Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@14:17:45 GMT

سلامت مردم از سهم آلایندگی مهمتر است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۳۲۲

سلامت مردم از سهم آلایندگی مهمتر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ظریفی در جمع خبرنگاران گفت: وجود صنایع آلاینده، سلامت شهروندان زرقان را با خطر جدی مواجه کرده و علیرغم تلاش‌های همه مسئولان، هنوز اتفاق جدی در این زمینه رخ نداده است.

او با بیان اینکه سهم درآمد زرقان از محل ۹ درصد ارزش افزوده، با توجه به استانی شدن توزیع این درآمد، چندان زیاد نیست، گفت: هم اینک وجود فرمالین و هگزامید، منجر به آلودگی هوا و انتشار بویی نامطبوع در سطح شهر زرقان و برخی از نقاط این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریفی با تاکید براینکه هرآنچه درآمد از محل ارزش افزوده حاصل می‌شود و بخشی از درآمد حاصل از سهم آلایندگی زرقان، به رفع مخاطرات آلودگی، توسعه و حفظ فضای سبز و ... تخصیص می‌یابد، گفت: ترجیح مسئولان این شهرستان، جابه جایی صنایع آلاینده یا رفع کامل مخاطرات ناشی از آلایندگی این صنایع است.

او با بیان اینکه هر زمان از مشکل آلایندگی صنایع در زرقان صحبت به میان آمد، موضوع اهمیت تولید مانع از پیشبرد راهکار‌های موثر شده است، گفت: هیچ یک از مسئولان شهر زرقان با تعطیلی کامل واحد‌های صنعتی و بیکاری حتی یک کارگر، موافق نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرزرقان یادآور شد که طی ادوار مختلف شورا در این شهر با همکاری دانشگاه آزاد و دانشگاه شیراز، اطلس آلایندگی زرقان تهیه شده است.

ظریفی تاکید کرد: پروسه جابه جایی واحد‌های صنعتی آلاینده، اقدامی بلند مدت و بیست ساله است و در کوتاه مدت باید با همکاری مسئولان صنایع راهکار‌های موثری برای کاهش مشکلات ناشی از این معضل، اندیشیده و اجرایی شود.

رئیس شورای زرقان همچنین از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، عمرانی و ورزشی اجرایی شده در این شهر به عنوان دست آورد‌های ماندگار شورا و شهرداری یاد و اضافه کرد: شهر زرقان در مسیر توسعه‌ای مطلوب قرار گرفته است و آینده‌ای روشن پیش رو دارد.

آلودگی هوا کافی نبود آب زرقان هم شور شد

حسن رستم زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر زرقان با بیان اینکه آلودگی هوا کافی نبود، اکنون شهروندان زرقان، با آب شور هم باید روزگار بگذرانند،  گفت: هنوز و علیرغم تمام تلاشها، مشکل آلاینده‌های هوای زرقان مرتفع نشده که آب در بخش قدیمی این شهر، شور شده است.

او افزود: با همکاری فرماندار محترم، برای جلب همکاری شرکت‌هایی که در آلودگی هوای زرقان نقش دارند، اقداماتی اجرایی شده است، اما متاسفانه بعضی از مسئولان این شرکتها، به تعهدات خود پایبند نیستند.

رستم‌زاده با بیان اینکه فشار‌های قانونی وارد شده به شرکت‌های صنعتی، منجر به اجرای بعضی از اقدامات اصلاحی برای کاهش آلاینده‌ها شده است، گفت: زمانی مناطق مسکونی در نقطه‌ای دور از شهرک صنعتی بود، اما اکنون و به واسطه توسعه شهری، شهر به کارخانه‌ها نزدیک شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زرقان با بیان اینکه هنوز مشکل آلاینده‌های هوای این شهر حل نشده است، مردم با شوری آب مواجه شده اند، گفت: آب شرب در منطقه قدیمی زرقان شور شده است حال آنکه صنایع مستقر در این منطقه و بعضی از باغشهرها، آب بمو که بهترین آب شرب به لحاظ کیفیت محسوب می‌شود را مصرف می‌کنند.

