Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی،  دکتر شهرام شرقی اظهار کرد: در سال جاری و در راستای تحقق رویکرد جهش تولید، عملیات واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ایمن‌سازی طیور بومی استان علیه این بیماری  به‌منظور کنترل بیماری مذکور در سطح  طیور روستایی و طیور صنعتی در تابستان سال جاری  در سطح روستاهای استان  توسط اکیپ‌های بخش دولتی اجرا و تاکنون  2 میلیون قطعه طیور بومی استان علیه این بیماری به‌صورت رایگان در نواحی روستایی ایمن‌سازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود:  اجرای طرح مذکور باهمت همکاران بخش دولتی در فاز پاییزه نیز در دستور کار این اداره کل بوده و طبق پیش‌بینی‌ها  در فصل پاییز نیز اجرایی می‌گردد.

وی هدف از اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی را حرکت در مسیر رویکرد جهش تولید، جلوگیری از تلفات طیور خانگی و ممانعت از انتشار و انتقال این بیماری از طیور خانگی به طیور صنعتی دانست.

شرقی نیوکاسل را ازجمله بیماری‌های جمعیت طیور دانست که در صورت بروز و شیوع آن، مخاطرات بسیاری جمعیت طیور را در تمامی واحدهای صنعتی و روستایی تهدید می‌کند و لازم است ایمن‌سازی واحدهای پرورش طیور بومی مجاور با واحدهای صنعتی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: علیه بیماری نیوکاسل ایمن سازی طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • واکسیناسیون بیش از دو میلیون طیور بومی در لرستان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات شرق تهران