Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@06:42:34 GMT

هشدار هواشناسی نسبت به کاهش دما

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۵۹۵

هشدار هواشناسی نسبت به کاهش دما

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از نفوذ سامانه بارشی به هفت استان کشور و بارندگی گاهی رگبار و رعد و برق و کاهش دما حدود ۴ تا ۷ درجه سلسیوس و مواج شدن دریا خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس هشدار سازمان هواشناسی، یکشنبه (۶ مهر ماه) بارندگی گاهی همراه با رگبار و رعد و برق گاهی توام با تندباد‌های لحظه‌ای و کاهش دما بطور متوسط حدود ۴تا ۷ درجه سلسیوس در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تداوم این شرایط جوی تا روز دوشنبه (۷ مهر ماه) در ارتفاعات گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق تهران بویژه در ارتفاعات و شمال سمنان دور از انتظار نخواهد بود.

گفتنی است در چنین شرایطی آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود. از این رو احتیاط در تردد جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها، اتخاذ تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده همچنین برای فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بورس قیمت دلار سهام عدالت هشدار هواشناسی کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان شمالی نسبت به بارش شدید باران هشدار داد

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خراسان شمالی گفت: وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی خراسان شمالی را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: وزش باد لحظه‌ای شدید، بارش شدید باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ و در ارتفاعات مه قابل پیش‌بینی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی زمان شروع فعالیت این سامانه را ظهر سه‌شنبه و زمان پایان را اواخر شب چهارشنبه عنوان کرد.

داداشی منطقه اثر فعالیت این سامانه را همه مناطق خراسان شمالی برشمرد و بیان کرد: وزش باد شدید، گاهی بسیار شدید طی سه شنبه ظهر تا بعدازظهر چهارشنبه در اغلب مناطق استان؛ چهارشنبه شب در نوار شمالی، بارش شدید باران، رگبار باران و رعد و برق طی سه شنبه شب تا چهارشنبه اواخر شب در همه مناطق استان خواهد بود.

وی کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت را اثر مخاطره‌ای این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6057778

دیگر خبرها

  • هشدار و توصیه‌های دامپزشکی همدان قبل و بعد از بارندگی و سیل احتمالی
  • هشدار وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در یزد
  • هشدار قرمز هواشناسی برای لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی در لرستان/ مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
  • هواشناسی خراسان شمالی نسبت به بارش شدید باران هشدار داد
  • پلیس قم در تعطیلات نوروزی آماده باش کامل است
  • پیش‌بینی بارش‌ ۲۰۰ میلی‌متری در لرستان/ هشدار قرمز هواشناسی صادر شد
  • هشدار قرمز نسبت به تشدید باران در ۵ استان
  • هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای مداخلات جوی ۵ استان در آخرین روز سال
  • هشدار قرمز نسبت به تشدید باران در ۵ استان/ لزوم اجتناب از سفرهای برون‌شهری