رستم‌زاده با اشاره به برگزاری جلساتی با نمایندگان مجلس در خصوص حل مشکل آب آشامیدنی زرقان، گفت: بهترین راه حل کوتاه مدت مشکل آب آشامیدنی زرقان، تجهیز و بهره برداری از چاه آب حفر شده در سال ۹۰ است.

این عضو شورا با بیان اینکه تجهیز و بهره‌برداری از چاه آب زرقان ۴ میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: در آخرین مراجعه به سازمان آب منطقه‌ای فارس، اعلام کردند که ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای چاه آب زرقان اختصاص یافته است.

رستم‌زاده ابراز امیدواری کرد که مسئولان دستگاه‌های ذیربط، برای حل مشکل شوری آب و آلودگی هوای زرقان، چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر زرقان سلامت مردم آلودگی هوا شهر زرقان رستم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

امام جمعه موقت تهران درباره عملیات وعده صادق گفت: این عملیات تنبیهی، پاسخی موازن و سیلی آب‌داری بر روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیستم تبهکار بود. این یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود و کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند هم یک «وعده صادقِ» فلسطینی بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای دانشجو، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی تهران، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و پرداختن به موضوعات قرآنی در ماه مبارک رمضان توسط دستگاه‌های مختلف، قدردانی کرد.

وی با اشاره به وقوع سیل در جنوب کشور، بیان کرد: از تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم و مسئولان مربوطه رسیدگی به این امور را پیگیری و دنبال کنند.

خطیب جمعه تهران درخصوص بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون تشکر از خلق حماسه‌ها توسط مردم در عرصه انتخابات، ماه رمضان و روز قدس، عنوان کرد: ایشان فرمودند البته تشکر عملی هم نیاز است؛ این مسئله ناظر به مسئولان است تا در عمل با خدمت و تدابیر، زندگی مردم را تسهیل کنند.

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: مسئولان بررسی کنند که چه جا‌هایی احساس نارضایتی دارند؛ سامانه‌ها مورد دقت قرار بگیرد و از خود مردم کمک بگیرند تا نقاط تولید نارضایتی شناسایی و مشکلات حل شود. مثلاً علت برخی تارضایتی‌های مردم وجود قوانین دست‌وپاگیر است؛ این وضعیت قوانین اصلاح شود. بعضاً ساختار‌ها نارضایتی ایجاد می‌کند که باید نوسازی شده و موانع حذف شود. یک مثال خوب، استقرار درگاه ملی مجوزهاست که البته باید کاملاً اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران بخش‌های مربوطه سعی کنند در دسترس مردم قرار بگیرند؛ بعضاً نیاز است که یک فرد مسئول برای رسیدگی به امور مردم، از مسیر ویژه و یا پاویون استفاده کند. اگر این روال عادی شود و یک مسئول به‌همراه خانواده‌اش از این امکان استفاده کند، وضعیت خوبی نخواهد داشت. این مسئله باید مورد دقت قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: مدیران و مسئولان باید فرصت حضور بین مردم را غنیمت بشمارند و تشریفات زائد حذف شود. سران قوا در این زمینه مورد توجه باشند که این‌گونه تشریف را حذف کرده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: کارگشایی در محور معیشت عمومی، مهار تورم و ضابطه‌مند کردن بازار اهمیت دارد و امیدواریم تدابیر دولت در سال جاری در اقلام حیاتی بر سر سفره‌ی مردم دیده شود. شعار سال در این زمینه موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: نقش مسکن در تأمین آرامش برای مردم و تشکیل خانواده برای جوانان مهم است. قیمت‌های اجاره مسکن باید مورد رسیدگی قرار بگیرد تا مردم در شرایط سخت قرار نگیرند.

خطیب جمعه تهران درخصوص عملیات وعده صادق تصریح کرد: این عملیات تنبیهی، پاسخی موازن و سیلی آب‌داری بر روی سیاه امپریالیسم جهانی و صهیونیستم تبهکار بود. این یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود و کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند هم، یک وعده صادق فلسطینی بود.

حاج‌علی‌اکبری خاطر نشان کرد: نیاز است که این عملیات مورد دقت و کار هنری قرار بگیرد. این عملیات از جهت تأثیر در حال مردم، مانند فتح خرمشهر بود.

وی اضافه کرد: این یک عملیات ترکیبی چندوجهی بود که یک ضلع آن، تحقق سنت الهی درخصوص بندگان مخلص خدا بود و نصرت خدا که محصول مناجات‌های ماه رمضان است. از سوی دیگر، هدایت‌های کلان سه‌دهه رهبر حکیم نظام و مطالبه قاطع برای پاسخگویی به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود. سوم، پیوند علم و صنعت و تعهد و تخصص؛ نیرو‌های ما دست به دست هم دادند و ما با اختیار و تولید خودمان دشمن را تنبیه کردیم. چهارم، هماهنگی بی‌نظیر در قوای سه‌گانه، خصوصا هماهنگی دولت و نیرو‌های مسلح را مشاهده کردیم. پنجم، پیوند میدان و دیپلماسی را شاهد بودیم و وزیر خارجه‌ی ما مانند یک سردار شجاع خردمند عمل کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: ششم، اراده یک کار مهم در نیروی هوافضای سپاه را شاهد بودیم؛ ما دست و بازوی این عزیزان را می‌بوسیم. نکته‌ی هفتم، انعکاس مناسب و پوشش رسانه‌ای برای این رویداد صورت گرفت. هشتم، هماهنگی جبهه مقاومت از لبنان، یمن، عراق، سوریه انجام شد که محاسبات رژیم صهیونیستی را برهم ریخت و از قدرت ایران رونمایی کرد و سطح بازدارندگی ما را افزایش داده و هیمنه پوشالی رژیم را درهم شکست و ما را به منطقه جدید وارد کرد.

حاج‌علی‌اکبری اظهار داشت: باید دقت شود که عملیات وعده صادق، در واقع عملیات و جهادِ مردم بود؛ ملت ما در این زمینه عمل کردند. نیرو‌های مسلح و سپاه و ارتش ما مردمی هستند؛ این خط‌شکنی محصول طوفان ۲۲ بهمن‌ها، ۹ دی‌ها و سایر حضور‌های مردم در صحنه است. این بازدارندگی محصول ۴۵ سال ایستادگی ملت شریف پای آرمان‌های انقلاب است؛ این حاصل پافشاری ملت ایران بر آرمان قدس است.

وی بیان کرد: دشمن توقع داشت بعد از این عملیات، در جامعه‌ی ما اختلاف شکل بگیرد، اما مشاهده کردید که ملت یکپارچه ایستاد و این راه را با قوت ادامه خواهد داد. دوقطبی معیشت-امنیت شکل نگرفت و بازار ملتهب نشد. این وحدت و همصدایی دشمن را ناامید کرده است. این از کابوس موشک‌ها برای دشمنان ناامیدکننده‌تر است.

خطیب جمعه تهران گفت: هیچ‌چیزی برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست و باید این اتحاد را در همه سطوح حفظ کنیم.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: همه مسئولان اعلام کردند و اخیراً دیدیم وزیر خارجه در شورای امنیت سازمان ملل گفت که این عملیات کار تنبیهی اسرائیل بود که تمام شد؛ اسرائیلی‌ها اگر دست از پا خطا کرده و وارد ماجراجویی جدیدی شوند، سیلی که خواهند خورد با چیزی که دریافت کردند قابل مقایسه نخواهد بود.

وی عنوان کرد: آیا بزرگ‌تر‌های اسرائیلی‌ها این جمله‌ی معروف را به این عناصر خیبث نگفته‌اند که "کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند، نباید سنگ پرتاب کند؟ "؛ شما در خانه شیشه‌ای هستید.

امام جمعه موقت تهران در جملات پایانی خود، سخنانی را به زبان عربی درخصوص تحولات اخیر منطقه ایراد کرد.

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • حجت الاسلام حاج علی اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن