Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سردار عباس غلامشاهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چله دفاع مقدس شاهد اقتدار و امنیت دفاعی متفاوت از ۴۰ سال گذشته هستیم.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه در دوم مهرماه امسال شاهد تولدی جدید در امنیت دفاعی بوده و با گذشت ۴۰ سال از دفاع مقدس امروز به یک قدرت پهپادی منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: با وجود پیشرفت‌ها همچنان زمانی که در دفاع مقدس از ابتدایی‌ترین امکانات نظامی محروم بودیم را به خاطر داریم و فراموش نخواهیم نکرد.

سردار غلامشاهی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه با در اختیار داشتن انواع شناورهای رزمی قادر است کلیه تحرکات سطحی نیروهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحت نظر داشته باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروزه به یک قدرت پهپادی در منطقه تبدیل شده و قادر است با این توان دفاعی جدید و در اختیار داشتن پهپادهای رزمی و شناسایی هم در حوزه اشراف اطلاعاتی از فضا و هم در اجرای عملیات رزمی از هوا در هر زمان که اراده کند همچون ابابیل بر سر دشمن فرود آید.

به گزارش فارس، دوم مهرماه امسال همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه ملحق و از سه پهپاد جدید عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد ۴ رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس تنگه هرمز سپاه نیروی دریایی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی سپاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آنچه جمهوری اسلامی ایران انجام داد اقدامی قانونی در پاسخ به نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و حمله جسورانه و تحریک آمیز و ماجراجویانه این رژیم علیه مقر دیپلماتیک ما در سوریها و به شهادت رساندن مستشاران نظامی رسمی ایران و در جهت توبیخ و تنبیه متجاوز و پیشگیری از ادامه اینگونه اقدامات بود لذا  انتظار است این اقدام مورد تایید و حمایت جامعه جهانی قرار گیرد و جامعه جهانی درمسیر مواخذه اسرائیل اقدام کند.  

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین افزود: گر به اقدامات جنایت آمیز و جسوانه اسرائیل در سالهای طولانی گذشته و ۶ ماه جنایت علیه ملت فلسطیمن واکنش مسئولانه صورت می گرفت قطعا ما شاهد این وقایع نبودیم و حرکت ایران در چارچوب بازدارندگی صورت گرفت و اگر تکرار رفتارهای اسرائیل شود اقدامات محکم تری در پاسخ به آن انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است، خاطرنشان کرد:  اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی اسرائیل در سرزمین های اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود و در چارچوب دفاع مشروع ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم غاصب و جنایت کار صهیونیستی بویژه حمله ۱۳ فروردین ماه  علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه و در چارچوب دفاع مشروع صورت گرفت.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی کشور در  واکنش مشروع به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل به روشی کاملا حرفه‌ای عمل کردند، گفت: ایران به روشی کاملا مسئولانه هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی از کانالهای دیپلماتیک داده بود و پس از اتمام حجت مقتدرانه عمل کرد و از این به بعد هم همین‌گونه عمل خواهیم کرد.

ایران به دنبال تشدید تنش نیست

کنعانی تصریح کرد: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و ضمن پایبندی به منشور ملل متحد و حقوق بین الملل نسبت به عبور از خطوط رمز خود در هر مرحله محکم‌تر از قبل برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز و هر اقدام غیر قانونی عمل خواهد کرد.

وی افزود: اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد و با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و در نتیجه رفتار غیر مسئولانه آمریکا انگلیس و فرانسه در ایجاد بازدارندگی و جلوگیری ازتکرار اقدامات رژیم صهیونسیستی در مسیر دفاع از امنیت خود عمل کرد.

