Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@12:08:12 GMT

گفت و‌گوی لاوروف با گروه‌های معارض سوریه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۴۵۸

گفت و‌گوی لاوروف با گروه‌های معارض سوریه

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با برخی نمایندگان گروه‌های معارض سوریه در مسکو دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، لاوروف یک هیأت از «جبهه السلام و الحریه» به ریاست «احمد الجربا» رئیس جریان «الغد» را به حضور پذیرفته و در ارتباط با تحولات سوریه با آن‌ها گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، در این دیدار، طرف روس بر پایبندی ثابت خود به حمایت از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور تأکید و در عین حال ابراز امیداواری کرده است، این جبهه جدید که نماینده ائتلاف سازمان‌های عربی، کُرد و آشوری به شمار می‌رود، همراه «المجلس العربی فی الجزیره و الفرات» طبق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در حل و فصل سیاسی اختلافات سوریه نقش داشته باشند.

طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، الجربا و چندتن دیگر از اعضای ارشد جبهه یادشده امروز در مسکو با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و کشور‌های آفریفایی گفتگو کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا وزیر امور خارجه روسیه معارض سوریه جبهه السلام سرگئی لاوروف الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و همچنین نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

سفر احمدیان در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه صورت گرفته است.

در این نشست وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور حضور دارند.

شرکت در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشور‌های عضو گروه بریکس از دیگر برنامه‌های حضور احمدیان در روسیه است.

وی همچنین با همتایان خود در روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال در یکی از شهر‌های این کشور برگزار می‌شود، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به خصوص آمریکا در عرصه امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • بلینکن وارد چین شد
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند