Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا مافی (متولد ۱۳۲۲ در مشهد)، از هنرمندان بزرگ عرصه نقاشی و خوشنویسی بود که اگرچه در جوانی درگذشت (مهر ۱۳۶۱)، ولی در همان عمر کم، آثار بسیاری و تاثیری عمیق از خود به جا گذاشت. 

مافی، از نخستین هنرمندانی بود که به نقاشیخط پرداخت و آثارش را در بسیاری از نمایشگاه‌های هنری ایران و جهان به تماشا گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در زمانی که در سریال «هزاردستان» علی حاتمی، به جای جمشید مشایخی خوشنویسی می‌کرد، از اسب سرنگون شد و بر اثر ضربه مغزی جان سپرد.

عبدالله اسکندری، گریمور پیشکسوت کشورمان، به مناسبت اول مهر و سالروز درگذشت رضا مافی، در اینستاگرام خود، عکسی از این هنرمند را در پشت صحنه سریال «هزاردستان» به اشتراک گذاشته است.

او در توضیح عکس نوشته است: «یک عکس نایابِ پشت صحنه هزاردستان استاد رضا مافی ازبنیان‌گذاران خط‌ونقاشی که ازدست‌شان به‌جای استاد مشایخی استفاده شد و در همان‌جا از اسب افتادند و از میان ما رفتند.»

۵۷۵۷

کد خبر 1436368

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالله اسکندری خوشنویسی نقاشی هنرمندان رضا مافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  وی که حدود ۶۰ است که کار پشم ریسی را انجام می‌دهد معتقد است سختی و طولانی بودن زمان کار موجب شده افراد زیادی به این هنر مشغول نباشند.
دشتبان زاده می‌گوید: انواع کلاه و شال و کمربند و ژیله از محصولات پشم شتر است که در کنار خواص گرمایی خواص درمانی نیز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی می‌افزاید: مشتریان لباس‌های پشمی خاص هستند که یا علاقه‌مند به صنایع دستی هستند و یا به دلیل مشکلات جسمی مانند کردرد و پا درد به این محصولات نیاز دارند.
بیش از دو هزار نفر شتر در کویر آران و بیدگل زندگی می‌کنند که در کنار جاذبه‌های گردشگری می‌تواند در آمد پایداری را برای شهرستان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • لطافت لحظه در «به وقت بهار»
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد