Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@04:23:28 GMT

سفیر تاجیکستان به وزارت خارجه احضار شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۱۷۷۱۳

سفیر تاجیکستان به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

در پی پخش  یک سریال به اصطلاح مستند در تلویزیون دولتی تاجیکستان و طرح اتهامات کذب و مغرضانه علیه جمهوری اسلامی ایران، بعد از ظهر امروز جمعه سفیر این کشور در تهران توسط رییس اداره آسیای مرکزی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اتهامات بی اساس وارده و رفتار غیرمسئولانه تلویزیون دولتی تاجیکستان به وی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار تأکید شد جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط دوستانه، برادرانه و مبتنی بر احترام متقابل با تاجیکستان است، اما استمرار اینگونه رفتارها از سوی دولت آن کشور، خلاف قواعد روابط دوستانه بوده و دولت تاجیکستان باید به تبعات چنین رفتارهایی توجه داشته باشد.

در گفتگو با سفیر تاجیکستان همچنین تصریح شد: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد دولت تاجیکستان  نسبت به تصحیح رویکرد خود به ویژه در توقف تبلیغات دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران در تلویزیون آن کشور اقدام نماید.

سفیر تاجیکستان نیز در این دیدار اظهار داشت مراتب  اعتراض جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

شایان ذکر است این دومین بار طی هفته جاری است که سفیر تاجیکستان در رابطه با موضوع  فوق  به وزارت امورخارجه احضار  و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ می شود.

سفیر تاجیکستان پیش از این توسط دستیار وزیر و مدیر کل اروآسیای وزارت امور خارجه‌ احضار شده بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تاجیکستان جمهوری اسلامی ایران سفیر تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان

در دیدار سفیر ایران در ترکیه و امیرعبداللهیان، مناسبات دوجانبه و اقدامات سفارت و کنسولگری‌های ایران در ترکیه بررسی و گفتگو شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در دیدار "محمدحسن حبیب اله زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران ‌و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارایه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و‌ جمهوری ترکیه و همکاری‌های دو‌جانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه کرد.

سفیر ایران در ترکیه: بزودی یک دروازه جدید مرزی افتتاح می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش