Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه با چند گروه معارض سوری درباره تلاش‌ برای حل و فصل سیاسی اختلافات در این کشور گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با برخی نمایندگان گروه‌های معارض سوریه در مسکو دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، لاوروف یک هیأت از «جبهه السلام و الحریه»  به ریاست «احمد الجربا» رئیس جریان «الغد» را به حضور پذیرفته و در ارتباط با تحولات سوریه با آنها گفت‌و‌گو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این دیدار، طرف روس بر پایبندی ثابت خود به حمایت از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور تأکید و در عین حال ابراز امیداواری کرده است، این جبهه جدید که نماینده ائتلاف سازمان‌های عربی، کُرد و آشوری به شمار می‌رود، همراه «المجلس العربی فی الجزیره و الفرات» طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در حل و فصل سیاسی اختلافات سوریه نقش داشته باشند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، الجربا و چندتن دیگر از اعضای ارشد جبهه یادشده امروز در مسکو با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و کشورهای آفریفایی گفت‌و‌گو کرده‌اند./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد چین شد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور