Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@02:29:01 GMT

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» به نمایش درآمد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۵۳۸

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» به نمایش درآمد

لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.

به گزارش مشرق، لانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.

موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای 3 هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.

همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین هوافضای سپاه موشک رعد سپاه پاسداران هفته دفاع مقدس موشک رعد 500 نیروی هوافضای سپاه رعد ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه عیدانه بیمه ملت به رانندگان؛ آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل

شرکت بیمه ملت در آستانه سال نو با هدف ارائه خدمات مقرون به صرفه، جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل را از ۲۵ اسفند امسال تا روز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳، عید سعید فطر برگزار می‌کند. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت در راستای ارائه خدمات مناسب و به‌صرفه به مشتریان و در حمایت از رانندگان کشور، به مناسبت فرارسیدن سال نو، جشنواره تخفیف 25 درصدی بیمه بدنه خودرو را برگزار می‌کند.

این جشنواره فرصتی طلایی برای رانندگانی است که به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های خود هستند.

تاریخ شروع این جشنواره از 25 اسفندماه سال جاری تا 22 فرودین ماه سال 1403، عید سعید فطر اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مزایای این جشنواره می‌توانند به وب‌سایت شرکت بیمه ملت به نشانی https://melat.ir/ مراجعه و یا با مرکز تماس مشتریان به شماره 02185333 تماس بگیرند و یا به شعب و نمایندگی‌های سراسر کشور شرکت بیمه ملت مراجعه کنند.

همین امروز از این فرصت طلایی استفاده کنید و با خیالی آسوده‌تر رانندگی کنید!

دیگر خبرها

  • ببینید| تصاویر دیده نشده از حضور هانری کربن در مسجد جمکران
  • حادثه‌ای دیگر برای بوئینگ آمریکا
  • خدمت ویژه بیمه دی به دارندگان بیمه نامه بدنه
  • هدیه عیدانه بیمه ملت به رانندگان؛ آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل
  • آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل
  • ماجرای تلخ مرگ مادر و فرزند لرستانی
  • فوت یک مادر و فرزند براثر گاز مونواکسید کربن
  • مونوکسید کربن جان مادر و فرزندی را گرفت
  • نکات بسیار مهم در خرید گاوصندوق طلا و جواهر
  • همان همیشگی/ قطعه چسبیده به بال بوئینگ ۷۳۷ حین پرواز جدا شد!