Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دوم مهرماه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: دوره‌های کادرسازی برای مدیریت انقلابی را می‌توانیم به سه دوره تقسیم کنیم. تربیت یافتگان اولین دوره تربیت مدیر انقلابی پیش از انقلاب و در میان شاگردان امام راحل در حوزه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و مبارزه در دوران طاغوت راهی بود که شاگردان امام در حوزه و زندان و تبعید دنبال کردند و در سالهای اول انقلاب دوران تربیت مدیریت را در کوره داغ و در کوران سختی فراگرفتند. مقام معظم رهبری نمادی از تربیت شدگان نسل اول انقلاب هستند که سطح مبارزه و مدیریت ایشان در مخیله آمریکا نمی‌گنجید.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: دومین دوره کادرسازی برای متولدین دهه پنجاه است که از کوچه و خیابان و زد و خوردها شروع شد. شهید قاسم سلیمانی، شهید حسن باقری، شهید احمد کاظمی، شهید مهدی باکری، حاج احمد متوسلیان و آقایان رشید و شمخانی از دوره مبارزه با ضد انقلاب و دفاع مقدس شروع کردند. بر خلاف آنهایی که در دوره اول بودند، مسیر آموزش را طی نکردند اما وارد دانشگاه یادگیری شدند. سال اول جنگ برادران ما را از اتاق های فرماندهی بیرون می کردند. شهید جهان آرا را به جلسات راه نمی‌دادند و می‌گفتند ممکن است این جوانان توده ای باشند! الان جوانان کارشان آسان تر است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) به مولفه‌های مدیریت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مدیریت جهادی، میز کالبدشکافی دانش داریم و از هر عملی که در زندگی انجام می شود، دانش کشف می کنند. قبل و در حین و بعد از هر عملیات، جزییات آن مورد بحث قرار می گرفت. من که فرمانده سپاه بودم در مقابل آموزش هایم از فرماندهانم یاد می گرفتم. صدام هم فکر نمی‌کرد از این جوانان، فرماندهان بزرگی بیرون خواهد آمد.

رضایی خطاب به جوانان شرکت کننده در دوره تربیت مدیران راهبردی در استان خوزستان گفت: نسل سوم تربیت مدیر و کادرسازی چگونه باید باشد؟ تا حسن باقری و علی هاشمی ها و دقایقی‌ها از میان شما جوانان برخیزد. این تلاشی که سه چهارسال است در دبیرخانه مجمع شروع کردیم برای همین کار است. از آقای خواجه و همکارانشان که پژوهشکده ای را میان دبیرخانه مجمع و دانشگاه شهید چمران تاسیس کرده اند، تشکر می کنم اما با یک تاخیری به این سوال جواب می دهیم. مسیر پیش روی نسل سوم متفاوت است. جهاد فی سبیل الله و مبارز بودن ویژگی مشترک شما با نسل های قبل مدیران کشور است که انتظار داریم.

وی افزود: ورود به حکومت از ایثار و فداکاری و جهاد آغاز می شود. اما این جهاد کجاست؟ شاه و صدام که در مقابل ما نیستند، پس مبارزه کجاست؟ مهمترین عرصه مبارزاتی شما همان راهی است که در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح شده است. شما باید در فرهنگ و اقتصاد، در مدرسه و دانشگاه و واحدهای تولیدی و منطقه با دشمن مبارزه کنید. شما جوانان باید در این مبارزه، پیشرفت کنید و در تحول فرهنگی و اقتصادی نقش داشته باشید.

رضایی گفت: گام دوم انقلاب، مبارزه با محاصره اقتصادی و فرهنگی است. مبارزه با اقتصاد لیبرالی، تولید عقب افتاده، کشاورزی سنتی و جنگ های میکروبی، تضاد طبقاتی است. شما مبارزان جنگ اقتصادی و فرهنگی هستید که باید در کوران نبرد ساخته شوید. این آموزش هدفمند برای مبارزه در جبهه‌های آتی است. در خوزستان و در جای جای ایران باید نقش آفرین باشید.

وی با تشریح چشم اندازهای توسعه استان خوزستان گفت: سه شهر اقتصادی، تجاری و فرهنگی در این استان طراحی خواهد شد و کمتر از چند سال دیگر، کالاهای این شهرها، بازارهای منطقه را فتح خواهد کرد. هر ۱۵۰تا۲۵۰هزار هکتار در اطراف این شهرها، خدمات مدرن کشاورزی دریافت می کنند. در این شهرها صنعت و فراوری محصولات و انبار و پایانه های تجاری پیش بینی می شود. جوانان نسل سوم و چهارم خود را برای خیزهای بلند آماده کنند. زندگی کنونی حق مردم ایران نیست. چه کسی باید به شعار ما می توانیم عمل کند؟ همه ملت ایران و همه نظام منتظر حرکت نسل جوان برای فتح میدان های تازه هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت تمرکززادیی در مدیریت اقتصادی و اعطای اختیار به استان ها گفت: باید به استان اختیارات تجاری، صنعتی و سلامت را بدهند. این دیوانسالاری اداری دست پخت رضاخان و پسرش است که منشا فساد شده است. باید به انقلاب اداری و تحولی عظیم در اداره اقتصادی کشور فکر کنید. به ایده ها و ابتکارات نو فکر کنید.

وی به ریشه های تفکر محفلی در حکمروایی کشور اشاره کرد و گفت: پس از پایان دفاع مقدس، نوعی از دوگانگی در اداره کشور به وجود آورد. ریل اول، مسیری بود که در دفاع و انقلاب به وجود آمده بود. ریل دیگر در فرهنگ و اقتصاد به وجود آمد که می گفت: نمی‌توانیم بدون عادی سازی روابط با غرب پیشرفت کنیم. این تفکر دلسوزانه اما انحرافی بود که به مذاکره ختم شد. این ریل را باید رها کرد و مسیری را رفت که به ساخت موشک ماهواره بر و پهپاد رسیده است. ما راهی نو، دولتی نو با ارزش‌های راستین انقلاب نیاز داریم.

رضایی به موضوع تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نعمت ولایت از معجزات دوران ماست که کار را در دوران امامین انقلاب برای ما آسان کرده است. بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان منشور مبارزه و نقشه راه مطالعه کنید. تحلیل های جامع رهبر انقلاب از جمله تحلیل اخیرشان در موضوع دفاع مقدس را مطالعه کنید و به رهنمودهای ایشان بیش از پیش دقت کنید. ما تا آنجایی که بتوانیم از شما جوانان حمایت می کنیم.

در پایان این مراسم با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از مستند «ستاد دعا» پیرامون نقش مداحان در دهه نخست انقلاب و دفاع مقدس در رونمایی شد وعکس یادگاری شرکت کنندگان در این دوره گرفته شد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ درخت بلوط!

آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: روزنامه هم‌میهن تیتر زده «‌یک سال دیگر در انتظار برجام‌»!

گفتم: این که آرزوی ترامپ بود که برای وارد کردن صنایع موشکی ایران و محدود کردن حضور ایران در منطقه از برجام خارج شد با این امید که دولت روحانی درخواست مذاکره کند و خواسته‌های آمریکا برآورده شود ولی مجلس انقلابی به دولت روحانی اجازه نداد بدون گرفتن امتیاز به آمریکا امتیاز بدهد و... آرزوی ترامپ بر باد رفت!

گفت: پس چرا روزنامه هم‌میهن از برباد رفتن آرزوی ترامپ زانوی غم به بغل گرفته است؟!

گفتم: همین دو روز پیش فایل صوتی آقای ظریف هم لو رفت که گفته بود از سال ۱۳۹۷ مردم هم علیه برجام شده بودند!

گفت: آقایان هنوز به این سؤال پاسخ نداده‌اند که برجام غیر از آن که تحریم‌ها را دو برابر کرد چه فایده و خاصیت دیگری داشته است؟!

گفتم: راهنمای اردو داشت برای دانش‌آموزان توضیح می‌داد و می‌گفت؛ بچه‌ها، اگر این درخت چنار زبان داشت به شما چه می‌گفت؟ کشاورزی که آنجا ایستاده بود، گفت؛ اگر زبان داشت می‌گفت؛ من درخت بلوطم نه چنار!

دیگر خبرها

  • راهیان نور از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است
  • وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است
  • تاکید وزیر ورزش و جوانان بر ترویج فرهنگ مبارزه با فساد
  • تاکید هاشمی بر ترویج فرهنگ مبارزه با فساد باید در حوزه ورزش
  • ترویج فرهنگ مبارزه با فساد باید در حوزه ورزش و جوانان نهادینه شود
  • رونمایی از سامانه سوت‌زنی در ورزش با حضور وزیر
  • کنایه النصر به الهلال: این رکوردها بخاطر رونالدو است
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • استقبال عربستان و قطر از قطعنامه سازمان ملل درخصوص اسلام هراسی
  • چرا لاریجانی را بخاطر دخترش ردصلاحیت می کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