اسرائیل در رجوع به شورای امنیت ناکام شد

وی همچنین در واکنش به شکایت رژیم هیونیستی به شورای امنیت با اشاره به اینکه شورای مذکور در طی سالهای طولانی و بو ویژه شش ماه گذشته در جریان جنگ غزه به دلیل حمایت بی‌قید و شرط آمریکا و متحدان اروپایی ‌ش و استفاده آنها از حق وتو رفتاری منعلانه داشته و نتوانسته مانع رفتارهای جسورانه و جنایات رژیم صهیونیستی بشود و به مسئولیت خود عمل کند، گفت: مراجعه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت و امکان مطرح شدن مواضع بر حق ما سبب روشن شدن ابعاد جدیدی از رفتار اسرائیل و نقش مخرب آن در ضربه به صلح و امنیت بین‌امللی شد و همانگونه که پیش بینی می‌کردیم باتوجه به مشروعیت رفتار ایران و نقش آفرینی مثبت و مسئولانه برخی اعضای این شورا این نشست عملا فاقد هرگونه دستاوردی برای اسرائیل بود.

واکنش غیر منطقی انگلیس و دیگر اروپایی‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص احضار سفیر ایران در لندن در اعرتا به حمله موشکی به سرزمین های اشغالی و صحبت کشورهای اروپایی از تحریم ایران گفت: دولت ایران اقدام دولت انگلیس در طفره رفتن از محکومیت رفتار اسرائیل بویژه در حمله به کنسولگری خود را توسط دولت انگلیس مسئولانه نمی‌داند. انگلیس در حالی که چشم خودش را بر اقدامات تنش آمیز و جنایات اسرائیل می‌بندد اقدام ایران در دفاع از خود را که بعد از مدتها خویشتنداری صورت گرفت غیر قابل پذیرش تلقی می‌کند.  

دلیل توقیف کشتی اسرائیلی

کنعانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین در خصوص دلیل توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمزو اخرین وضعیت این کشتی هم گفت: ایران در چاچوب صیانت از منافع ملی و حاکمیت سرزمینی خودش و همچنین نظارت کامل و مسئولانه بر کلیه مبادی ورودی و خروجی مرتبط با تنگه راهبردی هرمز، تمامی تردد ها را در این تنگه تحت نظر دارد و از نقض و خدشه دار شدن حاکمیت آن جولگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: ایران متعهد و پایبند به آزادی کشتی‌رانی در تنگه هرمز مبنتی بر مقررات بین‌المللی بوده و همواره حافظ آزادی کشتی‌رانی بر اساس قناین و مقررات است. ب

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تصریح کرد: ر اساس اطلاعاتی که من تا این مرحله دارم تعلق این کشتی به رژیم صهیونیستی محرز است و ابعاد مرتب با این کشتی در مراجه ذیلاح در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد. بر این اساس در چارچوب اعمال حاکمیت ایران و ایجاد شرایط کشتیرانی امن در تنگه هرمز و پهنه خلیج فارس با توجه به نقض مقررات دریانوردی  از سوی کشتی مورد نظر و عدم پاسخ به سوالات مطروحه از سوی مراجع ایرانی،   این کشتی به منظور بررسی های لازم به داخل آبهای ایران هدایت شده.

وی اضافه کرد: موضوع این کشتی در مراجع حقوقی و قضایی بررسی می شود و متناسب با آن تصمیمی مقتضی اتخاذ خواهد شد و اطلاع رسانی خواهد شد.

کنعانی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت خدمه این کشتی هم اظهار داشت: سوابق شناخته شده ایران در ارتباط با موضوعات انسانی نشان می‌دهد ما در مورد حقوق کنسولی شهروندان همواره مسئولانه و در چارچوب قوانین شناخته شده و ارزشهای انسانی و اخلاقی عمل کرده‌ایم و کارکنان کشتی توقیف شده هم از این نگاه ایران برخوردار خواهند بود.

این خبر تکمیل می شود...

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • کنعانی: تعلق کشتی توقیف شده در تنگه هرمز به رژیم صهیونیستی، محرز است
  • کنعانی: کشتی اسرائیلی به دلیلی نقض قوانین توقیف شد
  • غرب باید قدردان رفتار مسئولانه و حرفه‌ای ایران در حمله تنبیهی اخیر باشد / علت توقیف کشتی اسرائیلی در تنگه هرمز
  • واکنش فرمانده ارتش به وعده صادق نیرو‌های مسلح
  • وعده صادق نیروهای مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • تصویری از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در حوالی بندرگاه بندرعباس
  • مالک صهیونیست کشتی توقیفی در تنگه هرمز کیست؟
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد