک ها قرار گیرد.

2. عربستان

عربستان کار در مرحله گروهی رقابت ها را با چهار نماینده آغاز کرد و شاید اگر اسیر بداقبالی نمی شد، آن را با صعود چهار نماینده اش نیز به پایان می رساند. 
الاهلی در گروه A، با ۲ برد و ۲ باخت ضمن صدرنشینی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. 
الهلال را اما شاید بتوانیم بدشانس ترین تیم حاضر در تاریخ رقابت ها بدانیم. این تیم که خیلی زود موفق شد صعودش را بعنوان صدرنشین گروه B قطعی کند، دو هفته مانده به پایان مسابقات گروهی، درگیر ویروس کرونا شد تا در نهایت توسط afc از جدول رقابت ها حذف شود. الهلال در بازی هفته ششم خود، تنها ۹ بازیکن برای ورود به میدان در اختیار داشت و همین موجب لغو دیدار پایانی و حذف تمام نتایج این تیم از جدول گروه B شد.
التعاون نماینده سوم سعودی ها، با ۳ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ شکست بعنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند.
در گروه D نیز النصر نماینده دیگر عربستان، بعد از آنکه از ۶ مسابقه خود، ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۱ شکست کسب کرد، بعنوان صدرنشین به مرحله حذفی رقابت ها راه یافت.

بدین ترتیب عربستان با نمایش خوب نمایندگانش با کسب میانگین امتیاز ۱/۶۲، یکی از موفق ترین کشورهای حاضر در مرحله گروهی لیگ امسال لقب گرفت. 


3. قطر

الدحیل و السد، به نمایندگی از قطر، در رقابت های آسیایی ۲۰۲۰ حضور داشتند. الدحیل در حالی که در پایان هفته پنجم، صدرنشین گروه c بود، در اتفاقی عجیب بازی آخر خود را به التعاون عربستان باخت تا با ۳ برد و ۳ باخت هم امتیاز این تیم شود. اما با قانون نتیجه دیدار رو در رو، از رسیدن به یک هشتم نهایی باز ماند.
اما السد دیگر نماینده قطر، موفق شد بعنوان تیم دوم گروه D با کسب ۲ برد، ۳ تساوی و ۱ باخت یکی از تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی منطقه غرب باشد.


4. عراق 

الشرطه، تنها نماینده کشور عراق در لیگ قهرمانان امسال بود. هر چند این تیم، تا هفته پایانی رقابت ها شانس صعود داشت اما با برتری استقلال ایران در مسابقه پایانی در برابر الاهلی عربستان، این شانس برای عراقی ها از دست رفت تا آن ها در مرحله یک هشتم نهایی نماینده ای نداشته باشند. 
۱ برد، ۲ تساوی و ۱ باخت، حاصل تلاش الشرطه در ۴ مسابقه گروه A بود. بنابراین میانگین امتیازی عراق در جدول، ۱/۲۵ است‌. 


5. امارات

سرنوشت امارات در لیگ امسال، بی شباهت به عربستان نبود. چرا که آن ها نیز یکی از چهار نماینده خود را در کوران مسابقات به دلیل مشکلات ناشی از کرونا، از دست دادند.
الوحده در حالی که از دو مسابقه ابتدایی خود، ۴ امتیاز کسب کرده بود، پس از حضور نیافتن در قطر به دلیل ابتلای تعدادی از اعضای تیمش به کرونا در زمان شروع مجدد مسابقات، از جدول حذف و تمام نتایج آن پاک شد.
اما فرق اماراتی ها با عربستانی ها در این است که آن ها اگر در یک گروه بداقبالی آوردند، در گروهی دیگر شانس با آن ها یار بود. چرا که در گروه B، دیگر نماینده آن ها یعنی شباب الاهلی در حالی که با ۲ برد، ۱ تساوی و ۱ باخت در جدول سوم بود و شانسی برای صعود نداشت، با حذف الهلال به دلیل ابتلا به کرونا، در روز پایانی با ۷ امتیاز بعنوان تیم دوم گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. 
نماینده سوم اماراتی ها الشارجه بود که با شکست در دیدار هفته پایانی در مقابل نماینده ایران، متحمل سومین شکست خود شد و از رقابت ها حذف شد. این تیم پیش تر، ۲ پیروزی و ۱ تساوی را هم در کارنامه خود ثبت کرده بود. 
العین هم دیگر نماینده امارات در گروه D چهارم شد و از رسیدن به دور بعد باز ماند. ماحصل تلاش این تیم، ۱ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست بوده است.

۱/۱۸ امتیاز میانگین نمایندگان امارات در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال است.


6. ایران

شاید قرار گرفتن نام کشورمان در قعر جدول امتیازی کشور ها اتفاقی تلخ باشد، اما آن حاوی حقیقتی دردناک است که دیر یا زود باید با آن مواجه شویم و چه بهتر که زودتر صدای این زنگ خطر، گوشمان را آزار دهد. 
پرسپولیس و سپاهان دو تیمی بودند که به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان رسیدند و استقلال و شهرخودرو نیز با موفقیت در دیدارهای پلی آف، جواز حضور در این رقابت ها را کسب کردند تا ایران چهار نماینده در لیگ امسال داشته باشد. 

در گروه A استقلال، در حالی که تا هفته پایانی موفق به کسب پیروزی نشده بود و ۲ تساوی و ۱ باخت را در کارنامه خود ثبت کرده بود، در جدالی حساس و سرنوشت ساز در برابر الاهلی، صدرنشینِ عربستانی از پیش صعود کرده، به پیروزی رسید تا اولین تیم ایرانی باشد که جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را کسب می کند. 

پس از استقلال، پرسپولیس نیز در گروه C با کسب ۳ پیروزی، ۱ تساوی و تحمل ۲ شکست، با ۱۰ امتیاز بعنوان تیم اول گروه به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها صعود کرد. 

اما دو نماینده دیگر کشورمان یعنی سپاهان و شهرخودرو از رقابت ها حذف شدند تا ایران در مرحله یک هشتم نهایی تنها دو نماینده داشته باشد.

بیراه نیست که شهر خودرو را ضعیف ترین نماینده ایران در تاریخ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بدانیم. این نماینده، رقابت در مرحله گروهی را با مجتبی سرآسیایی آغاز کرد. اما پس از تغییرات فراوان کادر فنی، در شروع مجدد مسابقات، مهدی رحمتی که در دو مسابقه نخست بعنوان دروازه بان وارد میدان شده بود، در اولین تجربه سرمربیگری اش، روی نیمکت این تیم نشست‌. اما در نهایت آن ها بدون آنکه حتی گلی به ثمر برسانند و امتیازی مقابل نامشان ثبت شود، در قعر گروه B قرار گرفتند و حذف شدند.

سپاهان هم ناکام بزرگ دیگری است که با ۲ برد، ۱ تساوی و ۳ باخت به کار خود در گروه D پایان داد و از رسیدن به مرحله بعد باز ماند.
این تیم هم حضور در لیگ امسال را با دو مربی تجربه کرد. ابتدا امیر قلعه نوعی هدایت طلایی پوشان را در دو بازی نخست بر عهده داشت و در شروع مجدد مسابقات، نوبت به محرم نویدکیا رسید که در ابتدای راهش و بدون آنکه تجربه ای داشته باشد، در آوردگاهی سخت محک بخورد. ریسکی که البته منتج به اتفاق خوشایندی نشد.

این عملکرد ضعیف، چه بسا منجر به کاهش تعداد سهمیه نمایندگان ایران در سال آینده لیگ قهرمانان هم شود. 

نکته جالب این کارنامه آن است که این نتایج با مربیان ایرانی بدست آمده است. انتخابی که حالا گریزی از آن نیست. چرا که به لطف قانون منع ورود خارجی تبارها، امکانی جز استخدام مربیان ایرانی وجود ندارد. 

حال سوال اینجاست که این قانون اگر منتج به پیشرفت و سربلندی فوتبال کشور نشود، با چه هدفی وضع گردیده است؟

در این که باید فرصتی را برای عرض اندام در اختیار مربیان وطنی قرار داد، شکی نیست. اما اینکه بدون فراهم کردن هیچ بستری برای کسب تجربه و پرورش دانش آن ها، این مربیان جوان را راهی چنین هماوردی کنیم، چیزی جز خودزنی محض نیست. 

اینکه تیمی همانند شهرخودرو، که اساسا در لیگ داخلی تیم دست و پا بسته ای نبوده، آنقدر تزلزل یابد که در مقابل تیمی مانند الهلال که نه حتی با تیم دوم، بلکه با تیم سومش در میدان حضور یافته، نتواند به پیروزی برسد، موجب سرافکندگی ایران نیست؟

اینکه سپاهان که حضور در فینال رقابت ها را در کارنامه اش دارد، از مرحله گروهی حذف شود، اتفاق نامبارکی نیست؟

اینکه از تجارب، سواد و دانش مربیان خارجی بهره ببریم و بتوانیم سطح بازیکنانمان را آنقدر بالا ببریم که در چنین جدال های بین المللی، عرصه را بر حریفان تنگ کنیم، باعث اعتلای نام ایران نمی شود؟ 

آیا وقت آن نرسیده است که متولیان ورزش در اخذ سیاست های خود در جهت وضع قوانینی که تنها کج دهنی به فوتبال کشور است، تجدید نظر کنند؟

هومن جعفری کد خبر: 1073666 برچسب‌ها لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا کرونا لیگ قهرمانان آسیا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مرحله گروهی تساوی و ۱ باخت چهار نماینده رقابت ها حذف رقابت ها بعنوان تیم لیگ امسال ۱ تساوی ۲ تساوی تیم دوم تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،این بازی که از هفته بیست و هفتم این رقابت‌ها در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.
فجری‌ها در دقیقه ۱۰ روی ارسال کرنر زیبای حمید ملکی با ضربه سر شاهین طاهرخانی مدافع پیش تاخته تیم فجر به گل رسید.
همچنین در این هفته تیم شهر راز دیگر نماینده شیراز در لیگ دسته یک میهمان تیم نفت و گاز گچساران بود که با یک گل به پیروزی دست یافتند.
میلاد غریبی در دقیقه ۳۴ برای شهر راز شیراز گلزنی کرد.
با پایان یافتن هفته بیست و هفتم تیم خیبر خرم با ۶۱ امتیاز صدر جدول را حفظ کرد، چادر ملو اردکان یزد با ۵۶ امتیاز دوم شد و تیم فجر هم با ۵۵ امتیاز در همان رده سوم باقی ماند و نفت مسجد سلیمان هم با ۵۳ امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت.
تنها چهار تیم بالای جدول شانس رسیدن به لیگ برتر را دارند هر چند خرم آبادی‌ها شانس بیشتری دارند تا بازی‌های باقی مانده برای چهار تیم حساس‌تر شود.
در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال جام آزادگان ۱۸ تیم حضور دارند که پس از ۳۴ بازی تیم‌های اول و دوم جدول رده بندی جواز شرکت در رقابت‌های لیگ برتر دوره بیست و چهارم را به دست خواهند آورد و سه تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می‌شوند.
شاهین بندر عامری بوشهر، داماش گیلان و خوشه طلایی مشهد در خطر سقوط قرار دارند.

دیگر خبرها

  • روئینگ انتخابی المپیک آسیا و اقیانوسیه؛ معرفی رقبای نمایندگان ایران
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: هرگونه خطای رژیم صهیونیستی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • مسابقات آب‌های آرام آسیا و انتخابی المپیک، صعود نمایندگان ایران به فینال
  • باخت بسکتبالیست های کردستانی در اولین دیدار لیگ دسته اول مردان
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی: خطای اسرائیل بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد
  • پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا