Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه صلح سئول از سال ۱۹۹۰ میلادی و به دلیل موفقیت کره جنوبی در برگزاری بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول در پیاده سازی و اجرای صلح و دوستی تاسیس شد.

موسسه فرهنگی جایزه صلح سئول، توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) را شایسته ترین فرد برای دریافت این جایزه با رویکرد صلح طلبانه در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ و حضور کره شمالی در همسایگی کره جنوبی عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر دلایل انتخاب باخ به عنوان دریافت کننده این جایزه، تلاش و اقدام وی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تصویب «قطعنامه آتش بس المپیک Olympic Truce» به منظور حفظ مودت و دوستی بین ۲ کره (شمالی و جنوبی) است.

چند هفته پیش از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ، ورزشکاران کره شمالی با دریافت سهمیه ویژه از رئیس IOC توانستند تحت یک پرچم واحد و به نمایندگی از کشورشان در این رویداد حضور یابند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توماس باخ کمیته بین المللی المپیک المپیک زمستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد

به گزارش بامداد چهارشنبه اوکراین اینفو، شمیحال با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا تعهداتش به شرکای خود را به بهترین نحو ممکن به اجرا برساند، اظهار کرد: این کمک مالی به اوکراین برای پوشش هزینه‌های اولویت‌دار بودجه و حفظ ثبات مالی و اقتصاد کلان در این کشور کمک خواهد کرد.

نخست‌وزیر اوکراین در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: ما از حمایت و همکاری صندوق بین‌المللی پول سپاسگزاریم.

 صندوق بین‌المللی پول در فروردین سال گذشته اعلام کرد با پرداخت یک وام ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین به عنوان بخشی از کمک ۱۱۵ میلیارد دلاری بین‌المللی به منظور تامین نیازهای فوری این کشور در جنگ با روسیه، موافقت کرده است.این بزرگ‌‎ترین وامی بود که صندوق بین‌المللی پول به یک کشور درگیر در یک جنگ تمام‌ عیار و گسترده اعطا کرده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با استقبال از این تصمیم صندوق بین‌المللی پول، گفته بود: این یک کمک مهم به مبارزه ما با تهاجم روسیه است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

منبع: ایرنا

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خیز ترکیه برای میزبانی المپیک ۲۰۳۶
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی طوسی در رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در مسابقات جایزه بزرگ آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در آفریقای جنوبی
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • کوین هارت جایزه مارک تواین را دریافت کرد
  • کوین هارت جایزه مارک تواین را دریافت کرد/ تجلیل برای یک عمر کمدی