Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی پخش یک سریال به اصطلاح مستند در تلویزیون دولتی تاجیکستان و طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز جمعه چهارم مهر ماه سفیر این کشور در تهران توسط رئیس اداره آسیای مرکزی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی اساس وارده و رفتار غیرمسئولانه تلویزیون دولتی تاجیکستان به وی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دیدار تأکید شد جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط دوستانه، برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل با تاجیکستان است، اما استمرار اینگونه رفتارها از سوی دولت آن کشور، خلاف قواعد روابط دوستانه بوده و دولت تاجیکستان باید به تبعات چنین رفتارهایی توجه داشته باشد.

در گفتگو با سفیر تاجیکستان همچنین تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت تاجیکستان نسبت به تصحیح رویکرد خود به ویژه در توقف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون آن کشور اقدام کند.

سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار اظهار داشت مراتب  اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

این دومین بار طی هفته جاری است که سفیر تاجیکستان در رابطه با موضوع فوق به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ می شود.

سفیر تاجیکستان پیش از این توسط دستیار وزیر و مدیر کل اروآسیای وزارت امور خارجه‌ احضار شده بود.

کد خبر 552125 برچسب‌ها ایران و تاجیکستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و تاجیکستان جمهوری اسلامی ایران سفیر تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که دو فرد تحریم شده، «مدیران شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی هستند که در تولید پهپاد فعالیت می‌کنند» و با رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات نیروی هوافضای سپاه پاسداران مرتبط هستند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

انگلیس همچنین ممنوعیت‌های جدیدی را علیه صادرات قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران اعلام کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه ادعا کرد که این اقدامات دسترسی ایران برای توسعه این تسلیحات را محدود می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه عملیات وعده صادق ادعا کرد: «حمله خطرناک ایران به اسرائیل خطر تلفات هزاران غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را به همراه داشت. امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کردند مبنی بر اینکه، ما کسانی را که مسئول رفتار بی‌ثبات کننده ایران هستند، پاسخگو خواهیم کرد.» وی مدعی شد که انگلیس به تشدید تحریم‌ها علیه توسعه و صادرات تسلیحات ایران ادامه خواهد داد.

انگلیس هفته پیش هم ۷ نفر و ۶ نهاد ایرانی را که در عملیات وعده صادق دست داشتند، به فهرست تحریم‌های خود اضافه و ادعا کرد: ایران باید از رفتار بی ملاحظه و غیرقانونی خود دست بردارد.

 ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی بیان داشت: سیاست تحریم شکست خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

منبع: ایرنا

tags # انگلیس ، ایران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد