Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که قیمت‌ها در کف بازار خودرو با رشدی قابل توجه در نیمه اول سال روبرو شده است، در شرایط کنونی نرخ اعلامی آکهی دهندگان نیز با تفاوت قابل توجه بعضا ۵ تا شش میلیونی برای خودروهایی در محدوده صد تومان روبرو شده است .

به این ترتیب در حالی که برخی آگهی دهندگان قیمت پراید ۱۱۱ را برابر با ۱۱۲ میلیون تومان اعلام می کنند برخی دیگر نیز بهای این خودرو رابرابر با ۱۱۸ میلیون تومان اعلام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سقف و کف در دیگر خودروها نیز به چشم می خورد . به عنوان مثال نرخ اعلامی پراید ۱۳۱ بین ۹۸ تا صد میلیون تومان گزارش شد. قیمت پراید ۱۳۲ نیز بین ۹۹ تا ۱۰۲ میلیون تومان گزارش شد. بهای تیبا صندوقدار که در بازار به جایگزین پراید شهرت دارد ۱۱۹ تا ۱۲۵ میلیون تومان و بهای تیبا ۲ بین ۱۳۲ تا ۱۳۷ میلیون تومان اعلام شد.

آگهی دهندگان هر قیمتی که دلشان می خواهد را بر خودروهایشان می گذارند و اغلب کسانی در بازار خودرو می‎خرند که با نیازمند واقعی خودرو هستند و شغلشان بدان وابسته است یا قصد دارند خودروی خود را تغییر دهند و از افزایش نرخ می ترسند از این رو دست به خرید می زنند.

آمارها نشان می دهد ۹۰ درصد مشتریان خودروها در بازار را سرمایه گذاران تشکیل می دهند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار خودرو پراید میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۲۷ اسفند +جدول

قیمت خودرو در واپسین روزهای سال جاری یکی از کم‌رمق‌ترین بازارهای داخلی به شمار می‌رود. نوسانات بازار داخلی و مونتاژی به کم‌ترین حد خود رسیده‌اند و بسیاری از محصولات تغییر چندانی ندارد.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ آرامش بالایی دارد و معاملات به پایین‌ترین حد خود رسیده است. اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی بازار از نوسان بسیار پایینی برخوردار هستند و افت و خیز جزئی را تجربه می‌کنند.

تنها دو روز تا پایان سال باقی مانده و با نزدیک شدن عید، علاوه‌بر ثبات بازار ارز، دیگر بازارهای موازی همچون بازار خودرو هم به ثبات رسید و تغییرات قیمتی از هفته گذشته بسیار کمتر شده است.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز امروز روند یکسانی ندارد، اما اغلب خودروهای بازار نوسانات بسیار پایینی دارند.

کوییک دنده‌ای R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز پنج میلیون تومان رشد کرده و به ۴۲۶ میلیون تومان رسیده است.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز جزو معدود خودروهای بازار با سوخت CNG بوده که سه میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با ۴۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رانا پلاس یکی از سدان‌های نه‌چندان محبوب ایران خودرو به شمار می‌رود که مدل ۱۴۰۳ آن اخیراً وارد بازار شده و نسبت به روز گذشته هیچ تغییری ندارد. این خودرو با همان قیمت ۶۳۸ میلیون تومانی به فروش می‌رسد.

دنا پلاس اتوماتیک یکی از محصولات رده بالای ایرانی هم ۱۵ میلیون تومان افت قیمت را از آغاز امروز تجربه کرد و به این ترتیب لقب یکی از بیشترین تغییرات قیمت را نصیب خود کرد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز تغییر چندانی ندارد و غالباً در ثبات کامل معامله می‌شوند.

ام‌وی‌ام X۵۵ پرو اسپرت یکی از محصولات نسبتاً جدید مدیران خودرو شناخته می‌شود که از آغاز روند معاملات امروز ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که از ابتدای روز جاری با افت ۳۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به کانال یک میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان سقوط کرده است.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو هم تغییر چندانی ندارد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو

با توجه به اینکه تنها دو روز به پایان سال ۱۴۰۲ باقی مانده و فردا آخرین روز کاری امسال به شمار می‌رود، احتمالاً قیمت خودروها در همین محدوده بسته می‌شود. تجربه سال‌های گذشته نشان داده که بازار خودرو اغلب تا پایان فروردین ماه نیز شرایط باثباتی را پشت سر می‌گذارد، اما باز هم نمی‌توان نوسانات نرخ ارز را نادیده گرفت. اگر قرار باشد که با عادی شدن دوباره روند معاملات از ۱۴ فروردین، قیمت دلار باز هم صعودی شود، بدون شک روی بازار خودرو تأثیرگذار خواهد بود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت جدید ام وی ام؛ X ۳۳ کراس چند؟
  • خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد + جدول قیمت
  • قیمت انواع خودرو در بازار + جدول
  • قیمت انواع خودرو در بازار +جدول
  • آمار عجیب از قیمت پژو پارس در کارخانه و بازار
  • خرید خودرو متوقف شد
  • ریزش ناگهانی قیمت خودرو در آخرین روز‌های سال
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ اسفند +جدول
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲/ خودرو‌های وارداتی گران شدند
  • قیمت لاماری در بازار امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