Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سعید خطیب زاده  ارائه این بیانیه با رویکردی گزینشی و بی پایه را فاقد ارزش و اعتبار دانست و آن را در مغایرت بنیادین با رهیافت ارتقایی حقوق بشر ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هر گونه سوء استفاده از ساز و کارهای حقوق بشری و دخالت در امور داخلی کشورمان را غیرقابل پذیرش دانست و تاکید کرد: این اتفاق جدیدی نیست که برخی کشورهای اروپایی در مقابل بزرگترین نقض های حقوق بشری خود و هم پیمانانشان بی تفاوت و ساکت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان در فروش میلیاردها دلار سلاح برای کشتار مردم بی دفاع یمن به عربستان و دیکتاتورهای منطقه با یکدیگر رقابت میکنند. سرکوب معترضان، قتل سیاه‌پوستان، قتل‌عام اقلیت‌ها به ویژه مسلمانان، آزار و اذیت و شکنجه زندانیان و تحت فشار قرار دادن مهاجرین در داخل مرزهای اتحادیه را اجرای قانون تلقی می‌نمایند، اما همزمان اجرای اقدامات قضایی بر اساس قوانین کیفری توسط دادگاه صالحه در دیگر کشورها را نقض حقوق بشر می‌نامند.

خطیب زاده در ادامه افزود: این استاندارد دوگانه، نشان دهنده نبود صداقت این گروه از کشورها در حمایت از حقوق بشر و استفاده سیاسی از این مفهوم است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در چارچوب تعهدات مذهبی و پایبندی به قانون اساسی و قوانین داخلی و معاهدات بین المللی، از اولویت های دائمی جمهوری اسلامی ایران بوده و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن دانسته است. در عین حال به برخی دول اروپایی که به دنبال طرح نیات خود در قالب اتحادیه اروپا هستند توصیه می نماید پیگیری برای بهبود حقوق بشر در میان خود و متحدین منطقه‌ای خود را در دستور کار جدی قرار دهند.

پربیننده ترین برنامه چین برای تسلط بر کشورهای خاورمیانه‌ای اطراف ایران/ تاثیر توافق ایران و چین بر جایگاه آمریکا در خاورمیانه بایدن برای بازگشت به برجام شرط گذاشت همنوایی دوباره اروپا با آمریکا علیه ایران سقوط آزاد شاخص‌های بورس آمریکا همگام با طلا ترامپ و ملانیا هو شدند! +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا حقوق بشر سخنگوی وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

 شورای اروپا روز دوشنبه در تداوم حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به جبهه کی‌یف را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا، این بودجه طبق بیانیه‌ اتحادیه اروپا در اختیار صندوق موسوم به کمک به اوکراین، ذیل صندوق تسهیلات صلح اروپا قرار خواهد گرفت تا برای خرید تجهیزات و ارائه آموزش‌های‌ نظامی به نیروهای مسلح اوکراین استفاده شود.

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: «با این صندوق، ما به حمایت از اوکراین تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه خواهیم داد.» وی با بیان اینکه «اتحادیه اروپا به تعهدات خود عمل می کند» افزود: صندوق کمک به اوکراین سخنان ما را به عمل تبدیل می کند.

اتحادیه اروپا ماه پیش نیز با اختصاص ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف تا سال ۲۰۲۷ موافقت و اعلام کرد که با این تصمیم، مسئولیت حمایت از اوکراین را برعهده می‌گیرد.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که اروپایی‌ها بشدت نگران بازگشت دونالد ترامپ به قدرت و قطع کمک‌های کاخ سفید به این کشور هستند. دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درباره خروج ایالات متحده آمریکا از ناتو و قطع حمایت‌های مالی کاخ سفید از این ائتلاف نظامی هشدار داده است.

ترامپ چندی پیش در یک گردهمایی تبلیغاتی در ایالت کارولینای جنوبی گفت: «رئیس جمهوری یک کشور بزرگ به من گفت که اگر ما پول ندهیم و روسیه به ما حمله کند، از ما محافظت می‌کنید؟ من هم در جواب گفتم: شما پولی ندادید و تخلف می کنید. نه، من از شما محافظت نمی کنم. در واقع، آنها را تشویق می‌کنم که هر کاری می‌خواهند انجام دهند».

این اظهارات هرچند با واکنش‌های تندی از سوی برخی رهبران جهان روبه‌رو شد اما به نظر می رسد که احتمال بازگشت ترامپ، مقام‌های اروپایی را به‌شدت نگران کرده است.

روزنامه تایمز چاپ لندن پیشتر به نقل از یک منبع دولت انگلیس نوشت: بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا مطمئن شوند که در صورت به قدرت رسیدن ترامپ، می‌توانند به اوکراین کمک کنند تا در جنگ علیه روسیه بدون حمایت آمریکا پیروز شود.

بر اساس این گزارش، برخی دیپلمات‌های اروپایی هشدار داده‌اند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، این قاره با مشکلات امنیتی بزرگی مواجه خواهد شد. آن‌ها بر همین اساس تاکید دارند که از هم‌اکنون برای سناریوی بازگشت ترامپ برنامه‌ریزی شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استقلال نظامی اروپا از آمریکا؛ از رویا تا واقعیت
  • نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره دریای سرخ/ واکنش شدید اللحن کشورهای غربی به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه/ بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات‌های انصارالله در دریای سرخ/ شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • اروپا ۵ میلیارد یورو دیگر به حساب اوکراین واریز کرد 
  • گلایه اروپایی‌ها از قانون هوش مصنوعی: تلخ به کام ما، شیرین به کام چین و آمریکا!
  • شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • شورای اروپا بسته ۵ میلیارد یورویی کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • مقام ارشد اتحادیه اروپا: غزه به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است
  • غزه به بزرگترین قبرستان جهان تبدیل شده است