Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ نوبخت سخنگوی ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس دستور ابلاغی از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزارت کشور نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در مجتمع فجر سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان برپا شد.

او هدف از برپایی این نمایشگاه را ارائه آخرین دستاورد‌های نظامی یگان‌های مختلف در بحث دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰ غرفه طراحی شده که نیمی از این غرفه‌ها در اختیار ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های استان قرار می‌گیرند که نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت بیان داشت: در جلسات گذشته از همه سازمان‌ها و ادارات خواسته شد تا محتوای فرهنگی حوزه دفاع مقدس خود را برای ارائه در نمایشگاه به معرض دید اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان خوزستان قرار دهند، ضمن اینکه نیمه دیگری از غرفه‌ها را به یگان‌های نظامی و انتظامی از جمله ارتش، سپاه و ناجا و یگان‌های زیرمجموعه آن‌ها قرار دادیم تا بتوانند آخرین دستاورد‌های نظامی و دفاعی خود را به معرض نمایش بگذارند.

سخنگوی ستاد استانی دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: یکی از این غرفه‌ها را در اختیار اهالی رسانه قرار دادیم تا همه جامعه رسانه‌ای خوزستان اعم از صدا و سیمای مرکز خوزستان، خانه مطبوعات، بسیج رسانه و همه نشریات و خبرگزاری‌ها و فعالان فضای مجازی ضمن حضور در این غرفه و گفتگو با مدعوین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه بتوانند با توجه به بحران ویروس کرونا، بیشترین بازخورد انتشار را به مخاطبین ارائه دهند.

نوبخت با اشاره به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه داد: با توجه به بحران ویروس کرونا در کشور و در استان خوزستان رویکرد ما به این شکل است که تعدادی اندک از مسئولان ارشد استان و اقشار مختلف مردم را به صورت هماهنگ شده و در ساعات خاصی جهت بازدید به نمایشگاه دعوت نماییم و رویکرد اصلی ما استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌های مختلف و فضای مجازی است تا بتوانیم زحمت همه اعم از ادارات، سازمان ها، نهاد‌ها و یگان‌های نظامی که دارای غرفه هستند و محتوای فرهنگی و ارزشی خود را به معرض نمایش گذاشتند را به سمع و نظر مردم برسانیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه فرهنگی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴ میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تعداد زائرین راهیان نور (در طول سال ۱۴۰۲) با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از چهار میلیون نفر رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، در صد و بیست و چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت مسلمان ایران در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از مجموعه دست‌اندرکاران راهیان نور در قرارگاه‌های مختلف که در این مدت، و در ایام اوج سفرهای راهیان نور تلاش داشتند، تشکر می‌کنم.

یادمان‌های دفاع مقدس در طول 365 روز آماده پذیرای زائران است

سردار کارگر ادامه داد: راهیان نور در طول 365 روز ایام سال و در مناطق جنوب، جبهه‌های میانی و شمال غرب و در استان‌های خوزستان، ایلام کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر فعال است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: از همه دست‌اندرکاران، فعالان در قرارگاه‌ها، راویان، خادمان، مبلغان و عزیزانی که هرگز چهره و زحمات آن‌ها نشان داده نمی‌شود، تشکر می‌کنم.

افزایش 20 درصدی زائران راهیان نور نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه شاهد حضور پرشور زائران در مناطق راهیان نور بودیم، عنوان کرد: خدا را شاکریم که امسال استقبال خوبی از اردوهای راهیان نور صورت گرفت و با افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود چهار میلیون نفر در طول 365 روز سال به راهیان نور اعزام شدند.

سردار کارگر با بیان اینکه در ایام اوج اعزام به مناطق عملیاتی راهیان نور تعدادی زیادی از زائران نیز از این مناطق بازدید کردند، یادآور شد: از آقای منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور تشکر می‌کنم که بسیجی‌وار و جهادی‌ در جهت تسهیل برگزاری اردوهای راهیان نور پای کار آمد.

بیش از 15 هزار دانش‌آموز و دانشجوی استان کرمان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند
بازسازی یادمان‌های دفاع مقدس با همکاری دولت

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: گزارشی از راهیان نور محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ارائه شده و دولت نیز مردانه پای کار آمده و پیگیری‌ها نتیجه داده و یادمان‌ها یکی پس از دیگری در حال بازسازی هستند؛ به عنوان مثال بازسازی یادمان شلمچه انجام شده و از طرف شورای سیاست‌گذاری راهیان نور از مجموعه دولت به‌ویژه رئیس جمهور تشکر می‌کنم.

سردار کارگر ادامه داد: بازسازی یادمان به یادمان روش مناسبی است که در حال انجام است و اگر بتوانیم هر سال مشکلات 5 یادمان را به صورت اساسی حل کنیم کار نتیجه می‌دهد؛ چرا که این یادمان‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار گرفته و مستهلک و زیر ساخت‌های آن‌ها دچار مشکل شده است و نیاز به بازسازی دارند.

حضور زائران به صورت خانوادگی در یادمان‌های دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیازمندی‌ها در کشور بالاست، ادامه داد: مردم مشکلاتی دارند و برخی از آن‌ها مزمن مانده است؛ البته اعتقاد داریم دولت با همتی که دارد مشکلات مردم حل می‌شود.

وی گفت: اگر حال مردم خوب باشد در مناطق راهیان نور حضور پیدا می‌کنند و راهیان نور در سبد مسافرتی مردم قرار می‌گیرد؛ امروزه مردم غیر کاروانی به صورت خانوادگی در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند.

سردار کارگر افزود: راهیان نور تعطیل نمی‌شود، اما به احترام ماه مبارک رمضان اعزام کاروانی انجام نمی‌شود؛ البته در ایام رمضان یادمان‌ها باز و فعال بوده و فقط اعزام کاروان‌ها متوقف شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره نظرسنجی صورت گرفته برای راهیان نور نیز گفت: نظر سنجی به ما کمک می‌کند که به کدام ابعاد بیشتر رسیدگی کرده و آن را تقویت کنیم.

پایان اعزام کاروان‌های دانشجویی به راهیان نور

راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی و یک فناوری در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

وی با بیان اینکه یادمان‌های دفاع مقدس بر روی هر فردی اثر وضعی دارد، افزود: اگر روی محیط یادمان‌ها خوب کار شود و در این راستا تبلیغاتی مناسبی داشته باشیم تاثیرات زیادی روی افراد خواهد گذاشت.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی و یک فناوری در جهت ترویج فرهنگ  دفاع مقدس است، گفت: از فرماندهان و مسئولینی که در راهیان نور حضور پیدا کردند تشکر و از سازمان‌ها و مسئولینی که در راهیان نور حضور پیدا نکردند گلایه دارم.

گفتنی است، صد و بیست و چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور با حضور «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سردار سرتیپ «سیدقاسم قریشی» جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرتیپ «محمدجواد زاده‌کمند» فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، و جمعی از نمایندگان دستگاه های مرتبط و معاونین بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برپایی نوروزگاه‌‎های عشایری در خوزستان
  • هنر ۴۲ ساله بانوی سنندجی مورد استقبال هنردوستان داخل و خارج کشور
  • برگزاری یادواره شهدای یخدان
  • نمایشگاه بهاره با ۱۴۰ غرفه در لرستان
  • ۴۸۰۰ ایثارگر نظام سلامت در مازندران وجود دارد
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای توانخواهان بهزیستی شاهین دژ
  • ۲ نمایشگاه بهاره در سبزوار برپا شد
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی فارس
  • اعلام فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی استان فارس
  • بازدید بیش از ۴ میلیون زائر راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس