Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرلشگر ستاد «علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلای معلی امروز از اجرای طرح امنیت ویژه مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.

وی اظهار داشت : «دستگاههای امنیتی شامل ارتش،پلیس و حشد شعبی، امنیت شش محور اصلی را در سطح زمینی و هوایی به ویژه در مناطق صحرایی غیر استان که همجوار استان الانبار و بیایان نجف اشرف است، برقرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس گزارش پایگاه خبری المسله، الهاشمی هدف از این اقدامات را آماده شدن برای مراسم اربعین حسینی اعلام کرد که طرح ویژه امنیتی آن با مشارکت بیش از ۳۰ هزار نیروی امنیتی اجرا می‌شود.

فرماندهی عملیات کربلای معلی سه شنبه ۱۵ سپتامبر جاری با تشریح طرحهای امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی گفته بود درهای استان به روی زائران(داخل عراق) باز است.

در همین زمینه، سرتیپ فاهم الکربطی سخنگوی فرماندهی عملیات کربلای معلی خاطر نشان کرد: طرحهای لازم برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام با نظارت مستقیم سرلشگر ستاد علی الهاشمی فرمانده عملیات کربلا برای حمایت از زائران آماده شده است.

به گفته وی، این طرح شامل استقرار نیروهای امنیتی از روز پنجم ماه صفر در مسیرهای تردد زائران و تشکیل کمیته مشترکی از فرماندهی عملیات و استانداری کربلا با هدف هماهنگی و ارسال خودروهای وابسته به وزارتخانه های حمل و نقل، تجارت و دفاع برای جابجایی زائران است.

نصیف الخطابی استاندار کربلای معلی هم تاکید کرده بود شهر مقدس کربلا به تصمیمات دولت مرکزی مبنی بر عدم استقبال از زائران خارجی از تمام مناطق جهان پایبند است.

وی از دیدار خود باهیئتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف بررسی چشم  انداز همکاری و هماهنگی مشترک و بررسی تمام آنچه متعلق به زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است، خبر داده بود.

الخطابی با بیان اینکه موضع مسئولان کربلای معلی را به اطلاع هیئت جمهوری اسلامی ایران رسانده است، به تصمیم دولت مبنی بر عدم صدور روادید برای تمام زائران کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت هدف دولت، حفظ جان مردم در این شرایط دشوار(به سبب شیوع ویروس کرونا)  است.

بر اساس گزارش المسله، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هفتم سپتامبر جاری گفته بود پرونده مراسم اربعین امسال بسته شده و عراق میزبان هیچ زائر خارجی از جمله زائران ایرانی برای مراسم اربعین حسینی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین کربلا امنیت کربلای معلی مراسم اربعین کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های امنیت در استان بوشهر خوب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در دیدار با فرمانده فراجا با تبریک ماه رمضان و عید نوروز و تقدیر از تلاش‌های فراجا در کشور، اظهار داشت: امیدواریم سال جدید پر از خیر و برکت و آرامش و پیشرفت برای ایران اسلامی و موفقیت فراجا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه امنیت یک مقوله فوق‌العاده راهبردی است، افزود: امنیت در محاسبات بین‌الملل از ارکان استراتژیک مدیریت جامعه محسوب می‌شود و زمینه ساز تمامی آفرینش تمدن و پیشرفت و توسعه است.

وی با اعلام اینکه معاندین و دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد بحران امنیت دست به اقدامات خاصی می‌زنند، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب نهادهای امنیتی بویژه نیروی انتظامی و فراجا حماسه‌ای از مدیریت امنیت آفریدند که گواه آن خیل شهدای این نیرو است که جای شکرگزاری از خدا و قدردانی از وجود نیروی فراجا است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: فراجا در یک شرایطی است که براساس دانش مدیریت امنیت هم در ستاد و حوزه نرم افزاری و هم در عرصه سخت افزاری و بکارگیری دانش مدیریت امنیت و تکنولوژی‌های روز و حضور فوق العاده مؤثر در جغرافیای وسیع ایران شکوهی از اقتدار امنیت ایران رقم زده است در شرایطی که تمام جهان استکبار دنبال تضعیف و تخریب امنیت ایران هستند.

وی با بیان اینکه پایداری و ارتقا سطح امنیت در کشور روز به روز افزون می‌شود، ادامه داد: با توسعه مراکز آموزش عالی، آموزش‌های ضمن خدمت هم در عرصه امنیت و هم بصیرت و مجاهدت شاهد هستیم که توطئه‌های دشمن به طور کامل خنثی می‌شود و این مهم مایه آرامش و امید مردم در عرصه جغرافیای داخل است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه در استان بوشهر ارتباط فوق العاده صمیمی با فراجا داریم و یک مجمع به عنوان اتاق فکر و هیأت اندیشه ورز تشکیل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: شاخص‌های امنیت در استان بوشهر فوق العاده خوب است و این استان ۷۰۷ کیلومتر کرانه، ۹۳۶ کیلومتر عرض دریایی، پایتخت انرژی ایران، در عرصه کشاورزی و تجارت استان مهمی است و سومین استان در تولید ناخالص ملی و اولین استان در تولید درآمد سرانه کشور است و به همین خاطر دشمنان به اینجا خیلی طمع دارند اما وجود نهادهای امنیتی و انتظامی و هرم تشکیلاتی برقراری امنیت و همراهی آنها و روحانیت به منظومه‌ای اقتدار آفرین تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ضریب امنیتی استان بوشهر بالا است، گفت: استان بوشهر، استان حماسه و اقتدار و مبارزات ضداستعماری است و برهه کنونی نیز تحت فرامین مقام معظم رهبری هستیم و به استان دارالحماسه و ولایتمداری مشهور است.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: خط شهادتی که فراجا ادامه می‌دهد نشان از این است که نیروی فراجا منبعث از مکتب امیرالمومنین (ع) و حضرت سید الشهدا (ع) است.

کد خبر 6057701

دیگر خبرها

  • اجرای ویژه برنامه‌های پلیس با هدف تامین نظم و امنیت ساکنان و گردشگران
  • افزایش تدابیر امنیتی جشن نوروز در مزارشریف
  • تدابیر امنیتی ویژه سال نو در مزارشریف
  • رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور: داعش انتخابات ایران را به عنوان هدف خودش اعلام کرد و گفت به رأی‌دهنده‌ها و صندوق‌های رأی حمله خواهد کرد/ دشمن دنبال مشارکت تک رقمی بود/ آمار مشارکت 25 میلیون نفری حماسه و جهاد بود
  • حملات نیرو‌های ارتش افغانستان به پایگاه‌های نظامی پاکستان
  • ۱۶ شب مناجات‌خوانی مداحان مشهور ایران در کربلای معلی
  • شاخص‌های امنیت در استان بوشهر خوب است
  • صادق آهنگران؛ «دویست و هشتادمین شب سال» من را به سال‌های جنگ برد
  • حاج صادق آهنگران به تماشای تئاتر نشست
  • هزار بقعه متبرکه شاخص، میزبان زائران در مراسم ویژه ماه رمضان و لحظه تحویل سال