Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:15:53 GMT

واردات برنج از پاکستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۲۲۳

واردات برنج از پاکستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از گرینمارت، به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت پول برنج وارداتی ایران، طرف هندی صادرات برنج به ایران را متوقف کرده است. حالا ایران برای خرید برنج به سمت پاکستانی‌ها رفته است. 

گزارشات حاکی از آن است که ایران موقتا به سمت خرید برنج پاکستانی روی آورده و همین امر هندی‌ها را به شدت نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وینود کائول، مدیرعامل انجمن صادرکنندگان برنج هند می‌گوید: این روند تا زمانی که هند بتواند صادرات برنج خود به ایران را از سر گیرد و تعهدات مالی تسویه شود ادامه خواهد یافت. 

وی تاکید کرد: حضور بلندمدت پاکستانی‌ها در ایران می‌تواند برای هند مشکل‌زا باشد چراکه همه ساله تهران 34 درصد برنج صادراتی باسماتی را به خود اختصاص می‌دهد. 

وی همچنین گفت: با توجه به آنکه پیش بینی می‌شود تولید برنج باسماتی هند طی سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد، روند صادرات به ایران باید هر چه زودتر از سر گرفته شود. تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران روند پرداخت پول برنج وارداتی از هند توسط ایران را مختل کرده است البته وزارت صنعت و بازرگانی هند می‌گوید در تلاش است تا یک خط محدود اعتباری از طریق اگزیم بانک این کشور به ایران اختصاص دهد. 

هند و ایران هم اکنون در حال بررسی موضوع مبادله کالا به کالا هستند و ایران گفته در ازای واردات برنج،‌ دارو و شکر آماده است به این کشور کود کشاورزی صادر کند. هندی‌ها اما می‌گویند با توجه به آنکه واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند، تحویل گرفتن کود کشاورزی بجای برنج، شکر و دارو از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیست. 

آمارها حاکی از آن است که ایران سالانه 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می‌کند که این میزان طی سال جاری 20 درصد کاهش یافته است. صادرکنندگان هندی به خاطر آنکه پول برنج صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند، تحویل باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند. 

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که هند طی سال جاری 8 میلیون تن برنج باسماتی تولید خواهد کرد و در نهایت مجبور است برای این حجم تولید خود در بازار جهانی مشتری پیدا کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: برنج پاکستان هند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت ۲۰۰ کیلو کله پاچه توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم) طرز پخت و سرو غذا‌های مشهور خیابان از بره بریانی و کباب کوبیده (فیلم) طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)

دیگر خبرها

  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت
  • بدون حمایت دولت نمی‌توانیم بازار برنج را مدیریت کنیم
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه