Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظرسنجی جدید انجام شده در سطح ملی، رئیس‌جمهور آمریکا فاصله خود را با نامزد دموکرات‌ها به نصف کاهش داده تا رقابت‌های انتخاباتی در این کشور فشرده‌تر شود.

به گزارش مشرق، در یک نظرسنجی ملی جدید «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان)، با اختلاف ۵ درصد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، در نظرسنجی انجام شده توسط «هیل-هریس ایکس» ۴۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نام شده در این نظرسنجی که بین ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر انجام شد، گفتند اگر امروز انتخابات برگزار شود رای خود را به نفع بایدن به صندوق می‌اندازند، در حالی که تنها ۴۰ درصد گفتند به نفع ترامپ رای خواهند داد. حامیان ترامپ در مقایسه با نظرسنجی قبلی هیل-هریس ایکس که بین ۱۰ تا ۱۴ سپتامبر انجام شد، یک درصد افزایش داشتند.

در این نظرسنجی ۴ درصد گفتند که به شخص دیگری غیر از این دو نفر رای خواهند داد و ۴ درصد هم گفتند قصد ندارند رای بدهند. ۷ درصد پاسخ‌دهندگان هم گفتند که همچنان مردد هستند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و با شرکت ۲ هزار و ۸۰۳ رای‌دهنده ثبت‌نام شده انجام شد و حاشیه خطای آن مثبت و منفی ۱.۸۵ درصد بود.

به گزارش نشریه «نیوزویک»، در نظرسنجی انتخاباتی «یاهو/یوگاو» هم نتایج مشابهی به دست آمد و ۴۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نام شده از قصد خود برای رای دادن به معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفتند و در مقابل از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه ۴۰ درصد حمایت کردند.

در نظرسنجی مشترک یاهو/یوگاو که اوایل ماه سپتامبر انجام شده بود، بایدن با ۴۹ درصد در مقابل ترامپ با ۳۹ درصد پیش بود که اختلاف ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد و حالا این اختلاف به نصف رسیده است.

نکته قابل توجه دیگر در این نظرسنجی این بود که به تعداد کسانی که تصمیم گرفته‌اند رای ندهند افزوده شده است. در نظرسنجی انجام شده بین ۹ تا ۱۱ سپتامبر تنها ۲ درصد گفته بودند رای نمی‌دهند، در حالی که این رقم در نظرسنجی جدید به ۷ درصد رسیده است. درصد افرادی هم که مردد بودند با کاهش ۲ درصدی به ۷ درصد رسید.

رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا در حالی تنگاتنگ‌تر می‌شود که نگرانی‌ها درباره واکنش ترامپ به شکست احتمالی در انتخابات در پی اظهارنظرهای وی افزایش یافته است.

ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا در صورت شکست در انتخابات قدرت را تحویل رئیس‌جمهور بعدی خواهد داد یا خیر، گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، مقامات ارشد پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود تایید کرده‌اند که در بین خودشان این بحث در جریان است که اگر ترامپ که در صورت شکست در انتخابات، از روز انتخابات سراسری تا روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید همچنان رئیس‌جمهور است، به قانون شورش استناد کند و بخواهد نیروها را به خیابان‌ها بفرستد، آن‌ها باید چه کنند.

ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ کتبی به سوالات قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا که در ماه گذشته منتشر شد، نوشت: من عمیقاً به اصل ارتش دارای شخصیت غیرسیاسی اعتقاد دارم. در صورت اختلاف درباره برخی از جنبه‌های انتخابات، طبق قانون، دادگاه‌ها و کنگره آمریکا باید هر اختلافی را حل کنند و نه ارتش. من هیچ نقشی را برای نیروهای مسلح در این روند پیش‌بینی نمی‌کنم.

با این وجود، همچنان بحث شدید درباره نقشی که ارتش باید در صورت تبدیل یک انتخابات بحث‌برانگیز به ناآرامی‌های داخلی ایفا کند، ادامه دارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا نظرسنجی جو بایدن رئیس جمهور انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در هشداری عجیب مدعی شد که اگر در انتخابات پایان سال جاری میلادی برنده نشود، در صنعت خودروسازی و تمام کشور حمام خون به‌راه خواهد افتاد!

ترامپ پیش‌تر وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات روی خودروهای ساخت خارج از آمریکا عوارض ۱۰۰ درصدی اعمال خواهد کرد و همچنین مدعی شده بود که صنعت خودروسازی داخلی تنها در صورتی مصون خواهند ماند که او در انتخابات پیروز شود.

ترامپ گفت: قصد داریم تا روی تک تک خودروهایی که از مرز وارد می‌شوند، تعرفه ۱۰۰ درصدی ببندیم و اگر من انتخاب شوم، قادر به فروش آنها نخواهید بود. اگر هم انتخاب نشوم، در تمام (کشور) حمام خون به راه خواهد افتاد!

ترامپ در ادامه خطاب به شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت: شما و من دوست هستیم و به راه و روش معامله من آگاه هستید. قرار نیست هیچ آمریکایی در آن کارخانه‌های غول‌پیکر خودروسازی که در مکزیک در حال ساختن آن هستید، استخدام شود و قرار هم نیست که آن خودروها را به ما بفروشید. روی تک تک خودروهایی که از خارج وارد می‌شوند، تعرفه ۱۰۰ درصدی اعمال می‌کنیم و مطمئن باشید که اگر من برنده شوم، شما نمی‌توانید خودروهای‌تان را به آمریکا بفروشید.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین اضافه کرد: اگر در این انتخابات پیروز نشوم، مطمئن نیستم که دیگر بتوانید رنگ انتخابات را در این کشور ببینید.

همچنین کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخابات ترامپ در واکنش به اظهارات وی گفت: سیاست‌های جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا)، برای صنعت خودروسازی و کارگران این بخش، حمام خون اقتصادی به راه خواهد انداخت.

جیمز سینگر، سخنگوی ستاد انتخاباتی باید نیز در بیانیه‌ای به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: این چهره واقعی ترامپ است؛ یک بازنده که با بیش از هفت میلیون رأی شکست خورد و بعد به‌جای آنکه مخاطبان جریان اصلی گسترده‌تری را به خود جذب کند، روی تهدیدهایش درباره خشونت سیاسی، پافشاری کرد و می‌کند. او به‌دنبال یک ششم ژانویه دیگر است اما مردم آمریکا یک بار دیگر در ماه نوامبر طعم شکست را به او خواهند چشاند چون آنها همچنان مخالف افراط‌گرایی، گرایش شدیدش به خشونت و عطش او برای انتقام هستند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنرانی‌اش بار دیگر افرادی که به دلیل جرایم شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در زندان هستند را «گروگان» خواند و گفت: با آنها به شدت بدرفتاری و نادعادلانه برخورد می‌شود و همه این را می‌دانند. به محض اینکه به (کاخ سفید) برسیم، بلافاصله روی این موضوع کار خواهیم کرد و کشورمان را نجات خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • بایدن: ترامپ از نظر ذهنی کفایت ریاست جمهوری ندارد
  • پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است
  • ترامپ:اگر من انتخاب نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!
  • تهدید ترسناک ترامپ ؛ اگر رئیس‌جمهور نشوم ...
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • ترامپ: اگر من انتخاب نشوم، حمام خون در کل کشور به راه خواهد افتاد
  • استقبال اندک سیاه پوستان دموکرات از پیام انتخاباتی کمپین بایدن درباره ترامپ