Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@16:45:46 GMT

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» به نمایش درآمد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۲۹۰

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» به نمایش درآمد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، لانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.

موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای 3 هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.

همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوافضای سپاه موشک جدید رعد ۵۰۰ موشک رعد سپاه پاسداران رونمایی موشک رعد ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!

کاور بادی فِنس یا PPF، لایه‌ای محافظتی جهت جلوگیری از ضربات وارده به بدنه خودرو است. این لایه پلاستیکی مانند گلس در تلفن همراه عمل می‌کند. علاوه‌بر سرامیک کردن بدنه، اعمال یک کاور محافظتی به مراقبت بیشتر کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، دو نوع بادی فِنس شفاف و مات وجود دارد. قبل از نصب کاور، بدنه به طور کامل تمیز و بررسی می‌شود تا نقصی نداشته باشد. پس از این کار، تمام بدنه خودرو، دو بار پولیش می‌شود.

سپس یک لایه بسیار نازک از روی کاور جدا می‌شود تا خاصیت چسبندگی پیدا کند. یک محلول خاص روی بدنه اسپری می‌شود و بلافاصله کاور نصب می‌شود.

سختی و آسانی کاور کردن، متناسب با شکل و فرم بدنه خودرو است. وقتی خودروی شما دارای کاور محافظتی است، دیگر نمی‌توانید از کارواش اتوماتیک استفاده کنید.

عمر کاور متناسب با برند و نوع جنس آن می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال ممکن است یک کاور بادی فنس تا ۲ سال عمر کند. با این لایه محافظتی، رنگدانه‌های بدنه بیشتر نمایان می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت!/فیلم
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • آژیر خطر به صدا درآمد | شلیک ده ها موشک کاتیوشا به اراضی اشغالی + فیلم
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد